Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 15-02-2017, 23:28   #1
TomBurgle
 
Reputacja: 1 TomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputację
Mój pierwszy Upadek – podstawowe informacje do gry w Demon: The Fallen

Here be dragons: jak każda gra Świata Mroku, Demon the Fallen jest grą dla dorosłych. Dla osób o odpornej psychice, stabilnym systemie wartości i, co specyficzne dla tej jednej jedynej linii w całej serii - braku problemów z wiarą. Stawiając sprawę uczciwie: DtF ma maskę bluźnierstwa wpisaną w system mocniej niż to co się pod nią kryje. Będą mistrzowie gry którzy urażą uczucia religijne swoich graczy. Będą tacy którzy zrobią z tego satanistyczny festiwal.
Ale będą też tacy którzy wyciągną na światło dzienne boską iskierkę, choćby z najciemniejszych otchłani. Którzy zapytają o to co ludzkość ma najlepszego do ofiarowania. Dadzą Światu Mroku nadzieję na odkupienie w przedostatnim dniu świata.


W Demon: the Fallen gracze wcielają się w upadłe anioły którym udało się uciec z Piekła i znaleźć wśród ludzkości schronienie przed tym co za nimi. Nie w tych którzy do Piekła wrócili, nie w tych którzy zatracili się w udręce - w tych których człowieczeństwo osób które opętali uratowało przed jednym lub drugim losem


Niniejszy tekst powstał we współpracy z Aiko - zawdzięczamy jej m.in. opist Domów i frakcji. Część tekstu to nasze własne tłumaczenia dostępnych materiałów.



Genesis
Na samym początku bóg, mimo swojej wszechmocy, był samotny. Stworzył więc na swój obraz i podobieństwo Elohimów, pierwsze odrębne istoty. Stworzył siedem anielskich domów; każdy służący mu na swój sposób. Raj, który powstał z pracy ich rąk, był jednak pusty. Oczekiwał na największe dzieło - ludzkość.
Kiedy ludzkość osiadła bezpiecznie w niebiańskim ogrodzie, bóg wydał swoim aniołom dwa dekrety:
mieli kochać ludzkość tak jak jego samego
mieli jedynie obserwować ludzkość, nie ingerując ani nie ujawniając się


Pierwszy z nich został przyjęty jako oczywistość; Elohiomowie i tak kochali ją ponad wszelką miarę miarę, a boskie zarządzenie zwalniało ich z poczucia winy za podwójną lojalność. Natomiast drugie - zakaz obcowania z tym co od zawsze chcieli pielęgnować i hołubić - rozczarowywało. Niemniej, wszyscy podporządkowali się rozkazowi.
Harmonia trwała do czasu gdy jeden z aniołów wywieszczył katastrofę która miała zetrzeć w pył rasę ludzką i obrócić w niwecz całą pracę Elohimów. Jego ostrzeżenia były ignorowane. Sam bóg stwierdził “gdybyś wiedział to co ja, zrozumiałbyś”. Wielu przyjęło propozycję, ale przekazana wiedza ich zniszczyła.
Po wielu dyskusjach i naradach, trzecia część aniołów, wbrew boskiemu zakazowi, podążyła za Lucyferem aby uratować ludzkość od nadchodzącej katastrofy. Bóg wysłał Michała który nakazał buntownikom poddanie się, ale został przepędzony. Klątwa która spadła na Domy zapoczątkowała Wojnę na Niebiosach. Raj został utracony, a wojna domowa trwała tysiące lat. Ale była to wojna bezkrwawa - zarówno wśród aniołów, jak i wspierających ich ludzi.
Aż nadeszła katastrofa którą przewidział Ahrimal.
Aż Kain zabił Abla.

Wyniszczająca wojna która zaczęła się od tego momentu wypchnęła boskie zastępy poza krawędzie świata. Korzystając z możliwości, Upadli zaczęli realizować swój Wielki Eksperyment: dzieło uwolnienia pełnego potencjału rasy ludzkiej. Podczas gdy Legiony toczyły wojnę z lojalnymi bogu aniołami, dziesiątka przybocznych Lucyfera uczyła ludzkość wszystkiego co potrafiła.
Robili to zbyt szybko.

