Wątek: Dungeon World
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 18-09-2015, 19:40   #25
Mansfeld
 
Mansfeld's Avatar
 
Reputacja: 0 Mansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicach
Nie ma polskich dobrych określeń (polski poziom teorii erpegowej kwiczy i leży, jest na tym samym poziomie co w 1995 roku).

-> "task resolution" - gra nastawiona na rozstrzyganie poszczególnych działań postaci, np.: czy zamek w drzwiach zostanie otwarty, pułapka otwarta, czy postać trafi przeciwnika oraz ile zada mu obrażeń. To jest konkretny fragment sceny mający glównie rozstrzygać w stylu "tak" lub "nie". Powodzenie albo jego brak.
-> "conflict resolution" - gra nastawiona na rozstrzyganie całej sceny (albo jej ważnych framgnetów), rozstrzyganie całego konfliktu/sporu/konfrontajci jednym rozstrzygnięciem (przysłowiowym "rzutem"). Najcześciej towarzyszy temu uzgodnienie stawki konfliktu, czyli to co będzie działo się jeśli Strona A wygra, a co jeśli dziać się będzie Strona B. Jeden "rzut" rozstrzyga całościowo czyja Strona ma przywilej narracyjny. Na przykład rozstrzyganie całego pojedynku, konsekwencji negocjacji, albo dla przykładu włamywania się do skarbca (stawki "zakradnę się do środka i ukradnę złoto"/"strażnicy cię zauważą i będą ciebie ścigać") jak zakończy się opowieść o włamaniu się do skarbca. (dla porównania, dla Task Resolution po prostu byłyby rzuty na skradanie się, później rozbrajanie pułapek/zamka, spostrzegawczość, a późiej ponownie na ucieczkę).
 
Mansfeld jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem