Ja dorzucę jeszcze jeden trik:
@Szef
Tak, NPC, który jest przełożonym grupy graczy, i ma nad nimi realną władzę (wynikająca z hierarchi służbowej, kontraktu etc.). Nie musi się wtrącać do wewnętrznych zagrywek albo cały czas brać udziału w działaniach grupy, ale powinien być siłą, która wyznacza graczom jasne cele i reaguje na ich wewnętrzne konflikty szybko i zdecydowanie, zanim się rozleją.
Taki NPC jest niejako przedłużeniem woli MG, ale spełnia rolę zwornika i bezstronnego sędziego, co np. łagodzi w grupie tendencje do zbytnio rozbuchanego indywidualizmu czy walk o przywództwo.
Oczywiście szefem teamu może być też jeden z graczy, ale pozycja NPC'a jest trudniejsza do podkopania, bo stoi za nią Mistrz
@Jasna hierarchia (rozwinięcie pomysłu @Narzucone specjalizacje) też jest ok - jeśli gracze mają jasny podział kto co może (np. stopnie wojskowe) to też powoduje, że nie tracą czasu i nerwów na wewnętrzne ustalanie hierarchii i skupiają się bardziej na grze