Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 30-12-2016, 22:54   #2
MistrzGry
 
Reputacja: 1 MistrzGry ma wyłączoną reputację
Poniżej krótkie wprowadzenie w świat, a zarazem scenariusz. Jeśli ktoś jest chętny do gry w tej jednostrzałówce, dajcie znać poniżej w tym wątku (możecie uznać to za sondę).

Miasto powietrza - tak nazwano potężną aglomerację rozciągającą się 100, a może i więcej mil, we wszystkie strony od centrum. Prawdopodobnie nie było w niej mieszkańca, który zwiedziłby wszystkie regiony metropolii, co powodowało, że administracja była w mieście wyzwaniem ponad możliwości tysięcy urzędników.

Centralny dystrykt stanowił własność Zakonu Powietrza - jedynej organizacji na świecie, którą można uznać za religijną. Szczyt głównej wieży przedwiecznego Miasta wzbijał się wysoko, ponad chmury, niknąc gdzieś w powietrzu i górując nad całym, raczej szaro-burym metropolis. Był tak wysoki, że był widoczny z każdego miejsca w Mieście, i robił niesamowite wrażenie. Nikt jednak z mieszkańców nie miał wstępu do samego budynku, poza garstką Kapłanów Powietrza. Wieża istniała tu od zawsze, i nikt ani nie zastanawiał się nad jej pochodzeniem, ani nie kwestionował jej istnienia.

- Dlaczego nazywamy nasze miasto Miastem Powietrza? - spytał kiedyś jeden z mieszkańców podczas corocznego święta Wichury.
- Kiedyś było pięć miast, po jednym dla każdego z żywiołów - odpowiedział jeden z głównych Kapłanów Powietrza - Każde miało swojego patrona, boga, jednego z pięciu oryginalnych stwórców wszechświata. W starożytnych czasach, których nikt z nas nie może pamiętać, doszło między nimi do ogromnego starcia. Dzięki wrodzonemu sprytowi oraz pomysłowemu użyciu magii iluzji, Bóg Powietrza jako jedyny przetrwał ją, a nasze Miasto jako jedyne pozostało na świecie.

Jak długo trwała ta sytuacja? Prawdę mówiąc, nikt o tym nie wiedział. Podejrzewano, że Miasto Powietrza mogło mieć tysiące lat, może dziesiątki tysięcy, a może miliony lat? I zapewne trwałoby tak dalej, gdyby nie pewne wydarzenie, które położyło się cieniem na świecie Miasta Powietrza...

- Od pewnego czasu dochodzą do nas niepokojące wieści - powiedział innym razem zebranym główny arcykapłan Powietrza, w przerwie między kolejnymi zebraniami podczas święta Mgły - Chodzi o świętokradztwo. Pojawił się w podziemiach tajemniczy kult, twierdzący, że Bóg Powietrza jest wymysłem! Nazywają siebie Jedynymi Prawdziwymi, i uważają, że ludzkość musi zostać uratowana!
- Od kogo? - zapytał jeden z kapłanów?
- Od fałszywej religii, oraz samego Boga Powietrza!
- Bluźnierstwo! - powiedział wściekle jeden z trzech głównych kapłanów, czemu po chwili zawtórowało kilka innych głosów.
- Uważają, że prawdziwymi bogami są Jeźdźcy Księżyca, i co więcej, że jest ich niezliczona ilość - kontynuował arcykapłan.
- Bluźnierstwo - ponownie skomentował kapłan - jak można twierdzić, że Bogów jest niezliczona ilość?!
- Więc sami rozumiecie! Niestety, wydaje się, że sprawa jest niezwykle skomplikowana. Wierzę jednak w was. Naszym patronem jest Bóg Powietrza, który przecież słynie ze swoich niezwykłych zdolności, zręczności i legendarnej przebiegłości. Te umiejętności właśnie muszą zostać wykorzystane, byście przeniknęli do wrogiego kultu i zdobyli jak najwięcej informacji na jego temat. Wybrałem już tych, którzy dostąpią zaszczytu wykonania tej niezwykle ważnej misji. Wkrótce dokonamy dla nich rytuału, wzmocnienia umiejętności, a także transferu magicznej mocy.


Choć świat, jak wspomniałem, to low-magic fantasy, jest to tylko bardzo pozornie klasyczna przygoda fantasy. Możecie spodziewać się w zasadzie wszystkiego, a już na pewno nie sztampy. Jakkolwiek wstęp może brzmieć epicko, i z pewnością w pewnym sensie tak będzie, możecie oczekiwać nieoczekiwanego.

W grze wcielacie się w kapłanów Kultu Powietrza - a zarazem bardzo specyficznych "detektywów", próbujących dokonać czegoś, czego to epickie miasto nigdy dotąd nie widziało - wniknąć w tajemniczy, nowy kult, o którym w zasadzie póki co niemal nic nie wiadomo. Te informacje macie wydobyć właśnie wy.

Chętni?
 
__________________
Bardzo lubię regulamin, a szczególnie punkt 10!
MistrzGry jest offline