Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 21-07-2017, 17:44   #2
Icarius
 
Icarius's Avatar
 
Reputacja: 1 Icarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputację
Znane postacie. Ci lubiani i ci nie do końca.

Spokrewni:

Jawnuta - Tzimisce głowa rodu na którego ziemię Jan w gościnę zjechał.

Biruta - Tzimisce wnuczka Jawnuty, byt dworski. Obiekt uczuć Janowych z wzajemnością. Matka jej ponoć zmarła.

Montwił - miejscowy Gangrel. Tak groźny jak wygląda. Sentyment ma do domeny nowej Jana. Syn Leszego.

Chorkotka - przyjaciel Jana. Bard, podróżnik i Ravnos biegły w swej sztuce.

Bleizgysa- Tzimisce, syn Jawnuty i pierwszy łowczy. Ponoć szlachetny i głupi według słów Biruty. Edit Obecnie uznany za zabitego. Pojechał ratować córkę sam i doszło do walki z watahą wilkołaków wodza Czarnego Żbika. Krzesimir uważa, że Łowczy żyje a Eufemia w tej sprawie kłamie.

Egle- Tzimisce córka Bleizgysa, wnuczka Jawnuty. Zwiadowczyni. Edit Jan został jej dłużnikiem. Ona natomiast zaginęła podczas eskortowania na dwór Jawnuty krzyżackiego posła.

Niedźwiedź- Nosferatu. Ponoć wojownik i druh Montwiła pewny. Edit Jan ocalił go przed wyrokiem śmierci. Wymuszając jednak przysięgę krwi.

Abelard van der Decken - Brujah renegat zakonny. Herbu Pustułka czy inny jakiś ptaszor. Wróg dawnych bogów i ich czcicieli zapamiętały. Jeno że całkiem mu się w głowie poprzestawiało po bitwie… tej tutaj, pięć lat temu co była.. Edit Ponoć Samboja po bitwie go złapała i z sobą związała. Nie wiadomo jak ale został jej poplecznikiem. Ragana uznała, że to on zabił Leszego. Wyruszyła na łów z zemsty i zabiła. R.I.P

Adalbert von Sayn - Ventrue, Komtur Elbląski. Dyplomata z misją od Wielkiego Mistrza. Edit Obecnie zaginiony.

Gościerad- Gangrel, brat Montwiła. Być może konkurent do Biruty serca.

Wroniec- Gangrel, prawdopodobnie najstarszy z Gangreli Kurlandii, jest związany obopólnymi więzami z Bleizgysem. Jawnucie się to ponoć nie podoba. Edit Jan posłał mu wiadomość o kłopotach Łowczego z pomocą Ludy.

Jaune - po rusku Jewna. Tajemnicza wampirzyca, na pewno starsza, bardzo bliska Jawnucie. Niedźwiedź uważa, że mogą być siostrami. Rodzonymi - podobne imiona. Edit Jan podjął się dla niej misji próby odzyskania posła Krzyżackiego o ile żyje.

Samboja - Malkavianka, jest czcicielką i być może kapłanką Czarnoboga. Najprawdopodbniej kontroluje całą okolicę. Póki Leszy żył, uznawała jego władzę. Nie lubili się. Leszy uważał Samboję za chwiejną, nawiedzoną, kapryśną i chimeryczną, i nie polegał na niej w niczym.

Narymunt - Tzimisce syn Jawnuty, wiele czasu spędził w Moskwie. Przywiózł sobie stamtąd Kapadocjonina imieniem Michaił Koriat

Olgierd - Tzimisce syn Jawnuty, sympatyzuje z Polakami, orędownik ciaśniejszych więzi z polskimi Diabłami przeciwko Zakonowi. Niedźwiedź twierdzi, że Olgierd ma parcie na własną domenę.

Vesteinn - Brujah. Gdy Niedźwiedź pojechał kiedyś do Bejsagoły z Miłkiem, ten stwierdził, że Vesteinn jest wikingiem z Północy. Niedźwiedź uważa że to może być prawda bo Miłek się bardzo wyznaje w temacie. Edit W oczach Jana babiarz i osobnik o olbrzymim poczuciu humoru i dystansie do siebie i świata. Jawnie prawiący o swojej "interesowności".

