Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 26-01-2016, 20:10   #1
Ceti
 
Ceti's Avatar
 
Reputacja: 1 Ceti jest na bardzo dobrej drodzeCeti jest na bardzo dobrej drodzeCeti jest na bardzo dobrej drodzeCeti jest na bardzo dobrej drodzeCeti jest na bardzo dobrej drodzeCeti jest na bardzo dobrej drodzeCeti jest na bardzo dobrej drodzeCeti jest na bardzo dobrej drodzeCeti jest na bardzo dobrej drodzeCeti jest na bardzo dobrej drodzeCeti jest na bardzo dobrej drodze
[Realms of Cthulhu] Maski Nyarlatothepa

Maski Nyarlatothepa to kampania sławna nie tylko wśród graczy Zew Cthulhu, ale ogólnie wśród miłośników RPG. Maski Nyarlatothepa to kampania obejmująca swoim zasięgiem cały glob, podczas której Badacze będą podążali tropem kilku zazębiających się wątków. Jak każda kampania Zew Cthulhu ma w osobie zagadki, tajemnice, nawiązania do Mitów. Jest w niej też miejsce na sceny rodem z najlepszych pulpów – a więc akcja i niesamowite wyczyny. Uwielbiam wracać do tej kampanii z kolejnymi grupami i tym samym chciałem zaprosić Was do wspólnej podróży.

[media]http://www.youtube.com/watch?v=SpQNBD1LAXo&feature=youtu.be"[/media]
Akcja rozpoczyna się w 1926 roku w Nowym Jorku od zaproszenia na spotkanie z przyjacielem Badaczy, ale wkrótce przeniesie się do najdalszych zakątków globu, i potencjalnie potrwa rok czasu kalendarzowego.
Od razu przyznaję się, że będę korzystał w dużej mierze z opublikowanej kampanii i jej materiałów.
Znajomość Mitów nie jest konieczna (patrz postacie). Zachęcam do zapoznawania się z geografią i historią odwiedzanych miejsc już w trakcie trwania kampanii.

Postacie
Postacie powinny znać się i lubić na tyle, aby chętnie podróżować wspólnie. Powinny mieć możliwość „rzucenia wszystkiego” i udania się w zagraniczną podróż – czyli pieniądze, czas i niezależność. Możliwe jest też, aby wynikało to z ich relacji (np. bogaty przedsiębiorca i jego ochroniarz). Na początku kampanii czyli Nowy Rok 1926 znajdują się w Nowym Jorku – mogą tu mieszkać lub przebywać towarzysko. I co ważne – są zmotywowani, aby badać Mity.
Preferuję postacie, które nie miały kontaktu z Mitami czy innymi zjawiskami paranormalnymi (może poza seansem spirytualistycznym w wolnej chwili), ale jestem otwarty na dobrą argumentację.

System
Savage Worlds z wykorzystaniem dodatku Realms of Cthulhu. Materiały z innych dodatków do negocjacji. Dobra znajomość systemu nie jest wymagana. W razie czego służymy pomocą przy mechanice i tworzeniu postaci.
Kampania będzie w stylu Slippery Slope (Pulpy / Gritty) – czyli będą stosowane normalne zasady odnośnie ran fizycznych i bardziej niebezpiecznie odnośnie zdrowia psychicznego.
Fuksy będą odświeżane, gdy nastąpi uspokojenie w akcji. Awans planuję po zakończeniu każdego znaczącego etapu kampanii (5 PD).
Prowadząc przygody w światach Lovecrafta preferuję, aby gracze mieli dostęp do wskazówek i poszlak. Oznacza to, że nieudane rzuty na przeszukiwanie, przepytywanie, itp. Będą raczej wiązać się dodatkowymi konsekwencjami negatywnymi, a nie pozbawieniem dostępu do kluczowej informacji.
Podstawowe zasady znajdziecie na stronie polskiego wydawcy.

Tworzenie postaci – szczegóły
Kilka uwag do tworzenia postaci z wykorzystaniem dodatku Realms of Cthulhu:
1. Badacze są ludźmi, więc otrzymują startowo Przewagę.
2. Poczytalność (Sanity) wynosi 2 + Duch / 2 – Korupcja; Korupcja (Corruption) zaczyna się od zero.
3. Można włożyć łącznie 4 punkty w Zawady (Hindrance)
4. Zainteresowania: każda postać ma liczbę Zainteresowań równą Spryt / 2. Zainteresowania dają +1 do rzutów na Wiedzę Ogólną w wybranej dziedzinie. Każde zainteresowanie można też wykorzystać na znajomość jednego języka obcego.
Podczas kampanii przydatna będzie znajomość języków obcych (nowożytnych i starożytnych) oraz takie umiejętności jak Odwaga, Spostrzegawczość i (choćby w minimalnym stopniu) Walka.

Logistyka
Przewiduję udział 4 -5 graczy, w tym jedna jest już zadeklarowana. Zgłoszenia proszę podawać wstępnie w wątku. W zgłoszeniu proszę zawrzeć krótki (kilka zdań) koncept postaci, który pozwoli ocenić czy postać nadaje się do kampanii i będzie współgrać z innymi. Szczegółowy opis postaci i kartę przesyłamy na PW.
Chciałbym rekrutację zakończyć w przeciągu 2 tygodni, to jest do 9 lutego. Zastrzegam prawo do skrócenia okresu, jeżeli gracze będą gotowi.
Tempo gry, które by mnie zadawalało to jeden post co 48 godzin, ale bardziej realne może okazać się 3-4 dni. Oczywiście uwzględniamy sprawy losowe.
Graczom sugeruję też znalezienie sposobu na organizację notatek, poszlak, informacji o NPC-ach.
 

Ostatnio edytowane przez Ceti : 26-01-2016 o 20:31.
Ceti jest offline