Wątek: Niewiadomoco
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 10-10-2015, 21:09   #5
dzemeuksis
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
Nami,

Nie ma żadnego przybliżonego świata. Wszyscy uczestnicy zabawy będą wymyślać, więc gracze razem z prowadzącym. Nic z góry nie jest określone, poza tym, że mechanika Fate wspiera granie bohaterami pełną gębą, więc niezbyt nadaje się do klimatów typu jesienna gawęda i warto mieć to gdzieś tam na uwadze.

Tworzenie świata jest właściwie już częścią gry, nie rekrutacji. Więc nie byłoby dobrze, gdyby ktoś dopiero na tym etapie się wykruszył, chociaż oczywiście ryzyko że nie znajdziemy wspólnej płaszczyzny, istnieje. Zwykle jednak to działa w ten sposób, że dokładanie własnych cegiełek w kreowany świat angażuje graczy i wszyscy przywiązują się do efektów wspólnej pracy, jakkolwiek dziwne i nieoczekiwane by one nie były.

Jeśli chodzi o sondy, niech zostanie, jak jest. Generalnie byłem ciekawy, czy mi umknęła jakaś wewnętrzna reguła tego działu, czy coś.

Komtur,
Zakładam, że pytasz o wspólne tworzenie świata. Otóż w skrócie to tak.
  1. Każdy deklaruje jakieś swoje ulubione (albo na które ma akurat fazę) dzieło (książkę, film, cokolwiek)
  2. i wskazuje inspiracje z niego.
  3. Na podstawie powstałej listy inspiracji określamy gatunek świata gry (chodzi o określenie typu: fantasy, romans, horror, etc.) oraz wzbogacamy go o jedno określenie, które wyróżni go z innych należących do wybranego gatunku.
  4. Następnie za pomocą stawiania pytań ustalamy fakty (po dwa na każdego uczestnika zabawy) dotyczące świata gry, przy czym każdy fakt nawiązuje do dwóch inspiracji z listy stworzonej w punkcie 2.
  5. Przeglądamy co wyszło i nadajemy nazwę zwięźle określającą rysujący się setting i oddającą jego charakter.
  6. Tworzymy iskierki (po dwie każdy) - czyli potencjalne problemy w świecie gry.
  7. Prowadzący wybiera z nich trzy i na ich podstawie ustanawia główne problemy świata gry (z przeszłości, bieżący i nadciągający)
  8. i ujmuje je w aspekty (wokół aspektów zbudowana jest cała mechanika).
  9. Wymyślamy głównych bohaterów niezależnych: po dwóch na każdy aspekt świata (pkt. 8). Zawsze jednego wspierającego dany aspekt i drugiego działającego przeciwko niemu.
  10. Wymyślamy miejsca - każde powiązane z jedną iskrą (pkt 6.)

Ulli,
Znajomość mechaniki jest nieobowiązkowa, wszystko biorę na siebie. Ponadto opcja, o której piszę w tym wątku, to akurat nie byłby Warhammer. Nie piszę tego, żeby namawiać, tylko żeby uściślić, bo skoro Ty tak sobie pomyślałeś, to może nie byłeś jedynym.
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.

Ostatnio edytowane przez dzemeuksis : 10-10-2015 o 21:37.
dzemeuksis jest offline