Freedom’s Chains - Survey
The iron chain and the silken cord are both equally bonds.
― Friedrich Schiller
Naszła mnie nagła (kłamstwo) i niespodziewana (również kłamstwo) chęć poprowadzenia sesji w klimatach klasycznego WoD’a, wobec czego postanowiłem przedstawić założenia mojego prostackiego projektu i sprawdzić, czy pojawią się potencjalni chętni. Ekhem…
Gracze: Szukam od jednej do czterech osób. Jakich? Ot, standardowa formułka - sumienni, piękni i młodzi. Dodatkowo chciałbym wygrać w totka i mieć sukubę pod łóżkiem. Szukam kogoś, kto nie znudzi się po pierwszym poście (tudzież przed zaczęciem sesji). Jedynymi rzeczami jakie mogę obiecać od siebie są oddanie sprawie, nieszablonowość i objętość publikowanego materiału. Chciałbym zachwalić swój styl i umiejętność snucia interesujących historii, ale od mojej ostatniej sesji minęły niemal (ponad?) dwa lata. Nie mam też mafijnych referencji. In other news, z chęcią przyjmę nowicjuszy i pomogę im zrozumieć świat gry/skonstruować kartę postaci.
Tempo: Jeden post na pięć dni. W przypadku nagłej nieobecności/bloku literackiego oczekuję usprawiedliwienia od rodzica i zwolnienia lekarskiego. Odliczanie rozpoczyna się od ostatniego posta Narratora. Pierwszy feler – ostrzeżenie. Drugi feler –większe ostrzeżenie. Trzeci feler – bolesna i upokarzająca śmierć postaci, blok na komunikatorze i telefon na policję z posądzeniem o pedofilię i ściąganie pirackich plików. Wypadki losowe są dopuszczalne i (zazwyczaj) ułaskawiane.
Sposób pisania postów i konsultacji z MG: Telepatia, tudzież technopatia. Jeśli to zawiedzie i wasze płaty czołowe nie są wystarczająco rozwinięte, pozostaje Google Doc. Jeżeli posiadacie patologiczną niechęć do GD, to powiadomcie mnie o tym wcześniej. Odpowiednio zmodyfikuję swoje wpisy by umożliwić wam odpisy bez konieczności konsultacji z moją osobą.
Postacie i ich (t)worzenie: Wampiry ze średnim stażem. Standard atrybutów i umiejętności w postaci 7/5/3 i 13/9/5. Dziesięć punktów na zalety wampierza, żadna zaleta nie może przekroczyć pięciu kropek. Dziesiąte pokolenie za darmo, ale ono także jest objęte w/w ograniczeniami. 21 punktów wolnych + 7 możliwych pts. za wady. Przynależność nie ma roli, bo nie będzie ona brana pod uwagę. Gracie charakternikami, którzy w jakiś sposób zaleźli za skórę dwóm wiodącym sektom, wobec czego nie mogą niestety liczyć na kartę członkowską i uścisk dłoni prezesa. Precyzując okoliczności, (anty)bohaterowie graczy są zhańbionymi wygnańcami/osobami aktywnie prześladowanymi/indywiduami, które nigdy nie przejmowały się plakietkami wampirycznych fakcji i muszą zapłacić za to cenę. To, co was łączy to nagła i niespodziewana potrzeba schronienia. Potrzeba przeżycia, wywołana obrotem spraw na gorsze i (przynajmniej) tuzinem istot dybiących na wasze żywoty. Klany – wszystkie. W tym autorskie, jeżeli okażą wystarczająco interesujące. Zakładając, że ktoś uprze się na grę inną rasą i będzie posiadał odpowiedni warsztat literacki, mogę zrobić wyjątek.
Setting: Obowiązują bazowe założenia świata z podstawki. Camarilla pragnie zachować Maskaradę i koegzystować ze śmiertelnikami. Sabat chce zrównać Camarillę z ziemią, doprowadzić do zmiany status quo i zepsuć apetyt Przedpotopowców. That being said, wszystko inne to totalny Narrative Freestyle. Tożsamość pozostałych istot nadnaturalnych jest graczom nieznana, mogą pojawić się autorskie rasy i dyscypliny, a nabrzmiały i nieporęczny metaplot ląduje daleko za oknem. Grę zaczniemy w Los Angeles, ale proszę zbytnio nie przywiązywać się do tej lokalizacji.
Fabuła:: Przygoda detektywistyczna z krytycznymi momentami obfitującymi w juchę i możliwość zapobiegnięcia rozlewowi owej juchy. Każda specjalizacja znajdzie tutaj miejsce, mentaliści i socjaliści w żadnym wypadku nie będą ignorowani. W przeciwieństwie do niektórych osób, ja zawsze rzucam na akcje społeczne i umysłowe. Dokładność i klimatyczność waszych opisów mogą co najwyżej zagwarantować bonus do takiego turlactwa. Przez przewidziany tu projekt przewiną się motywy zaufania i zdrady, zawirowania okultystyczne i elementy stricte baśniowe.
Mechanika: Pełna, egzekwowana gdzie tylko się da. Preferowane V20 albo Revised. Znajomość technikaliów przez graczy jest na dobrą sprawę zbyteczna. Sam będę zajmował się turlactwem wszelakim i publikował rzuty z kostnic internetowych w temacie sesyjnym.
Powtórzę to raz jeszcze - nie ma znaczenia czy jesteś weteranem czy świerzakiem. W moich sesjach liczą się jedynie aktywność i chęć wspólnego światotworzenia. Zakładając, że ten temat nie przemieni się w pozbawione postów pustkowie, z chęcią odpowiem na wszelkie pytania.