Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 25-08-2016, 12:02   #2
Warlock
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
No to garść zasad ode mnie:

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie powinny być one wszystkie ze sobą łączone, bo wtedy to już lepiej po prostu rzucać monetą, aby sprawdzić kto przetrwa walkę.


Punkty Szczęścia zamiast PPków

Opis: To wariant dla tych MG, którzy uważają, że Punkty Przeznaczenia rujnują im rozgrywkę lub przynajmniej pozwalają graczom na Derp-Mode, czyli dokonują potencjalnie samobójczego zadania, bowiem wiedzą, że los się do nich uśmiechnie.

Jak to działa? Po prostu zastępujecie Punkty Przeznaczenia Punktami Szczęścia lub dajecie stałą wartość (np. trzech PSów), które się odnawiają każdego dnia. PSy pozwalają przerzucić wynik AKTUALNEGO rzutu kością.


Restrukturyzacja systemu walki

Opis: Wraz z nabytym doświadczeniem i zyskaniem kolejnych (bojowych) profesji, bohaterowie mają dostęp do większej liczby ataków w ciągu swojej tury. Po pewnym czasie walka wygląda mniej więcej tak:
Pierwsza tura - Szarża
Druga tura - atak wielokrotny
Trzecia tura - atak wielokrotny
...i tak dalej, aż do znudzenia.
Istnieje pewna prosta reguła, która obraca cały styl toczenia walk o 180 stopni. Tylko dla prawdziwych fanów Warhammera!

Jak to działa? Teraz każdy gracz może wykonać dowolną akcją ofensywną tyle samo ataków ilu umożliwia mu jego bohater (wartość wpisana przy Atakach na Karcie Postaci). Przy czym porażka przerywa ten łańcuszek, chyba że stosował atak wielokrotny, który gwarantuje, że każdy atak zostanie wykonany. A więc wygląda to mniej więcej tak:
Bohater ma trzy ataki i wykonuje Szaleńczy atak. Pierwszy cios trafia, drugi pudłuje, trzeciego już nie ma, bowiem spudłował za drugim razem. Gdyby zamiast szaleńczego ataku zdecydował się na atak wielokrotny, wtedy wszystkie trzy ataki zostałyby wykonane, bez względu na rezultat.

Korzyści z danej akcji (np. +20% do WW z Szaleńczy Atak) stosuje się tylko wobec pierwszego ataku (można uznać, że do każdego, ale wtedy po zyskaniu 80 WW nie ma sensu stosować inne akcje niż Szaleńczy Atak lub Atak z Wycelowaniem) i każdy kolejny podejmowany jest już bez dodatkowych bonusów. Dzięki tym regułom, w trakcie walki stosowane będą inne rodzaje akcji, a nie tylko ciągły spam Wielokrotnych Ataków, a wasze sesje przestaną być nudne!


Mniej HP dla każdego!

Opis: Coś dla osób, które narzekają na zbyt niską śmiertelność w WFRP i zbyt duży płaszcz ochronny w postaci PŻ.

Jak to działa? Odejmujesz wszystkim (powtarzam; wszystkim, czyli BG, NPCom i potworom z bestiariusza) równe 6 HP. Teraz przeciętny BG na początku przygody ma 6 HP, a wrogowie średnio 4-5 HP. Nie musicie stosować dodatkowych tabel obrażeń z Poltera, bo teraz bardzo łatwo odciąć sobie dłoń w walce poprzez aktywowanie tabeli krytycznych obrażeń.
Po co to? Dzięki temu na znaczeniu wzrosną umiejętności defensywne, pancerze oraz przede wszystkim bohaterowie zastanowią się dwa razy zanim zainicjują starcie. Taktyka ma teraz podwójne znacznie.


Lepsza Furia

Opis: Ten wariant jest dobrą nakładką na standardowe (czyli nie-modyfikowane) zasady, bowiem ułatwia znacząco aktywowanie Furii Ulryka oraz zwiększa wartość obrażeń. Na ogół walka w WFRP polega na przerzucaniu się kośćmi, tura po turze, do czasu aż komuś wypadnie Furia i zgładzi przeciwnika. Teraz tych Furii będzie więcej...

Jak to działa? Zamiast 1k10+siła na obrażenia, rzucamy 2k6+siła. Każdą szóstkę przerzucamy zgodnie z zasadą Furii Ulryka.

Efekt?
 
__________________
[URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019

Ostatnio edytowane przez Warlock : 25-08-2016 o 12:10.
Warlock jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem