Witam wszystkich.
Lat temu 1,5 + miesiąc otworzyłem rekrutację do autorskiego settingu wspartego "autorską mechaniką". Z radością odkryłem, że zainteresowałem swym tworem, aż piątkę graczy.
Dwa miesiące później zamknąłem sesję. Świat okazał się nudny nie tylko dla mnie, a moje zdolności MG nie były w stanie uciągnąć tego dzieła. Siły na zamiary itp.
Mój drogi setting nie został zapomniany, ulokowałem go bezpiecznie w tym sznurku wewnątrz mojej czaszki, którzy trzyma uszy przytwierdzone do głowy. Tam spędził ostatnie 1,5 roku gdzie rozważałem jego wady, zalety i znowu wady. Wyrzuciłem to co było bez sensu, bez powodu lub po prostu nudne, a zostawiłem to co było dla mnie istotne.
Kilka drgań mózgosznura później i chce wam przedstawić kompletnie zmieniony setting, z kilkoma rzeczami, którzy moi poprzedni gracze mogą pamiętać.
To jest jednak dopiero sonda, bo chcę zobaczyć czy ktoś zechce dać mi szansę.
Przedstawię wam tu w uproszczony setting, oraz złożę masę obietnic, które postaram się spełnić.
Bez dalszego przeciągania
.
DZIECI OŚMIU
Gdzie gramy?
Świat nie ma jeszcze oficjalnej nazwy, zarówno w mojej głowie jak i wewnątrz settingu.
To nie znaczy, że cywilizacje nie wynalazły nazw dla świata, po prostu nie są one ujednolicone.
Gracze wcielą się w postaci zamieszkujący jeden z trzech zaplanowanych przeze mnie kontynentów.
Od kilku stuleci lud tego kontynentu zaczął go nazywać Teisha - Kontynent Śpiącego Słońca.
Kontynent znajduje się w klimacie umiarkowano-podwzrotnikowym. Niziny na wschodzie i północy, wyżyny i góry na południu i zachodzie. Za południowymi górami jest duży niezamieszkały teren pustynny. Na północy znajduje się duża wyspa, za nią mniejsza w kształcie pół-księżyca.
Na kontynencie obecnie znajdują się 4 kraje, podzielone obszernymi terenami ziemi niczyjej.
Czym gramy?
Postaci graczy należałyby do rasy Warborne (nie jestem w stanie na razie wymyślić dobrego spolszczenia. Sugestie mile widziane).
Rasy [ludzi] stworzonej przez boga wojny Hytosa, która wiele tysiącleci temu wygrała walkę o dominację z rasami stworzonymi przez pozostałych bogów. Od tamtego czasu, reszta panteonu przygarnęła dzieci Hytosa pod swoją opiekę w wyniku czego powstało 8 narodów.
Taneusi - podwładni Taneusa - boga Słońca, Bogactwa i Władzy. Lud zamieszkujący Najwyższe Królestwo na wschodzie. Od tysiąca lat rządzi nimi Wieczny Król, przy pomocy szlachciców różnej rangi. Jedyny kraj, który kładzie tak duży nacisk na rolę niewolnictwa.
Corusi - poddani Corusa - boga Ziemi, Ciemności i Strachu. Lud zamieszkojący Ziemie Nadtyrana na zachodzie. Nadtyran jest najsilniejszym Baronem ziem ich kraju. Zezwala on pomniejszym Baronom na rządzenie swoimi ziemiami według własnego uznania, tak długo jak służą jemu.
Ozdali - słudzy Ozdala - bezpłciowego boga Ognia, Postępu i Szaleństwa. Zamieszkują południowe góry i ziemie podgórskie w Republice Postępu. Arcanepunk/steampunk, zmieszany z ksenofobią wobec pomysłów z zewnątrz.
Weweni - wyznawcy Weweny - bogini Życia, Płodności i Tradycji. Ten lud zamieszkuje północną wyspę w Teokracji. Stoją w kompletnej opozycji do Ozdali, chociaż tak jak oni odrzucają wszelkie pomysły z zewnątrz.
Hytosi - ci którzy pozostali wierni Hytosowi - Bogu Wojny, Honoru i Siły - Nomadyczny naród luźno powiązanych ze sobą klanów. Wśród nich znajdują się najemnicy, ochroniarze, dzicy wojownicy ale też rycerze zakonni i żołnierze.
Elsani - sługi Eslany - Bogini Piękna, Snów i Powietrza. - kolejny nomadyczny naród, który jeszcze tysiąc lat temu posiadał własny kraj: Wolne Księstwo Eslany. Współcześni Eslani są pozbawieni kraju i zajmują się tworzeniem sztuki, opowieści i wszystkiego innego, aby ich pani nie obudziła się, gdyż to oznaczałoby koniec świata.
Onheri - wierni dualnego boga Onhera - żeglarze, piraci, odkrywcy i handlarze. Ohner jest bóstwem o dwóch twarzach - Ojca Pienistej Brody oraz Słonej Suki - jedna przedstawia dostatek i wolność morza, druga niebezpieczeństwa i nieprzewidywalność głębin. Zamieszkują w wolnych miastach portowych plus jeden szczep na dalszej północnej wyspie.
Sytosi - oddani Sytos - boga Śmierci, Czasu i Księżyca - bardziej organizacja niż naród. Nikt nie rodzi się Sytosi, nim zostaje się z wyboru. Dzielą się oni na Kapłanów śmierci, podróżnych mnisi i łowców nieumarłych.
Jak gramy?
Porzucam swój "autorski" system i po prostu wykorzystam z Storyteller System, na którym bazuje WoD Wprowadzę tylko kilka własnych modyfikacji.
Chcę wam pokazać świat, a mechanika będzie tylko dla ułatwienia rozgrywki.
W ilu gramy?
Planuję zaprosić do gry ze mną 4 osoby.
Kiedy gramy?
Podejrzewam, że rekrutację wrzucę gdzieś we wrześniu, a sesja zacznie się w październiku.
Czemu?
Obecanki
Chcę zrobić kilka rzeczy zanim zacznę rekrutację.
- Rozpisanie wikipedii na Obsidian Portal
- Narysować mapę, aby łatwiej graczom pokazać świat.
Koniec moich wypocin.
Chciałbym wiedzieć czy ktoś będzie zainteresowany zagraniem ze mną.
Z chęcią przyjmę wszelkie pytania, sugestie i wszelkie uwagi co do mojego świata.
[media]http://s2.quickmeme.com/img/f0/f0b0fccf9185fc3a54278f9da6f1fc96640a4d7f38a1304f62 71cb3dcddd49de.jpg[/media]
Z góry dziękuję wszystkim zainteresowanym.