Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 10-01-2016, 19:21   #2
Warlock
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
,,Wyobraź sobie, że najbliższe Tobie osoby - rodzina, przyjaciele - giną w bestialskim ataku na rodzimą wioskę. Pogrom przeżywają tylko nieliczni, a Ty jesteś wśród tej garstki “szczęściarzy” - czego bardzo żałujesz.
Czy stojąc wśród zgliszczy i stosów płonących ciał, mając świadomość, że wszystko, co tak bardzo kochałeś zostało teraz tak brutalnie odebrane; uciekałbyś czy też zapałałbyś Żądzą Zemsty?

Możesz zostać kimkolwiek tylko zechcesz - starym, zmęczonym wojną żołnierzem, który po latach spędzonych na froncie wraca w rodzime strony, tylko po to by odkryć, że podczas swej nieobecności stracił wszystko, co kiedyś tak bardzo kochał i o co walczył. Możesz być też zwykłym chłopem, który nie zna świata poza swą niewielką wioską i na własnych oczach był świadkiem dokonanej rzezi. Ważnym jest tylko, by Twoja postać wpasowała się do scenerii przygody, a ta zaczyna się w niewielkiej wiosce, ulokowanej na skraju Ostlandzkich borów.

Motywem przewodnim jest wspomniana chęć zapłacenia stalą i prochem za wyrządzone krzywdy. Zemsta jest tu kołem napędowym, ale przygoda kładzie też spory nacisk na umiejętności przetrwania w dziczy i na współpracę, pomimo żywionych do siebie niechęci. Psychika będzie tu grać ogromną rolę, więc szukam graczy, którzy nie boją się wyzwań i są gotowi odgrywać osoby, którym nie zostało już wiele do stracenia.

Zabawa rozpoczyna się następnego dnia o świcie, kiedy świadkowie masakry kończą opłakiwać swych bliskich, a ci, którzy w tym czasie byli poza wioską, zdążyli do niej wrócić po spostrzeżeniu słupów czarnego jak smoła dymu, wciąż unoszących się nad osadą.
Chwytacie za broń, bierzecie ze sobą wszystko co uda wam się uratować ze zgliszczy, po czym ruszacie w nieznane - w podróż, z której najprawdopodobniej już nigdy nie wrócicie."


Witajcie!

Zachęcony sukcesem moich poprzednich sesji w uniwersum Warhammera, wychodzę do was z kolejną przygodą, którą zapowiadałem jakiś czas temu w tej sondzie. Tym razem mam do zaserwowania stosunkowo krótką, ale zarazem bardzo dynamiczną przygodę, która w połączeniu z następnymi zaplanowanymi przeze mnie sesjami ma stworzyć pewien wspólny łańcuszek przygód; coś na miarę rozległej kampanii, gdzie będzie można grać tymi samymi postaciami. Całość chciałbym uwieńczyć bardzo ambitną kampanią w Lustrii, gdzie bohaterowie będą mogli osiągnąć stopień trzeciej, albo może nawet i czwartej profesji, lecz zanim z nią wystartuję chciałbym poprowadzić jeszcze dwie lub może nawet trzy osobne sesje, w tym właśnie Żądzę Zemsty, która zapoczątkuje ten ,,łańcuszek”.

Żądza Zemsty rozpoczyna się w wiosce Krausnick, zniszczonej po najeździe bandy zwierzoludzi (całość dokładnie opisana w fabularnym wstępie), którym przewodził zakuty w czarną zbroję płytową kurgan. Osadę splądrowano i doszczętnie spalono, wielu mieszkańców porwano (w szczególności kobiety i dzieci), zaś większość tych, którzy chwycili za broń, by stanąć w obronie swych bliskich, zginęło z rąk najeźdźców. Głównym celem łupieżczej hordy nie był jednak mord na niewinnych, a pewna relikwia, którą skrywały mury klasztoru, wokół którego powstała wioska.
Kaprys losu (a może celowa zagrywka bogów?) chciał, że następnego dnia o świcie miał przybyć do osady pewien pokorny sługa Sigmara, Hieronim Lambert, w otoczeniu kilku ochraniających jego osobę najemników. Miał odzyskać ową relikwię i dostarczyć ją do Wielkiej Katedry w Altdorfie, skąd został przysłany. Zakon obawiał się o los Świętego Kielicha Sigmara, który znajdował się w trawionym przez konflikty Ostlandzie, dlatego przysłał do Krausnick jednego ze swoich najbardziej doświadczonych i zaprawionych w bojach sługę.

Kim zagrać?