Wieża Babel runęła, zabierając ze sobą wspólny język ludzi i aniołów. Język, który był kluczem do całej przekazanej wiedzy. Ludzkość załamała się pod ciężarem wręczanej boskości.

Kontratak Niebios nie mógł trafić na lepszy moment; w 40 dni i 40 nocy upadły wszystkie bastiony buntowników, a oni sami zepchnięci w Otchłań - więzienie odcięte od całej reszty Istnienia.

Więzienie okazało się niedoskonałe; okazjonalnie wypaczone echa i obrazy świata zewnętrznego przenikały do środka, wzbogacając męczarnie uwięzionych o krzywdy ludzkości którym nie mogli zapobiec. Przez millenia Upadli stopniowo tracili zmysły, staczając się w szaleństwo i wieczną furię.



7 dni tygodnia, 7 Domów
Nazwa Domu przed Upadkiem (ang.) Przydomek po Upadku (ang.)
Dom Zaświatów (The House of the Second World, Halaku) Zabójcy (Slayers)
"Kochaj mnie lub nienawidź jak chcesz, lecz żyj, teraz i po twoim ostatnim oddechu. Z czasem znowu się spotkamy."
Zabójcy lub Halaku, to anioły śmierci. Przed wojną były odrzucane przez inne anioły. Bardzo kochali ludzi, a za udział w rebelii, karą było nadanie ludziom śmiertelności. Jak i wcześniej, tak i teraz muszą zabijać ludzkość.

Dom Dziczy (The House of the Wild, Rabisu) Pożeracze(Devourers)
"Minęło wiele czasu od kiedy ostatni raz smakowałem krew na wietrze. Dziś, zapolujemy raz jeszcze."
Zwani członkami Domu Diczy. Pożeracze lub Rabisu. Byli twórcami roślin i zwierząt, którzy ukształtowali zarówno ich formy jak i mechanizmy, które je łączyły. Oderwani od swego tworu zagubili się w swej dzikiej naturze. Nie kierują się dyplomacją, czy słowem. Istnieją na Ziemi tylko po to, aby zniszczyć ludzi.

Dom Głębi (The House of the Deep, Lammasu) Plugawiciele (Defilers)
"Mogę pokazać ci rzeczy, które wprowadzą cię w zakłopotanie. Chwyć mą dłoń i zmienię twoje życie na zawsze."
Plugawiciele zwani też Lammasu. Kiedyś byli Nereidami, prastarymi aniołami mórz, które sami tworzyli. Uchodzili za jedne z najpiękniejszych tworów Boga i mieli stanowić dla ludzi inspirację, źródło mocy twórczej. Oddzieleni od człowieka skupili się na inspirowaniu rebelii, która mogłaby ich do siebie przybliżyć. We współczesnych czasach pozostała im tylko rebelia. Często decydują się na opętanie wysoko postawionego gubernatora, polityka, czy silnie postawionej persony, by móc niszczyć stworzony przez nią porządek.

Dom Sfer (The House of the Spheres, Neberu) Biesy (Fiends)
"Masz pytania, mój przyjacielu, ale czy jesteś gotów na odpowiedzi?"
Biesy lub Neberu. Aniołowie Firnametu. To oni stworzyli wszechświat i ciała niebieskie. Utworzyli naturę kosmosu i jego prawa. Otrzymali oni dzięki temu zdolność przewidywania przyszłości, a Neberu imieniem Ahrimal przewidział Wojnę w Niebie. Cechuje ich pragnienie i żądza władzy, a także wrodzona roztropność i cierpliwość.

Dom Posady(House of Fire and Stone, Annuaki) Zbrodniarze (Malefactors)
"Wiem, że zostałeś zraniony. Mam tutaj coś, co może uczynić twoje życie lepszym, ponownie."
Zbrodniarze lub Anunnaki. Anioły kuźni, narzędzi i ziemi, którzy nauczyli ludzi tych umiejętności i rzemiosła. Dzięki nim potrafili okiełznać ziemię i zmusić ją do posłuszeństwa. Karzą teraz ludzkość za zniszczenia dokonane na i Ziemi, by mogli ją uzdrowić.