Eufemia - Tzimisce córka Jawnuty. Urodziła się na wyspie na jeziorze Ładoga, pod monasterem Walaam. Uduchowiona, delikatna, ma kontakty w klasztorach prawosławnych. Edit Według domysłów Jana sprzymierzyła się ze wschodnimi rodami Tzimisce. By o Dom Jawnuty na stałe poszerzyć ich wpływy. Zoltan najpewniej ją ukrzywdził. Jan ma z nią rozbieżne interesy lecz szanuje wampirzycę.

Jaromir
- Lasombra kapłan Welesa. Niewiele o nim wiadomo. Silny i szybki w działaniu z fryzurą obecnie lekko przyciętą przez Jana. Związany krwią z Niedźwiedziem, lecz tę więź przełamała i zastąpiła własną jego siostra Niemiła.

Niemiła - Lasombra kapłanka Welesa, siostra Jaromira. Wydaje się tą chytrzejszą z dwójki rodzeństwa. Diabolistka. Edit Związała swego brata Jaromira krwią. Uwalniając go spod władzy Niedźwiedzia. Obecnie Jan i Niemiła pozostają w kruchym pakcie. Oboje bowiem mają sytuację chwiejną i niepewną. Takie same zresztą jest ich porozumienie. Jan zamierza jednak postarać się pomóc Niemiłej.

Johan Heinrich von der Lühe - nieznanego Janowi klanu o unikatowych mocach. Lennik jego wuja który przysięgał strzec Ravena - wujowego syna i kuzyna Jana. Zagadką jest zawiłość wyzwania jakie go spotkało. Jan był rodziną suzerena o którym myślał, że nie żyje. Jednocześnie zaś wrogiem który wziął go w niewolę. Traktując godnie choć i mieli ciężki moment. Edit Johan został chwilową tarczą Jana. Nie odstępując go na krok.

Raven - Tzimisce, syn Lederge kuzyn Jana. Wojownik zaciekły i wytrawny. Który dzielnie stawał rodzeństwu Lasombra. Pokonany dopiero gdy osaczyła go na przemian czwórka wampirów. Choć nawet wtedy złamał nogę Niemiłej. Obecnie po krótkim przesłuchaniu "zakołkowany". Jan nie chce ukrzywdzić krewniaka z jednej strony. Z drugiej boi się go puścić luzem.

Wedeghe/Lederge - Tzimisce udający Ventrue. Brat Bożywoja będącego stwórcą Jana. Tajemnicza postać która ponoć zginęła, ponoć zdradziła, ponoć została zdradzona. Wiadomo o niej więcej domysłów niż faktów. Jedyny pewnik to całkowity i niepowtarzalny surowy zakaz kontaktów Jana z Wedeghe. Ustawiony przez Bożywoja lub co Jan podejrzewa jego nadgorliwego ghula Krzesimira. Który jest dla Jana niczym brat. Choć niesforny, zapewne z wzajemnością oceniony podobnie. Ciekawostką jest, że Jan i Lederge wyglądają niemal identycznie.

Christfried Tzimisce. Syn June. Urody był nadzwyczaj pośledniej, z twarzą taką, co podobna jest do wszystkich i do nikogo.

Magowie:
Struga - wróż, wyznawca starych bogów i przywódca osady Krzywej Wierzby.

Ludmiła - córka Struga. Talent jakiś po ojcu ma... moce nieznane. Edit Okazała się dla Jana zaufanym doradcą i mądrym sprzymierzeńcem.

Istoty nadprzyrodzone: Ragana/ Łajma - dziwożona z lipy. Wiadomo niewiele, ponoć starsza i wredniejsza od reszty. W relacji była z Leszym. Uważana przez miejscowych za boginię.

Grupa dziwożon - około pięciu lub sześciu dziwożon zamieszkuje na terenie domeny. Wśród nich widziano również jednego mężczyznę.

Ghule - Miłek ghul i wojownik Niedźwiedzia.
Bujawid - sługa Jana w "kurniku" poprzednio służył tam Leszemu.
Sławomir - wojownik Niedźwiedzia krzepki.

Świta

Ghule: Krzesimir - ghul ojca Bożywoja, opiekun syna Jana. Sprawny w walce i słowie.
Glande- przywódca osady nad potokiem. Związany krwią przez Jana, na skutek wydarzeń na "leśnym weselu". Człek na skutek wieku doświadczony choć dumny i na oko Jana uparty.
Słudzy: Hamsa Vlaszy - sługa i uczeń lat 12.
Zbrojni: Kamir zwiadowca, Agabek spytkowy, Krzysztof zwany dużym wojak.
Zwierzęta: Wąchacz - pies tropiący rasy Wyżeł, ghul Jana.

