Gnomy w drugiej edycji Warhammerze Postanowiłem przerobić artykuł znaleziony na gildii rpg tak aby pasował do drugiej edycji Wrhammera.
OPIS
Gnomy są małe, krępe, mają ok. 1.2 m wzrostu i noszą czarne, brązowe lub rude włosy. Są trochę podobne do krasnoludów, mają jednak trudniejszy charakter i są mniej od nich opanowane. Mówią własnym dialektem, khazalidu lecz używają podobnego pisma runicznego.
Liczebność gnomów stale spada za sprawą mieszkańców podziemnych tuneli, z którymi toczą nieustanne walki. Nie bez znaczenia pozostaje również wpływ chaosu.
Największe skupiska gnomów występują po zachodniej stronie Gór Krańca Świata (a więc tereny goblinoidów) oraz w Albionie. Są to jednak żałosne pozostałości dawnej, wspaniałej kultury. Poza tym siedziby, jak same gnomy, owiane są tajemnicą jeszcze większą niż krasnoludy; gnomy jeszcze mniej chętnie zdradzają sekrety.
Z powodu licznych najazdów na ich siedziby, niektóre gnomy wyruszają w świat lub mieszkają w ludzkich miastach. Ich praca jest wysoko ceniona, ponieważ są urodzonymi złotnikami, jubilerami, specjalizują się w obróbce drewna, kamienia, a najbardziej skóry (gnomie buty to szczyt osiągnięć szewskich w SŚ), jak również metalu. Ogólnie biorąc są sprawnymi rzemieślnikami o sporej inwencji i zręcznych rękach. Jednak niektórzy z nich preferują profesje lotne, jak goniec, posłaniec, złodziej - a to z racji na niewielki wzrost i wrodzony spryt. Nie wykonują natomiast profesji związanych z morzem, unikają jak mogą wód większych niż płytkie strumienie - gdzie zdarza im się wchodzić po kolana w celu wydobycia złota.
LOSOWANIE BOHATERA
Charakterystyka:
WW US K Odp Zr INT SW OGD
2K10+30 2K10+20 2K10+20 2k10+10 2K10+30 2K10+20 2K10+20 2K10+20
A Żyw S Wt Sz Mag Po PP
1 -- -- -- 4 0 0 --
Wzrost: M 105+2k10; K 100+2k10 cm
Waga: 40 - 87.5 kg
Przeznaczenie: jak u krasnoluda
Profesja: losowanie wg tabeli krasnoluda z naciskiem na rzemiosło
Umiejętności: rzemiosło (jubilerstwo lub metalurgia), rzemiosło (złotnictwo lub kamieniarstwo), wiedza (gnomy), język (kher-khazalid), język (staroświatowy)
Zdolności: zapiekła nienawiść, odporność na magię, widzenie w ciemności, bardzo szybki lub szósty zmysł
Żywotność jak u krasnoluda
Pochodzenie: k100 -
01-39 zachodnia strona Gór Krańca Świata
40-69 Albion
70-00 urodzony wśród ludzi - tabela dla człowieka
Rodzina: jak krasnoludy
Religia: panteon gnomich bóstw nie zdradzanych nigdy i nikomu, prawdopodobnie są oni zbliżeni do bóstw krasnoludzkich, ale nie ma pewności; jest to jedna z najgłębiej strzeżonych tajemnic.
Inne uwagi: gnomy zwykle noszą ubrania ze skóry lub innych materiałów naturalnych podbite z reguły futrem. Wśród wolnych gnomów przyjęły się bogate ozdoby, lecz gnomy w miastach zwykle ich unikają by nie kusić łotrów, jakich tam pełno.
Pozostałe rzeczy MG powinien określić samemu. Rasa przygodowa powstała na bazie bestiariusza i kilku innych wiadomości ogólnych o tej rasie. Mam nadzieję, że przyda się w drużynie gnom.
__________________ [...]póki pokrętna nowomowa
zakalcem w ustach nie wyrośnie,
dopóki prawdę nazywamy, nieustępliwie ćwicząc wargi,
w mowie Miłosza, w mowie Skargi - przetrwamy [...]
Ostatnio edytowane przez Szarlej : 02-05-2007 o 15:08.
|