Dom Firmamentu (The House of the Firmament, Asharu) Plagi (Scourges)
"Nic nie może chronić cię przez wieczność. Nie martw się więc o wieczność. Martw się o teraz."
Plagi lub Asharu, byli aniołami stróżami. Istotami najbliższymi ludziom, których zresztą uważali za swe dzieci. To bliskość ludzi i jednoczesny zakaz zbliżania się doprowadziły Asharu do szaleństwa. Gdy Lucyfer zapoczątkował powstanie, znalazł w tym domu wielu wiernych współgraczy. Plagi są dobrymi szpiegami za względu na swą przebiegłość.

Dom Jutrzenki (The House of the Dawn, Namaru) Diabły (Devils)
"Podążaj za mną, a dam ci pragnienie twojego serca. Wyznawaj mnie, a uczynię cię bogiem."
Diabły lub Namaru. Dom jutrzenki był jednym z pierwszych stworzonych przez Pana domów aniołów. To z niego wywodził się Lucyfer. Niegdyś odpowiedzialny był za przekazywanie woli boskiej pozostałym aniołom, stąd liczne zdolności socjalne. Diabły były niegdyś światłem, blaskiem mądrości bożej, obecnie są to świetni łudziciele, manipulatorzy oraz przywódcy.

Factions - Stronnictwa
Od kiedy Upadli wypowiedzieli posłuszeństwo bogu, pojawiły się rysy na perfekcyjnej hierarchii. Pojawiły się idee przekraczajace pojedyńcze Domy, łączące Upadłych całej Kreacji. Idee tak silne, że przetrwały Wojny Gniewu, Upadek, Piekło..i wciąż łączą, nawet na Ziemi. Frakcje które dookoła nich powstały to:

Faustycy (Faustian) - Faustianie od początku obserwują regresję ludzkiej rasy. Jej upadek i to jak zagubiła się w świecie wypełnionym technologią i opętana potrzebą naukowego wyjaśniania wszystkiego. Mimo to dostrzegają w niej potencjał, resztkę boskiego pierwiastka, którą upatrują w zdolności do samodoskonalenia się. Widzą w ludziach wiarę i chcą ja na powrót skierować na właściwy tor.

Ukryci (Cryptic) - Ukryci to frakcja, która przekonana jest o tym, że wszystko: bunt, upadek, a także powrót demonów jest boskim planem. Wierzą, że Bóg w swej wszechmocy musiał wiedzieć o tym, co planują jego anioły i pozwolił im na to. Ukryci żyją starając się zrozumieć, czemu do tego dopuścił. Jaki plan przygotował dla swych aniołów i ludzi.

Lucyferanie (Luciferian) - Lucyferianie to anioły, które mimo upadku i wieków więzienia, nadal wierzą w to co zapoczątkowało powstanie. Wierzą w idee, które dał im Niosący Światło. Bóg musiał się mylić skoro świat niszczeje, ludzie niszczeją, a upadłe anioły znów mogą walczyć, o to o co walczyły na samym początku. Wierzą, że Lucyfer obserwuje je, patrząc który z aniołów jest nadal gotów do walki i gdy przyjdzie czas znów wezwie swą armię do działania.

Mściciele (Ravaner) - Mściciele przez wieki kultywowali nienawiść, która pchnęła ich do walki u boku Lucyfera. Gnijąc w swym więzieniu, które nawet dla nieśmiertelnych istot zdawało się trwać wieczność utonęli w swym gniewie i gdy w końcu udało im się wydostać i trafić na ziemię, odkryli że i ona tonie w nienawiści. Odpowiedź była jasna, należy ją zniszczyć. Zniszczyć każdy najmniejszy fragment Bożego tworu, aż może on sam uzna, że warto zniszczyć mścicieli.

