Wątek: Dungeon World
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 17-09-2015, 21:22   #11
Anonim
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Porównanie wywodzi się z tego (przy czym mogę nie rozumieć różnych makaronizmów w tekście):
Cytat:
- Zamiast "udało się"/"nie udało" się są trzy stopnie wpływu na fikcję: wynik 10+ (z 2d6 plus modyfkator) daje pełen sukces/więcej opcji, 7-9 to ambiwalentny rezultat, częściowy sukces i/lub tzw. "GM Move" (lżejszy, mniejsze konsekwencje oraz zmiany), 6- to generalnie możliwość wprowadzenia pełnych konsekwencji przez prowadzącego plus +1 XP dla postaci gracza. Z "6-" oraz "7-9" wiąże się pojęcie "fail forward".
- Przede wszystkim DW nie jest stricte nastawione na "task resolution", raczej jest bliżej "situation resolution". Gra napędzana jest działaniami i Ruchami/Moves wykonywanymi przez gracza, zaś każde zastosowanie Ruchu (w tym rzucenie kośćmi) ma wprowadzać coś do fikcji - nawet porażka ma popychać fikcję do przodu.
 
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem