Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 24-07-2016, 17:30   #1
Moni
 
Moni's Avatar
 
Reputacja: 1 Moni ma wspaniałą przyszłośćMoni ma wspaniałą przyszłośćMoni ma wspaniałą przyszłośćMoni ma wspaniałą przyszłośćMoni ma wspaniałą przyszłośćMoni ma wspaniałą przyszłośćMoni ma wspaniałą przyszłośćMoni ma wspaniałą przyszłośćMoni ma wspaniałą przyszłośćMoni ma wspaniałą przyszłośćMoni ma wspaniałą przyszłość
[Autorski/storytelling] Rok Anathosa

Wstęp:

https://www.youtube.com/watch?v=E0iNfePmLcg

Pięć lat przed nastaniem I ery i narodzin pierwszej cywilizacji, w czasach kiedy bogowie przemierzali te ziemie, ucząc swych wyznawców sztuk magicznych, narodziło się wielkie zło, zwane Malum.

Upadły anioł, który obcował z Pustką i został przez nią pochłonięty pragnął pozyskiwać jeszcze więcej mocy. Nie mógł on jednak jej pozyskać w pojedynkę, dlatego też zaczął uczyć śmiertelne rasy sztuki zła i ranienia bliźnich dla własnych celów. Sprawiło to, iż na świat spadły wszelkie zła takie jak choroby czy wojny.
Jednak bogowie nie mogli go wygnać, gdyż nie czynił on krzywdy śmiertelnikom, a jedynie wykorzystywał ich wolną wolę, aby sprowadzać ich na własną ścieżkę. Ponadto nigdy ich do niczego nie przymuszał, a nawet często hamował śmiertelników, kiedy ci próbowali wziąć na raz zbyt wiele mocy z Pustki.
Jednak ci śmiertelnicy, którzy pozostali wierni Starym Bogom poprosili ich o zaszczyt posiadania części ich broni. Otrzymali oni taką zgodę i tak uzbrojeni wygnali Maluma.
Ten jednak jedynie uszedł do innego świata i wraca co parę tysiącleci, co zwykle wyznacza początki nowych er.

Wraz z końcem roku trzytysięcznego, zwanym też rokiem Anathosa, zbliża się koniec X ery i potrzebni są bohaterowie, którzy odnajdą zaginione artefakty. Czy będziesz jednym z nich?

Poziomy:
W zależności od tego, jaki mamy poziom w danej statystyce, przy testach rzucamy innymi kośćmi. Są to:
  1. k4 z modyfikatorem -2 (Możliwe otrzymanie wyniku mniejszego niż 1)
  2. k4
  3. k6
  4. k8
  5. k10
  6. k12
  7. k20

Na poziom możemy wpływać poprzez przedmioty, spożywanie czegoś (nie myślę tu tylko o alchemii), awansowanie czy nauki u mistrzów. Awansuje się po dokonaniu jakiś godnych tego czynów, czyli na przykład zabiciu trolla.

Statystyki:
Siła: Używamy jej wtedy, kiedy trzeba wykazać się mięśniami, a więc przy potężnym sierpie (jako alternatywa dla walki) czy wyważaniu drzwi.
  • Ciężki pancerz: Wzmacnia nasze premie za ciężkie pancerze. Te spełniają swą rolę lepiej niż ich lekkie odpowiedniki, jednak mają w zamian wady. Mogą na przykład uniemożliwiać walkę na dystans.
  • Lekki pancerz: Wzmacnia nasze premie za lekkie pancerze. Nie są one tak dobre jak ciężkie, jednak w żaden sposób nas nie ograniczają.
  • Blokowanie: Zwiększa nasze szanse na zablokowanie ataku i zanegowanie obrażeń. Jednak należy pamiętać o tym, że nie można zablokować każdego ataku.
Walka: Używana podczas walki kontaktowej, jednak jedynie podczas ofensywy.
  • Broń krótka: Wszelkie noże, karwasze, sztylety, krótkie miecze i tym podobne.
  • Broń biała: Wedle definicji broń do walki wręcz, u nas jest to jednak wszelka “szlachetna” broń do walki wręcz.
  • Broń ciężka: Młoty, topory, miecze dwuręczne i wszystko inne, co uderza głównie swoją masą.
Strzelectwo: Decyduje o wszystkich naszych rzutach (w sensie np. kamieniem w sesji, oczywiście) czy atakach dystansowych.
  • Łuki: Czy…
  • Kusze: …muszę…
  • Muszkiety: …tłumaczyć?
Inteligencja: Określa szanse na nauczenie się czegoś w trybie natychmiastowym oraz zrozumienie np. starożytnego zwoju bądź zaszyfrowanej wiadomości.
  • Wiedza: Im więcej wiemy, tym większe szanse na to, że spotkaliśmy się z danym problemem i coś o nim wiemy, a więc np. znamy statystyki i odporności potwora.
  • Rozpoznawanie: Pozwala nam poznawać działanie artefaktów, mikstur itp. bez pomocy specjalisty oraz ryzykownych działań takich jak spożycie ich.
  • Magia użytkowa: Wszelka nie-bitewna magia, a więc np. zaklinanie przedmiotów.
Wola: Używana jako obrona przed magicznymi próbami przejęcia kontroli czy przed wymuszonym puszczeniem pary podczas przesłuchań.
  • Przywoływanie: To chyba jasne.
  • Transmutacja: Zmiana czegoś w inne coś. Zmiana istot żywych jest trudna i wymaga co najmniej 3 poziomu w tej dziedzinie.
  • Kontrola: Czary wzmacniające, osłabiające, zmieniające teren i przejmujące kontrolę nad wrogiem.
Destrukcja: Magia stricto bitewna.
  • Żywioły: Magia oparta na żywiołach, więc na przykład błyskawicach czy ziemi.
  • Mrok: Zwykle silniejsze od reszty zaklęć, lecz to wyniszczająca potęga.
  • Pierwotna: Niestabilna dziedzina magii, którą z powodzeniem mogą stosować również uzdrowiciele, ale raczej jako uzupełnienie umiejętności.
Osobowość: To czy ktoś nas polubi mimo posiadania przez nas nielubianych przez niego cech charakteru i tym podobnych. Ale bez przesady, rasista nie polubi czarnoskórego.
  • Retoryka: Mówienie komuś czegoś delikatnego w sposób nieobraźliwy, rozstrzyga wątpliwości MG w sprawie tego, czy argument jest przekonujący (oczywiście nie w rozmowach z innym graczem).
  • Charyzma: Przekonywanie do propozycji oraz kłamstwa.
  • Handel: Ułatwia handlowanie. Jest w tej dziedzinie o wiele skuteczniejszy niż charyzma.