Zarys okolicy

Osady: Domena - leże dawne Leszego, przez Krzesimira zwane kurnikiem. Dwie długie chaty. Jedna w ruinie druga do naprawy. Zamieszkane przez Bujwida, dwóch jego wnuków, i starszą już córkę oraz dwie kozy, kilka kur i półślepa ze starości suka. Obecnie podarowane do gospodarzenia Janowi w niejasnych okolicznościach.

Dawna Domena Leszczego:
1. Szawle.
Wioska nad brzegiem jeziora Rėkyvos. Największa osada w okolicy. Głównie żyją z jeziora, łowiąc rybki, trochę z lasu, jest kilku rzemieślników i rarytas, czyli kowal. Kowal ma na imię Vytaut i jest szefem starszyzny osady. Ta osada wg domysłów Bujwida jest kontrolowana przez Samboję.

2. Krzywa wierzba.
Niedaleko żródeł rzeki Dubissy, jakieś 20 km na zachód od dworzyszcza leszego.
Zamieszkana przez myśliwych z dziada pradziada. Jeszcze w zeszłym roku rządził tam wołchw imieniem Struga. Nie wiadomo kto i czy w ogóle trzyma wampirzą pieczę. Edit Wioska weszła w sojusz z Janem. Który jest również obiektem pewnych wróżb.

3. Zgniły potok.
Osada nad potokiem będącym dopływem Dubissy. Ok 5 km na północ. Stamtąd Leszy rekrutował drużynę, jak lazł spuszczać manto rycerzom. Miał tam zaufanego człowieka imieniem Glande Dzik. Glande powinien jeszcze żyć, był mężem w sile wieku, został ranny w bitwie, ale się wylizał. Do tego miesiąc temu zaczął spraszać okolicznych na weselisko swojej córki. Edit: Glande okazał się nad wyraz żywy. Po wydarzeniach z leśnego wesela Jan wziął wioskę pod pieczę. Liczba wojów zdolnych do walki około 28.

4. Wyspa psów.
Na wyspie na jeziorze siedzi Samboja i jej ludzie. Woje Samboi to bestie i chyba wilkołaki. Noszą na głowach wyprawione skóry psów i wilków. Wpadają w szał.

Teren do około dawnej Domeny:
Na zachód: Dwie osady które kontroluje Montwił. Dalej nad morzem domena renegata z zakonu krzyżackiego, który nie uznaje władzy Jawnuty. Osiedlił się tam z trzy lata temu, sklepał pyski dwóm miejscowym Gangrelom i wodzowi wilkołaków. Próbował sklepać Montwiła, ale ten jest twardszym przypadkiem. Renegat osiedlił się nad morzem i precyzyjnie pilnuje, żeby Montwiłowi nie wdepnąć na odcisk.

Na północy: na 4 osadach siedzi Nosferatu zwany Niedźwiedziem. Lennik Jawnuty obecnie w niełasce i "pod protekcją" Jana. Dwie pośród jego wiosek zostały zaatakowane, mocno zniszczone. Jego siły to około 30-40 wojów.

Na wschód: idąc natrafi się na ziemie Daivy i Pukuwera. To Gangrele, mający spór o tak zwaną miedzę od jakichś 100 lat. Edit Spór okazał się sporem o przepiękną kobietę - ghula.

Na południe: Nieznane: Bujwid podejrzewa, że lupiny gdzieś tam siedzą.

Ważne miejsca: Tajemnicza lipa. Dla której Leszy nawet śpiewał według domysłów Jana i która okazała się domem Ragany. Lipa została nakarmiona krwią przez Jana. Wykazywała spory głód i zainteresowanie.

Fakty: Leszy obracał kobietę piękną, choć inne traktował wyłącznie w kategoriach posiłku. Kobieta okazała się Raganą dziwożoną z lipy. I nawiązała dziwne połączenie z Janem. Jan odkrył, że przez lipę można wejść do innego świata.

Glande widzał herb rycerza który mógł zabić Leszego. Uliściona gałązka nad murami z kamienia. Rycerz ów jednak nie Krzyżakiem był a z dworu Jawnuty przybywał.
 

Ostatnio edytowane przez Icarius : 12-02-2018 o 22:39.
Icarius jest offline