Księstwo Byka:
-Mieszkańcy tego księstwa są uparci, silni i wytrzymali niczym prawdziwe Ashańskie Byki
-Plotka: W księstwie istnieje ślad Nekromantów, którzy brali udział w wydarzeniach 30 lat temu
-Plotka: W księstwie zachowano wzory uzbrojenia Czerwonego Imperium
-Plotka: Krzyżowcy Imperium Gryfów przechodzą tutaj lepsze szkolenie niż w pozostałych księstwach
-Stolica tego księstwa to Ghiaroscuro
-Granice z: od południa zachodu z Srebrnymi Miastami, od południowego wschodu z Heresh, od zachodu z księstwem Charta, od wschodu z Księstwem Wilka, od północy z Imperialną Prowincją.
-Zwierzęciem rodowym jest Ashański Byk
-Bonus przypadający dla księcia Byka: +1 do Obrony, +1 do Dowodzenia, możliwość werbowania Fanatyków w mieście, możliwość werbowania Krzyżowców
Księstwo Charta:
-Mieszkańcy tego księstwa są zdyscyplinowani, szybcy i mają wyostrzone zmysły niczym Ashańskie charty.
-Z tego księstwa pochodziła Królowa Izabela, której obecne losy są nieznane
-Plotka: W księstwie szkoli się Krzyżowców
-Stolica tego księstwa to Whitecliff
-Granice: od południa z Srebrnymi Miastami, od północnego zachodu z Księstwem Jednorożca, od północnego wschodu z Księstwem Byka
-Zwierzęciem rodowym jest Ashański Chart
-Bonus przypadający dla księcia Charta: +1 do Ataku, +1 do Dowodzenia, możliwości lepszej nauki magii światła, możliwość szkolenia Krzyżowców
Księstwo Jednorożca
-Mieszkańcy tego księstwa są bardziej przyjaźni i otwarci na nowe znajomości, ale charakteryzują się także ostrożnością Jednorożca
-Księstwo żyje w małej unii z Sylvanami, które dostały część ziemi po Wojnie z Uzurpatorką. Istnieje zagrożenie w postaci czcicieli Malassy
-W tej krainie można rekrutować podstawowe oddziały Sylvan
-Władzę sprawują książę i wielki łowczy
-Stolica tego księstwa to Yorwick
-Granice: od zachodu z Ygg Chall , północnego z Księstwem Jelenia, wschód z Imperialną Prowincją, od południa z Księstwem Charta , południowego wschodu z księstwem Byka
-Zwierzęciem rodowym jest Biały Jednorożec
-Bonus przypadający dla księcia Jednorożca: +1 do Szczęścia, +2 do Dowodzenia możliwość rekrutacji podstawowych jednostek nacji Sylvan, możliwość nauki magii ziemi
Księstwo Jelenia:
-Mieszkańcy tego księstwa są ostrożni niczym Jelenie
-Księstwo Jelenia wiele lat temu zmuszało orków do niewolniczej pracy
-Stolicą tego księstwa jest Horncrest
-Granice: od zachodu z Irollan , od północy z Grimheim, od wschodu z Księstwem Kruka, od południa z Imperialną Prowincją
-Zwierzęciem rodowym jest Jeleń
-Bonus przypadający dla księcia Jelenia: +1 do Obrony, +2 do Dowodzenia, możliwość nauczenia się magii runicznej, lepsze kontakty z Krasnoludami i Leśnymi Elfami.
Księstwo Kruka:
-Mieszkańcy tego księstwa są inteligentni i nieco przebiegli niczym Kruki
-Plotka: Księstwo posiada bogactwo w postaci kryształów, złota, klejnotów i smoczych klejnotów
-Stolicą tego księstwa jest Voron Filar
-Granice: od zachodu z Księstwem Jelenia, od północy z Ranaar, do południowego zachodu z Imperialną prowincją, od południowego wschodu z Księstwem Wilka, mała granica z Księstwem Byka
-Zwierzęciem rodowym jest Kruk
-Bonus przypadający dla księcia Kruka : +1 do Siły Zaklęć, +1 do Wiedzy, premia do skarbca w postaci 2 000 sztuk złota, premia do surowców naturalnych w postaci 5 jednostek do kryształów, klejnotów i smoczych klejnotów
Księstwo Wilka:
-Mieszkańcy tego księstwa są niczym nieobliczalne wilki, które polują w stadzie
-Stolicą tego księstwa jest Flammenshrein
-Drugim ważnym miastem jest Nilshaven
-Księstwo Wilka posiada bogactwo naturalne w postaci wydobywanego złota i kryształów
-Granice : od północy z Księstwem Kruka, od zachodu z Księstwem Byka, od południa z Heresh, od wschodu z wolnymi miastami Stonehelm
-Rodowym zwierzęciem jest Wilk
-Bonus przypadający dla księcia Wilka : +1 do Ataku, możliwość szkolenia wilków i szarych wilków, premia w postaci 2500 sztuk złota, premia do surowców w postaci 3 jednostek kryształów
