Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 29-01-2017, 19:42   #1
Tadeus
 
Reputacja: 1 Tadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputację
[Pathfinder] Smuggler's Shiv



Kosa Przemytnika


Przedsłowie

Witam serdecznie w następnej rekrutacji do oficjalnej przygody Pathfindera. Tym razem zarówno charakter rozgrywki, jak i jej założenia będą jednak trochę inne. Souls for Smuggler's Shiv to prawdopodobnie najlepiej oceniany tom ze wszystkich części Adventure Pathów wydanych przez Paizo. Zabawne jest jednak to, że o ile ta część kampanii jest uwielbiana, to wszystkie następne uchodzą za najgorsze z tej linii wydawniczej. Do tego pierwsza część nie ma prawie żadnego fabularnego powiązania z resztą i stanowi zgrabną zamkniętą całość. I tak też chciałbym ją rozegrać. Jako jednostrzałówkę.

Założenia: Jednostrzałówka, sandbox eksploracyjny na tropikalnej "bezludnej" wyspie z mocnymi elementami survivalu.

Od razu jednak napiszę, że to nie będzie żadna gratka dla fanów prawdziwego survivalu, mechanika przetrwania bazuje na uproszczonych i efekciarskich rozwiązaniach mechaniki Pathfindera, a nie realistycznych faktach.

To nadal Forgotten Realmsy bawiące się w survival

Pragnę również dodać, że do tej sesji nie przyjmę osób, które grają już w Skull and Shackles. Ich czas potrzebny mi jest tam, poza tym, o dziwo, parę motywów w obu przygodach się powtarza i nie chcę pozbawić ich niespodzianki

Wstęp właściwy

Tym razem, wyjątkowo, polecam pominąć oficjalny przewodnik dla graczy przeznaczony do tej kampanii. Opowiada początek historii, która już w pierwszej scenie gry okazuje się nielogiczna i potem tworzy różne następne nieścisłości. Poleca też typy postaci, które może i byłyby przydatne, gdybyśmy rozgrywali całą kampanie, ale niekoniecznie tylko w przypadku pierwszej przygody. Więc olewamy, reszta historii będzie jednak taka sama.

Wprowadzenie jest zamiast tego proste:
Wasza postać płynęła do Eleder, głównego portu Sargavy, pathfinderowego odpowiednika Kongo. Czyli, krótko mówiąc, na koniec świata, gdzie dżungla kryje starożytne miasta i niezliczone nieodkryte jeszcze gatunki roślin i zwierząt, zaś ziemia rodzi największe znane człowiekowi kamienie szlachetne. Powodów, by podróżować akurat tam nie brakuje, choć pierwotna dżungla Sargavy uchodzi jednocześnie za piekło na ziemi, więc konieczna jest albo duża ambicja, albo desperacja.

Postacie podróżowały na pokładzie towarowego szkunera Jenivere, na który wsiadły prawdopodobnie niedawno, przez jakiś czasu szukając transportu dalej na południe w obskurnych tawernach Archipelagu Kajdan. Mogą pochodzić z najróżniejszych krain, ale coś pchało ich ku tajemnicom dzikiego południa.


Teraz wymagania co do graczy:

1. Powinni dostarczyć mi mechaniczną kartę postaci do Pathfindera dla postaci zupełnie początkującej (Na PW - proszę nie tłumaczyć pojęć i zostawić je w formie angielskiej).

Poniższa formatka jest obowiązkowa. Można sobie stworzyć postać w wymyślnym programie, ale i tak proszę o przedstawienie wyniku dokładnie jak poniżej:

Cytat:
Imię postaci
Hobgoblin/Ranger
STR: 14 [+2] DEX: 18 [+4] CON: 16 [+3] INT: 14 [+2] WIS: 14 [+2] CHA: 12 [+1]
Języki: Common, Goblin, Orc
BAB +1
Melee attack +3 / ranged attack +5
CMB +3/CMD 17
Saves: FORT +5 / REF +6 / WILL +2
HP [d10+3]: 14
Ini +4
Feats: Point-Blank shot
Racial: Darkvision, Fearsome
Class: Favored Enemy (Human), Track, Wild empathy
Skills [6+2]: Perception (7), Stealth (8), Climb (6), Initimidate (10), Swim (6), Knowledge Nature (6), Survival (6), profession sailor (7)
Eq: Short sword, dagger, chain shirt
I ewentualnie dodać do tego komentarz, gdy skorzystaliśmy z niestandardowych egzotycznych archetypów, czy innych wynalazków.

