Jak już wywołałeś blogerów z lasu, to pierwsze różnice (albo odpowiedzi na "po co Dungeon World, skoro jest Warhammer/D&D?")
przedstawiłem tutaj. W pewnym momencie tekstu wspominam między innymi o tym, iż Dungeon World odpowiada na problemy erpegowców z D&D 3rd.
Z tego czego nie napisałem na blogu:
- Dungeon World proponuje zgoła różny sposób prowadzenia narracji od tych wszystkich oldschooli, retroklonów, njuskulowego D&D - mimo podawania podobnych, zbliżonych klisz oraz koncepcji na przygody. Tutaj nie ma choćby czegoś takiego jak "armor class" czy "to hit AC 0"...
- Część fanów jest zdania, iż Dungeon World (podobnie jak Apocalypse World) podaje trochę ciekawych porad dotyczących prowadzenia sesji RPG zdatnych do zastosowania nie tylko w DW. Włącznie z mechanizmem
frontów, wskazówkami takimi jak "bądź fanem graczy", "draw maps, leave blanks".
Dungeon World należy akurat do takich gier, które po zagraniu w poprawny sposób wypadają zgoła inaczej niż na sucho, "na papierze".
Cytat:
Jak po dziesięciu postach potrafisz stwierdzić, że coś jest dla kogoś typowe...
|
No tak, bo przecież czytanie postów sprzed rejestracji na forum jest zakazane, a wręcz niewykonalne.