Dostępne są postacie w dwóch wariantach, aby umożliwić też grę graczom, którzy przy kreacji bohatera nie chcą być mocno ograniczeni przez ramy przygody. Pierwszy z nich zakłada, że tworzycie mieszkańca wioski (człowieka), dlatego też powinny być to profesje poniekąd związane z kimś kto mieszka z dala od miasta, aczkolwiek nie zamierzam sporządzać listy dozwolonych profesji, bo wszystko zależy od waszej wyobraźni.
Drugi wariant oznacza los najemnika (dowolna profesja i rasa). Bohaterowie nie będą świadkami rzezi i dopiero następnego dnia o świcie przybędą do wioski, widząc z oddali złowieszcze słupy czarnego jak smoła dymu. Będziecie tworzyć obstawę Hieronima Lamberta, który przybył do Krausnick z misją zleconą przez samego prałata Wielkiej Katedry.

Chciałbym, żeby najliczniejszą grupę, albo przynajmniej równie dużą stanowili mieszkańcy wioski. Z początku tylko takie postacie miały być dostępne, ale z racji, że rozpoczynam większą kampanię zdecydowałem się na mniejsze ograniczenia.

Mechanika?

Atrybuty losuję ja, więc proszę o zgłaszanie się w temacie rekrutacyjnym (chociażbym prostym ,,Zgłaszam się!”). Wyniki podaję na PW, przy czym wy możecie je swobodnie rozdać pomiędzy atrybuty. Dostępna jest też Łaska Shallya (nawet nie próbuję tego odmieniać ).

Co więcej, poza darmowym rozwinięciem otrzymujecie też +100 PD na własny użytek. Wasi bohaterowie swoje już przeżyli (nawet jeśli całe życie spędzili w wiosce), a te doświadczenie ma za zadanie podkreślić ten fakt.

Punkty Przeznaczenia nie są dostępne, ale wciąż je losujemy, aby określić wartość Punktów Szczęścia, które są powszechnie stosowane w moich sesjach.

Sposób prowadzenia oraz czas na odpis?

Czas na odpis wynosi 5 dni dla was i 2 dni dla mnie.
Będziemy grać głownie na forum, a Gdoc planuję mieć otwarty jedynie dla materiałów oraz dodatkowych informacji, które będę aktualizował w trakcie przygody.
Oczywiście nie zabraniam korzystania z doca w celu prywatnych rozmów między bohaterami graczy, a także w kontaktach z bohaterami niezależnymi.

Ilu przyjmę?

Wstępnie chciałbym przyjąć 12 graczy. Jeśli otrzymam sporo ciekawych kart to być może przyjmę większą ilość osób, ale nic nie obiecuję. Osoby tworzące bohaterów z wioski mają większe szanse na dostanie się do sesji, gdyż są mniejsze wymagania.

Przy czym chciałbym zaznaczyć, że chciałbym mieć więcej lub przynajmniej tyle samo mieszkańców wioski co najemników.

Tło fabularne postaci?

Nie musi być długie (ale być musi!), a już na pewno nie w przypadku mieszkańca wioski. Bardziej niż historia liczy się dla mnie koncept na postać, więc warto określić jej charakter, wrzucić pasujący do realiów awatar i napisać kilka linijek o swoim pomyśle na prowadzenie bohatera.

Za wzór może posłużyć opis bohaterów niezależnych w materiałach dodatkowych, choć oczekuję czegoś ciut bardziej rozbudowanego.

Coś jeszcze?

Rekrutacja potrwa przez dwa tygodnie. Planuję zakończyć ją wieczorem 24.01.
Przy tworzeniu postaci (a w szczególności mieszkańców wioski) mogą się przydać wam Materiały Dodatkowe, których na całe szczęście nie ma zbyt wiele do przeczytania.

Na koniec chciałbym dodać, że bardzo ważnym elementem przygody będzie umiejętność przetrwania w dziczy i wcale nie chodzi tu o mechaniczną umiejkę znaną choćby z drugiej edycji Warhammera (choć ta też będzie dość istotna), ale o utrzymanie postaci w dobrej kondycji. Trzeba będzie zdobyć pożywienie, znaleźć odpowiednie schronienie na noc, a gdy warunki pogodowe nie będą na to zezwalać - zaniechać dalszej podróży. Wasi bohaterowie biją się z czasem, więc trzeba będzie podejmować właściwe decyzje.

Przy zgłoszeniu proszę pamiętać o zaznaczenie jaką postacią ma się zamiar zagrać - do wyboru mieszkaniec wioski lub najemnik.
 
__________________
[URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019

Ostatnio edytowane przez Warlock : 11-01-2016 o 05:09.
Warlock jest offline