W przypadku czarów na dole rozpisujemy je tak:
Cytat:
0 = message, mage hand, prestidigitation
1 (4xday)= Grease, Sleep, Summon Monster, Color Spray
Co do opisu fabularnego postaci, to już wasz wybór. Osoby, które nie mają jakiegoś większego dorobku na forum mogą spokojnie napisać trochę więcej, bym miał gdzie zobaczyć jak piszą. Sam charakter sesji nie wymaga obszernego tła postaci, ważne by było wiadomo co to za człek, skąd pochodzi i co ma na sumieniu

2. Dostępne są wszystkie opcje postaci z oficjalnych suplementów do Pathfindera wydanych przez Paizo. Warto jednak pamiętać, że, szczególnie w ostatnim czasie, Paizo opublikował tuziny dodatkowych opcjonalnych zasad i kampanijnych mechanik, które wymagają zgody MG (i nie są przeznaczone do wprowadzania ich wszystkich jednocześnie!). Z nich korzystać nie będziemy. W przypadku bardzo egzotycznych ras można po prostu założyć, że podróżowały statkiem w klatce, przy używaniu Race Buildera maksymalne PR to 14. Dostępne są wszystkie typy charakterów.

Jedyną limitacją jest, by postać nie posiadała własnego climb ani swim speeda oraz nie potrafiła latać, bądź w inny sposób przemieszczać się znacznie skuteczniej od normalnego śmiertelnika. Wszak to sesja eksploracyjna. W razie wątpliwości, pytajcie.

Ogólnie polecam rozejrzeć się trochę dalej niż tylko w obrębie podstawowych klas, tu jest na przykład garść ciekawych i jednocześnie nieprzekombinowanych:
Advanced Base Classes

3. Cechy point buy 32 punkty - Point Buy Calculator (tak, to niestandardowo dużo). Nie wybieramy żadnych traitów, drawbacków, ani story featów.

4. Gracz powinien znać podstawy Pathfindera lub D&D 3.5 i do tego (niestety) język angielski, bo materiały do systemu występują tylko w tym języku.

5. Proszę o zakupienie ekwipunku za 300gp. Pozostawienie gotówki oczywiście w takiej przygodzie nie ma sensu. W ekwipunku proszę zaznaczyć jeden przedmiot najważniejszy dla postaci

6. Najlepiej by gracz mógł napisać parę zdań co dwa dni. Grać będziemy na stosunkowo krótkich postach, ale za to z pełną mechaniką*. Rzucać będę ja, poważniejsze walki najczęściej będą na mapach z siatką taktyczną. Możliwe też jednak będzie odpisywanie szybsze, jeśli wszyscy pociągną. Czasem starczą tylko deklaracje w komentarzach. Jeśli ktoś nie odpiszę dwa dni, a akcja mimo wszystko pójdzie do przodu, to ja (w sposób korzystny dla gracza) opiszę działania domyślne. Jeśli ktoś często nie będzie odpisywał to sposób będzie mniej korzystny

7. Czas do poniedziałku, 6 lutego, do 22:00 [REKRUTACJA PRZEDŁUŻONA DO CZWARTKU Czyli do 09.02.16, do 22:00]

8. Przyjmę do czterech graczy.

- Tutaj spisałem krótką instrukcję tworzenia postaci dla osób zupełnie nowych, oraz dobrze znających DD 3,5:
http://lastinn.info/wioskowa-akademi...thfindera.html (Tworzenie postaci do Pathfindera)

Poniżej w tym samym temacie znajdziecie również streszczenie najważniejszych zasad gry.

- Tutaj zaś znajdziecie streszczenie settingu:
http://lastinn.info/portal-swiatow/1...-golarion.html (Pathfinder - Golarion)

* Wyjątki od pełnej mechaniki:
- brak systemu obciążenia (o przeciążeniu decyduje MG i wcześniej ostrzega).
- inicjatywa grupowa, a nie osobista
- brak testu na swim w przypadku poruszania się w czasie walki w spokojnej wodzie.
- w przypadku braku konkretnego składnika do crafta/czarów możliwe będzie wykorzystanie substancji podobnych (np. zwierzęcy tłuszcz do rzucenia czaru grease zamiast masła).

Pozdrawiam i zapraszam. Ewentualne pytania najlepiej zamieszczać w tym temacie - odpowiedzi zazwyczaj przydadzą się wszystkim.
 

Ostatnio edytowane przez Tadeus : 07-02-2017 o 18:39.
Tadeus jest offline