Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 16-06-2017, 19:20   #2
Lord Cluttermonkey
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Miris Dor Zobacz post
Witam.
Czy ktoś tu bytujący wie, jak prawidłowo ustalić KP i Kostki potwora/zwierza w AD&D (chyba jeśli ktoś chiałby udostępnić polski bestiariusz, wtety chętnir skorzystam)?
Pozdrawiam.
Armor Class potwora masz zwykle wymieniony w opisie - popatrz sobie choćby na przykładowego orka (link). Jak chcesz go odziać w cięższy czy lżejszy pancerz, wystarczy porównać AC potwora z AC typowej zbroi. Standardowy ork w AD&D ma AC 6, bo nosi ćwiekowany pancerz i tarczę.

Nieco poniżej masz Hit Dice, oznaczające liczbę kości 1k8, którymi rzucasz na Hit Points potwora. Jeśli będzie to zaznaczone przy opisie potwora, będziesz rzucał innymi kostkami. Do wyrzuconej puli dodajesz liczbę stojącą po plusie, jeśli taka w ogóle jest. Na przykład 4d8 + 4 oznacza, że rzucasz 4d8 i dodajesz 4 do wyniku.

Jeśli ta liczba po plusie jest większa niż +2, ataki i rzuty obronne potwora wykonywane są o 1 HD wyżej.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 16-06-2017 o 19:24.
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem