Sztuka tworzenia profesji Witam.
Chciałbym, aby wszyscy wyżeracze młotka z tego forum dzielili się tutaj swoimi wrażeniami z tworzenia nowych profesji. Proponuję też, by umieszczać tutaj także najważniejsze waszym zdaniem elementy, które bierzecie pod uwagę podczas powiększania tego "grona".
No więc zacznę:
Na samym począteczku wybieram rodzaj: początkowa czy zaawansowana.
Następnie oceniam, jakiego rodzaju profesji jest najmniej: wojowników, strzelców, magów, złodziejaszków czy uczonych, oraz innych.
Po tym wyborze osadzam ten kawałek gliny w rejonie Starego Świata, a potem w rejonie kraju, który wybrałem.
Następnie oceniam specjalizację cechy, która jest dla profesji najlepsza, najkorzystniejsza. Tzn. jeżeli ma być to profesje uniwersalna i początkowa, to ma kilka rozwinięć +10 i +5, a jeżeli wyspecjalizowana początkowa, to +15 np. dwóch cech, i trzech +5.
Na następny ogień idzie charakter postaci. Jeżeli jest to milczący wojownik, to nie może być to żaden z rodzajów żołnierza. Chodzi mi tu o ułatwienie odgrywania postaci. Profesja ma być głównie grywalna.
Z tych elemntów klecę opis. Potem wybieram umiejętności, zdolności, cechy i wyposażenie. Daję także wybory takie jak jeździectwo albo pływanie, bardzo silny albo niezwykle odporny, a także łuk i 10 strzał lub miecz jednoręczny.
Co wy na to? |