Główne statystyki:
  • Ich maksymalny poziom to 6
  • Można wykonać na nie test, jeśli nie wyjdzie nam test na ich odnogę.
  • Każda rola ma na start podwyższoną odpowiadającą im statystykę o 1. (Np. support i przywoływacz mają +1 do woli)
  • Bez względu na okoliczności ich poziom nie spadnie poniżej pierwszego.

Pomniejsze statystyki:
  • Ich maksymalny poziom jest o 1 wyższy od poziomu odpowiedniej głównej statystyki.
  • Jeśli jakąś czynność można wykonać przy użyciu paru z nich, wykonuje się wszystkie możliwe testy i wystarczy, iż jeden lub więcej się uda. (Chyba że zostanie napisane inaczej).
  • Każda rola otrzymuje dodatkowy punkt na rozwój jednej z odnóg do ich głównej statystyki.
  • Mogą mieć zerowy poziom, wtedy nie można wykonywać na nich testów.
Na start wszystkie statystyki mamy rozwinięte na poziom 1 (pomijając bonus za rolę). Możemy sobie dodać w sumie 3 poziomy do statystyk głównych (ponownie, odliczając ten za rolę) oraz 5 do statystyk pobocznych (poza punktem za rolę).

Trafienia krytyczne:
Trafienie krytyczne następuje w momencie, w którym podczas testu wypadnie nam najwyższe oczko. Co prawda im wyższy poziom danej statystyki mamy tym trudniej nam wbić krytyka, jednak ponieważ efektywność akcji rośnie wraz z ilością oczek i tak lepiej awansować ulubione statystyki.
Rzut krytyczny umożliwia nam dokonanie nawet rzeczy teoretycznie niemożliwych i oznacza prześliczną akcję. Niektóre czynności mają specyficzne działanie, jeśli wykonano je krytycznie, jest to wtedy opisane.

Zdolności:

Zdolności będą wymyślać sobie gracze. Po awansie będziecie mi przesyłać informacje jakie statystyki podnosicie oraz propozycję dodania/rozwinięcia jednej zdolności, a ja uzgodnię z wami jej balans.

Można też poprosić mnie o propozycję umiejętności. Nie ma na to limitu.

Kilka przykładowych umiejętności:
Wypaczony pocisk:

Uderza w cel energię pochodzącą ze świata pustki.
Rzut na Mrok i kością k4, suma oczek to obrażenia jakie zadaliśmy.
Trafienie krytyczne (Niezależnie jaką kością): Dodatkowo odpycha cel.

Rozprysk pustki:

Tworzy chwilową wyrwę do pustki której to energia atakuje wrogów. Jednak siła potrzebna do wykonania tego ataku generuje się z naszego życia.
Najpierw rzuca się na mrok, który determinuje ilość wystrzelonych pocisków. Za każdy pociski zadajemy sobie 10 punktów obrażeń.
Potem rzucamy k4 na obrażenia zadawane przez pojedynczy pocisk (10*n, gdzie n to wynik rzutu).
Następnie pociski atakują losowych wrogów.
Za każde trafienie krytyczne pociski zadają nam o 5 punktów obrażeń mniej.

Uzdrowienie:
Rzut na kontrolę, ulecz celowi n*10 punktów życia, gdzie n to wynik rzutu.
Trafienie krytyczne: Rzuć kością na kontrolę jeszcze raz, a n będzie sumą wszystkich tych rzutów.

Wzór KP:
  • Imię bądź imiona: Byleby dało się zapamiętać.
  • Wiek: Byle nie dziecko.
  • Płeć: mężczyzna lub kobieta
  • Rasa: Dowolna, ale w granicach rozsądku.
  • Wygląd: (Wymagane zdjęcie na avek oraz opis)
  • Rola: Dowolna.
  • Orientacja seksualna: Wyprzedzając pytania, mimo mego krótkiego doświadczenia mam w tej materii kilka nieporozumień.
  • Dwie umiejętności na start albo jedna, silniejsza umiejętność.
  • Historia postaci: Minimum pięćset znaków.
Witam wszystkich bardzo serdecznie! Planuję rozkręcić tutaj własną sesję w klimatach fantasy w autorskim systemie. Sesję planuję poprowadzić razem z Ravanoxem i poszukujemy od pięciu do siedmiu śmiałków.
Odpisywać trzeba będzie raz na pięć dni bądź prędzej.
Karty przesyłacie na PW (do mnie lub do Rava), a rekrutacja kończy 10 sierpnia bądź wraz z zebraniem kompletu graczy.
Od razu informuję, iż ja i Rav również będziemy mieli własne postacie.
 
__________________
Prowadzi: Złota maska
Prowadzona: Chmury nad Draumenionem

Ostatnio edytowane przez Moni : 25-07-2016 o 11:44.
Moni jest offline