1. Właściwie co to powiedział Flamedancer powinno Ci wystarczyć. FR może być bez trudu rozgrywany według zasad Pathfindera. Co więcej; każdy podręcznik z D&D 3.5 może być użyty za zgodą MG w sesji Pathfindera.
Jest nawet
oficjalna konwersja zasad, która umożliwi Ci wykorzystanie każdego podręcznika do D&D 3.5, a więc tyczy się to również mechaniki z podręczników o Zapomnianych Krainach.
Generalnie na forum byłbym ostrożny z łączeniem D&D 3.5 z Pathfinderem (chyba, że znasz graczy, z którymi grasz), bo wiele osób potrafi wyciągnąć naprawdę wiele okropieństw z tego pierwszego, które mogą utrudnić zabawę innym. WotC chcąc naprawić nieco balans między klasami (a w szczególności dystans dzielący klasy walczące, a te czarujące) wydało w pewnym momencie kilka podręczników, które przynajmniej w teorii potrafią stworzyć naprawdę potężne postacie. Sam się z tym nie spotkałem, ale swoje już na ten temat usłyszałem. Temat Power Gamingu jest w RPGowych kręgach wręcz mistyczny, ale z wyraźnie przepakowanymi postaciami spotkałem się może raz czy dwa, a grałem z wieloma osobami. Może w Stanach ten problem jest bardziej wyraźny...
2. Właściwie to wystarcza Ci tylko Core Rulebook. Tam znajdziesz wszystkie najpotrzebniejsze zasady. Z ciekawości możesz sobie też przejrzeć GameMastery Guide, ale tam więcej rad dotyczących struktury gry, aniżeli mechaniki, a Ty jesteś doświadczonym MG, więc raczej to nie będzie potrzebne. We wspomnianym przez Flame'a Ultimate Campagin znajdziesz m.in. zasady zakładania siedzib, gildii, a nawet miast czy królestw przez graczy, co może przydać się w Kingmakerze. Choć przyznam, że z pozoru wydaje się dość skomplikowanym procesem, acz im dalej w las tym łatwiej (zawsze można też stworzyć własne zasady lub olać ten proces kompletnie i rozwinąć to bardziej fabularnie).
Jako MG bardzo polecam:
- NPC Codex, bo znajdziesz tam 20 postaci (od poziomu 1 do 20) na prawie każdą klasę ze wszystkimi statystykami i ekwipunkiem, tak jakby je gracz przygotował. Idealne na przeciwników
- Pathfinder Unchained masa zasad opcjonalnych do wykorzystania dla MG. Po latach od wydania Pathfindera twórcy nagromadzili masę zasad alternatywnych, które spisali w tym podręczniku. Niektóre z klas dostały też swoisty revamp, ale to wszystko to zasady opcjonalne i do wykorzystania wyłącznie za zgodą MG.
- Strategy Guide. Trudno to znaleźć w necie, ale podręcznik PDF kosztuje niecałe 10 dolców i jest napisany z myślą o początkujących. Core Rulebook potrafi przytłaczać swą zawartością, a Strategy Guide pełen jest ułatwiających przyswojenie mechaniki obrazków, ikonek i generalnie dobrze tłumaczy podstawy zasad. Z tymże jest stworzony bardziej dla graczy niż dla MG, choć mając Core Rulebook i Strategy Guide łatwiej będzie się Tobie wkręcić w Pathfindera.
Wszystkie te podręczniki (za wyjątkiem Strategy Guide) za darmo znajdziesz
tu.
Być może dobrą alternatywą dla Strategy Guide będą zasady z
Beginner Box, ale z tego co się orientuję to różnią się one odrobinę od Core Rulebook - są dość okrojone.
Last but not least; Tadeus napisał
poradnik tworzenia postaci i podstaw mechaniki walki do Pathfindera.
3. Myślę, że dobrym starterem do FR byłoby
to, o ile znajdziesz w internecie.
Najpopularniejszym podręcznikiem do FR jest
Zapomniane Krainy: Opis Świata z D&D 3.5. Polecam, tam bardzo dobrze opisano Setting.