Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 14-04-2007, 22:43   #1
Solfelin
 
Solfelin's Avatar
 
Reputacja: 1 Solfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumny
Wampir: Maskarada

Wampir: Maskarada

Dwa stworzenia nocy przejęły naszą wyobraźnię jak Wampiry
Co wyjaśni naszą trwającą fascynację Wampirami?
Co jest takiego w micie wampirzym który tłumaczy nasze zainteresowanie?
Czy są to więcej niż tony seksualnego pragnienia, mocy, kontroli?
Lub czy jest obsesja nieśmiertelnością nieumarłych?
I jak ciemna i ukryta część naszych widzeń oczarowanych przez legendy o nieumarłych?
Tajemnica ich będzie istniała by fascynować żywych
Dwa stworzenia nocy przejęły naszą wyobraźnię jak Wampiry
Co wyjaśni naszą trwającą fascynację Wampirami?
I jak ciemna i ukryta część naszych widzeń oczarowanych przez legendy o nieumarłych?

- Godsmack, „Vampires”

Wampir: Maskarada dostarcza nam tego, czego pragniemy w ukryciu. Jednak, mimo to, posiada jakiś głębszy, światły cel. Światły środek. Golkonda - to słowo wiele znaczy i zarazem wlewa wiele grozy.

Sens istnienia jest bardzo pilnie poszukiwany przez co bardziej świadome Wampiry. Ich dusze są objęte przez szpony Bestii i tym bardziej próbują się wyrwać z jej uścisku, czasami bezskutecznie.

Dużą rolę odgrywa w Wampirze znaczenie oraz sama osobowość Wampirów.

Osobowość - ta całość, której poszukiwaliśmy. Tajemniczość, romantyzm, drapieżność. Dużo tajemnic, wyjść bez kolejnych dróg, odkryć oraz potęgi.

Wampir nawet we współczesnym świecie może być panem. Może nadal się ukrywać pod powłoką normalności. Nawet pod iluzją, tylko iluzją, anonimowości.

Klany w Wampirze, jest ich bardzo wiele, przedstawiają metafory i wyobrażenia o ludziach. Ich wady, humorystyczne cechy oraz bziki. Również te dobre strony. Każdy klan coś pokazuje.

Poniżej krótka charakterystyka metaforycznego znaczenia klanów:
Brujah - buntownicy; stwarzają rewolucję, która sama ich zjada,
Gangrel - wędrowcy, wyrzutki - ale potrafiący sami sobie radzić,
Nosferatu - prawdziwi wyrzutkowie, brzydcy, ale posiadający informację - posiadający własną „rodzinę”
Malkavian - szaleńcy, posiadający jednak mądrość - ukazują, że mędrcy czasami powinni być szaleni,
Tremere - magia, potęga, moc - oraz rodzinność, powiązanie, jakby społeczeństwo, wymaga bardzo ścisłego powiązania, ale z drugiej strony są zbyt niewolni, związani ze wspólnotą (siła tkwiąca w ludziach ograniczana przez nadmierne obowiązki i przywiązanie do stada),
Toreador - piękni, człowieczy, pogrążeni w sztuce i kulturze ludzkiej, pragnący tworzyć i ją wzbogacać - ale z drugiej strony - lalusie, hedoniści,
Ventrue - samorządy, „prezesi”, ale zbyt wybredni, zbyt wysocy.

Wampiry jako Rodzina - ludzie jako wspólnota, mająca swoje cnoty i bziki, wady i zalety.
 
Solfelin jest offline