Pojednawcy (Reconciler) Pojednawcy podobnie jak Ukryci poświęcili swój czas na przemyślenia, jednak doprowadziły ich one do odmienny wniosków. Co jeśli byli w błędzie? Jeśli Michal i reszta mieli rację. Pojednawcy żyją nadzieją, że uda im się uzyskać odkupienie i gdy przywrócą ziemię do stanu świętości, oni sami też zostaną przyjęci do nieba.



Życie po życiu
Szósty Wielki Maelström naruszył kraty Otchłani - na tyle aby najsłabsi spośród Upadłych zdołali się przez rysy. Spośród tych którzy zaryzykowali ucieczkę tylko ułamek wyrwał się z mocy piekła i przebił przez szalejący sztorm do krainy żywych.
Spośród tych którym udało uciec, części udało się się zakotwiczyć na górze - a jedynym sposobem osiągalnym dla oszalałych z cierpienia Upadłych było opętanie człowieka. Nawet nie dowolnego; w zasięgu ich rąk byli jedynie “uszkodzeni” - wypaleni ćpuni, pacjenci w śpiączce, samobójcy czy szaleńcy.
Najmniejszy odsetek to wasze postacie - to ci spośród Upadłych którzy poza tym wszystkim dokonali czegoś jeszcze: odkryli w swoim “nosicielu” okruch człowieczeństwa. Gasnący żar miłości, zakurzoną ambicję, niesłuszną pychę czy choćby nawet wściekłość - człowieczeństwo które dało opór cierpieniu mileniów piekła. Weszli w kontakt z ludzkimi wspomnieniami i uczuciami - czymś czego Upadli nigdy nie poznali. To one są ich tarczą przeciwko mękom i szaleństwu piekła, jednym co może ich ocalić. Ale, jeśli zaryzykują, są też ich szansą odkupienia.

Co tworzy Upadłego?
Prawdziwe Imię - to nadane demonowi przez stwórcę, które żyje wraz z demonem, zmienia się tak jak jego jestestwo. Poznanie całego Prawdziwego Imienia demona umożliwia przejęcie nad nim kontroli.

niebiańskie imię - imię znane wszystkim aniołom; ma w sobie moc - pozwala choćby na komunikację niezależnie od odległości - i oddaje to kim jest, ale nie określa go całkowicie, jest tylko jedną fasetą.

ziemskie imię - imię osoby opętanej przez demona

Udręka(Torment)- Czas w Piekle mocno wpłynął na Upadłych. Każdy jeden przeszedł przed ucieczką więcej niż można znieść. Dziury w pamięci nie są jedynie efektem ubocznym - są też pierwszą linią obrony przed szaleństwem. Ale to świadomość śmiertelnika, iskra człowieczeństwa które podjęli się kiedy bronić, jest główną zbroją i tarczą. Porzucenie jej na rzecz swojego demonicznego bytu pozbawia tej ochrony. Działania zabijające tą iskrę, przeciwne ludzkiej naturze - także. Udręka odbija się na wszystkim - od mocy Domów po apokaliptyczną formę.

Wiara - jednocześnie boska iskra, pewność siebie i efekt dogłębnego pojmowania Kreacji wiara to paliwo napędzające całą potęgę Upadłego. Bez niego nie ma swoich przyrodzonych mocy ani nie może objawić swojej apokaliptycznej formy. Wiara jest opisywana przez wartość cechy(potencjał) i pulę kości wiary(możliwość działania tu i teraz). Wiarę aby uzupełnić pulę pozyskuje się od śmiertelników - czy to przez krótkotrwałe interakcje czy też przez pakty.

moce przyrodzone - demony są w pełni odporne na zewnętrzne wpływy na swoje umysły - co obejmuje także iluzje. Są też nad wyraz wyczulone na zaburzenia Rzeczywistości i wykrywają je na całe mile.

apokaliptyczna forma - krótki przebłysk prawdziwej tożsamości demona. Objawienie resztek potęgi i dawnej chwały, ale też Cierpienia które spotkało ich w piekle. Jedno i drugie (główna Wiedza demona i wskaźnik Cierpienia) nadaje kształt tej formie.