Aspekty:
Aspekt Fabularny:
-W trakcie trwania sesji będziecie zdobywać uznanie cesarza Duncana Mądrego i jego doradców oraz innych ważnych person. Każdy z was zaczyna na poziomie "Neutralny" u każdego dworzanina. Posiadamy dwa rodzaje stosunków, pozytywne (miłe, dobre, przyjacielskie, doskonałe) i negatywne (nieufność, kiepskie, złe, nienawiść). Teoretycznie waszym zadaniem jest przekonać do siebie jak najwięcej ludzi nim Duncan umrze, ale możecie robić co chcecie. Nikt nie zabroni wam podbicia kilku Księstw i założenia własnego Imperium, dołączenia do Demonów i najechania na Imperium, ani niczego innego
-Wasza postać będzie mogła być rozwijana wraz z waszym księstwem i miastem głównym. Za osiągnięcia księcia dostaniecie punkty do rozdania, artefakt, budynek w mieście lub surowce
-W trakcie sesji będziecie poznawać różne postacie reprezentujące odmienne frakcje. Przyjaźnie, nienawiści, umowy handlowe czy sojusze. Od wyboru do koloru
Aspekt Strategiczny
-W trakcie sesji będziecie musieli pomyśleć nad rozwojem księstwa, miast oraz linii dyplomatycznych. Pojawią się małe potyczki jak i duże bitwy. Od waszego planowania strategii będzie zależne zwycięstwo
Aspekt Ekonomiczny
-W sesji istnieje 8 surowców (drewno, ruda, rtęć, siarka, kryształy, klejnoty, smocze kryształy oraz złoto) które posłużą wam do rozwoju waszego miasta jak i księstwa. Będziecie mogli je używać także do handlu z innymi lub przekupstwa
-Każdy gracz zaczyna z podstawowym starterem surowców: 30 jednostek drewna, 30 jednostek rudy, 15 jednostek rtęci, 15 jednostek siarki, 15 jednostek kryształów, 15 jednostek klejnotów, 10 jednostek smoczych kryształów oraz 20 000 sztuk złota
-Po zbudowaniu lub zdobyciu kopalni będziecie mogli liczyć na wzrost danego surowca:
-2 jednostki drewna/rudy na jeden odpis MG w głównym temacie sesji
-1 jednostka rtęci/siarki/kryształów/klejnotów/smoczych kryształów na jeden odpis MG w głównym temacie sesji
-1000 sztuk złota na jeden odpis MG w głównym temacie sesji. Rada miasta generuje 500 sztuk złota na odpis MG. Ratusz generuje 2000 sztuk złota. Kapitol 4000 sztuk złota
Regulamin mistrza gry i graczy sesji "Kroniki Ashan: Gra o Tron"
-Ja jako prowadzący sesję zobowiązuję się do uczciwego traktowania każdego gracza i wyjaśniania wszelkich wątpliwych kwestii w tym temacie lub ewentualnie na PW
-Mój odpis będzie się pojawiał co tydzień w miarę regularnie
-Chciałbym aby żaden z was nie odstawał od reszty graczy. Postarajcie się o regularność waszych wpisów
Proszę przed zrobieniem Karty Postaci rezerwować konkretne Księstwo by potem nie doszło do tego, że wszyscy zawiedzeni, bo otrzymałem przykładowo 3 KP z Księstwem Kruka.
Wzór Karty Postaci:
Imię:
Nazwisko:
Księstwo:
Płeć:
Wygląd:
Charakter: Im więcej tym lepiej
Ekwipunek: Chodzi o to co nosicie przy sobie
Cechy:
Atak:
Obrona:
Moc Zaklęć:
Wiedza:
Szczęście:
Dowodzenie: 0/5 (pierwsza liczba oznacza aktualny stan, druga zaś maksymalny)
Znane zaklęcia:
Umiejętności:
Wierzchowiec: Najlepiej koń, ale inne też dopuszczam (np. jeśli zostanie to wytłumaczone to może być Jednorożec lub Gryf)
Historia:
Posiadane Oddziały:
Karta Księstwa:
Gracz:
Nazwa Księstwa:
Stolica:
Większe miasta:
Stan Wojska: Przeciętny
Stan Zasobów:
-Złoto:
-Drewno:
-Ruda:
-Rtęć:
-Siarka:
-Kryształy:
-Klejnoty:
-Smocze Kryształy:
Zadowolenie mieszkańców: Normalne
Poziom Wiary: Normalny
Bezpieczeństwo granic: Normalne
Umowy Handlowe:
Sojusznicy:
Karta Miasta
Gracz:
Nazwa miasta:
Posiadane budynki:
Dostępne Jednostki:
Garnizon miasta:
Stan murów: Drewniane
Kartę Miasta oraz tą "górną" część Karty Księstwa wyślę wam na PW. Proponuje tworzyć postać na Google docku, ale do niczego nie zmuszam.
Reszta informacji jak np. dostępne Zaklęcia czy Budowle i Jednostki pojawią się gdy znajdą się pierwsi zainteresowani. I pamiętajcie! Gryfy na wieki!