cechy pozycji - dziedzictwo(Legacy) wskazujące ile z wspomnień demona sprzed strącenia do piekła ocalało, dostojeństwo(Eminence) mówiące o prestiżu w wśród Upadłych - czy to z racji dawnej szarży czy świeżych osiągnięć, śmiertelni wyznawcy(Followers) wspierający na miarę swoich skromnych możliwości, doskonałość(Paragon) opisująca wprawę w władaniu Wiedzą swojego Domu i pakty(Pacts)

pakty

Niebiańskie Wiedze (Celestial Lore), przypisane poszczególnym Domom(lub wspólne)
  • Wiedza o Fundamentach(wspólna) - resztki panowania nad grawitacją, tarciem, czy przyśpieszeniem
  • Wiedza o Ludzkości(wspólna) - dar języków, manipulacji ludzkimi instynktami czy wręcz pamięcią
  • Wiedza Niebian(Diabły) - wykrywanie Wiary, wizje i wspomaganie innych Upadłych
  • Wiedza Płomieni(Diabły) - od zwiększania natężenia ognia do poruszania nim wedle swego uznania
  • Wiedza Blasku(Diabły) - nadawanie swoim słowom mocy zdolnej poruszać serca
  • Wiedza Przebudzenia(Plagi ) - by leczyć ciała
  • Wiedza Firnamentu(Plagi ) - by poznać świat czymś więcej niż własnymi oczami
  • Wiedza Wiatru(Plagi ) - od potężnych podmuchów po delikatną manipulację stróżkami powietrza
  • Wiedza Ziemi(Zbrodniarze ) - by zmusić ziemię do poddania się twojej woli
  • Wiedza Ścieżek(Zbrodniarze ) - wgląd w dawny układ Kreacji, ten wcześniejszy niż obecny
  • Wiedza Kuźni(Zbrodniarze ) - tworzenie i udoskonalanie narzędzi
  • Wiedza Wzorców(Biesy ) - ograniczony wgląd w naturę rzeczy, w ciąg przyczyn i skutków
  • Wiedza Portali(Biesy ) - stosowanie koncepcji przejścia swobodniej niż prawo śmiertelnych pozwala
  • Wiedza Światła (Biesy ) - na początku jedynie stworzenie światła, a później zakrzywianie go wedle woli
  • Wiedza Tęsknoty (Plugawiciele) - perfekcyjne czytanie ludzkich emocji ( choć nie oznacza to zrozumienia ), manipulacja wrażeniami i żądzami
  • Wiedza Burz(Plugawiciele) - władza nad wodą i pogodą
  • Wiedza Polimorfii(Plugawiciele) - zdolność manipulowania nad swoją własną formą
  • Wiedza Bestii(Pożeracze) - panowanie nad światem zwierząt
  • Wiedza Dziczy(Pożeracze) - panowanie nad światem roślin
  • Wiedza Ciała(Pożeracze) - panowanie nad ludzką fizjologią i anatomią
  • Wiedza Śmierci(Zabójcy) - kończenie bytu osób i rzeczy, kiedy nadejdzie czas
  • Wiedza Duszy(Zabójcy) - komunikacja i rozkazywanie bytom i duchom
  • Wiedza Królestw(Zabójcy) - zdolność podróży przez Zaświaty


...to któż przeciwko nam?

Przyziemni, Spętani (Earthbound) - Demony przyzwane jeszcze przed szóstym wirem, związane nie z ludźmi, tylko z relikwiarzami - obiektami nieożywionymi. Z tego powodu zatraciły się w szaleństwie i cierpieniu Piekła. Jako demony przebywające od wieków na ziemi często były znane ludziom i pamięć o nich odcisnęła się w wierzeniach i mitach.


(w przygotowaniu: moce Domów,
 
__________________
W styczniu '22 zakończyłem korzystanie z tego forum - dzięki!

Ostatnio edytowane przez TomBurgle : 06-03-2017 o 23:47.
TomBurgle jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem