Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 31-07-2017, 08:01   #3
Alchemiczny
 
Alchemiczny's Avatar
 
Reputacja: 1 Alchemiczny wkrótce będzie znanyAlchemiczny wkrótce będzie znanyAlchemiczny wkrótce będzie znanyAlchemiczny wkrótce będzie znanyAlchemiczny wkrótce będzie znanyAlchemiczny wkrótce będzie znanyAlchemiczny wkrótce będzie znanyAlchemiczny wkrótce będzie znanyAlchemiczny wkrótce będzie znanyAlchemiczny wkrótce będzie znanyAlchemiczny wkrótce będzie znany
Geografia Świata

Aleksandria

Jedno z państw Trójsojuszu. Zamieszkana głównie przez aleksandryjczyków, czyli królestwo ludzi. Obecnym monarchą jest Aleksander XXI, syn Aleksandra XX Pobożnego. Główną walutą jest tutaj korona. Rolę stolicy przyjęło na siebie Patronute Pal, ze czterema wielkimi rynkami. Miasto od lat zrzesza największych artystów, bardów i trubadurów. Miejsce kultury i sztuki. Kto przystąpi bramy miasta biedakiem, już po kilku latach może stać się bogaczem. Niemniej, w królestwie nie brakuje też innych wielkich miast, takich jak choćby Gild-Alden, siedlisko mafii i wszelkiej maści bandytów czy też Trabut, największy tartak na kontynencie.

Patronute Pal

Patronute Pal bądź Patronute-Pal, pisownia zależna od regionu, obie są poprawne. Jest to stolica Aleksandrii, posiadające wiele placów, kościołów, świątyń, akademii, uniwersytetów... Siedlisko kultury, zaraz po Ash-Un, posiadające największy dorobek historyczny. Jednym z jej placów jest Placu Aleksandra VI Budowniczego, na którym to mieszczą się średniej klasy sklepy, lombardy, faktoria handlowe i hotele. W stolicy istnieje też Dzielnica Nieludzi, gdzie mieszkają niemal wszyscy, którzy nie są aleksandryjczykami. Na granicy z ową dzielnicą wznosi się wieża Świątyni Elohne, w której można zobaczyć ogromny posąg owej bogini. W Dzielnicy Królewskiej dumnie wznosi się Świątynia Varrosa, a zaraz obok niej- Akademia Paladynów. Pałac Słońca jest najwspanialszą siedzibą rodziny królewskiej. Prócz tego, w stolicy natknąć się można na Rynek Św. Lamberta, gdzie sprzedawane są owoce, sery, alkohol i inne dobrodziejstwa. Pod całym miastem rozmieszone były katakumby, które prowadzą przez piwnice starszych budynków, między innymi przez więzienie.



Obóz Rekrutów Armii Aleksandryjskiej z Patronute Pal

Znajdujący się na południe od stolicy, niedaleko gościńca. Stary, zniszczony fort, gdzie rozstawiono namioty dla poszczególnych szkół, w skład których wchodziła Szkoła Łuku, Zwiadu, Specjalistyczna, Miecza, Różdżki i Pomocnicza. Sam obóz nigdy nie liczył sobie więcej, niż sześć setek ludzi.



Gild-Alden

Miasto cudów, rozpusty, grzechu i dobrej zabawy! Jeśli masz pieniądze i obstawę, jedź do Gild-Aldenu, a zobaczysz, że i tak można Cię zabić. Formalnie Gild-Alden podlega Władzy Aleksandryjskiej i oddaje wszystkie pieniądze z udziałów kopalnianych stolicy. Formalnie jest to bowiem tylko placówka wydobywcza. Prawda jest jednak taka, iż gangów, rodzin mafijnych, płatnych zabójców i bandyckich hersztów jest tu na pęczki, a ktoś nowy w mieście może albo bardzo szybko dostosować się do tutejszych reguł, albo bardzo szybko stracić głowę. W jednej z uliczek, gdzie postawiono sporo kamienic, zbudowana została karczma Srebrny Jesiotr. W mieście znajduje się także ulica Radosna, na której można znaleźć przybytek "Romantyczna Róża". Sama ulica prowadzi do Placu Świętego Nikodema Paladyna, gdzie w każdy piąty dzień tygodnia wystawiany jest targ. W Gild-Aldenie jest także Ulica Winorośli, przy której wznoszą się cudowne wille, z których jedna należeć miała ponoć do samej Królowej Kier. W mieście znajdował się owiany tajemnicą Targ Pajaców- miejsce schadzek paserów, zbrodniarzy i przedstawicieli Gildii Złodziei, gdzie dostęp mięli tylko nieliczni. Miasto oferowało też inne miejsca, takie jak karczma "Szalejący dekiel".



Pallenfal

Miasto, przez które przejeżdża najwięcej karawan. Szlaki handlowe sprawiły, że można kupić tu niemal wszystko. Na terenie całego Pallenfal panuje tzw. Zjednoczenie Wiary. Przedstawiciele różnych religii mogą tu ciągnąć bez obawy o rasizm bądź konflikty wyznaniowe. Oczywiście, jeśli chodzi o Mitologię Trójlasu. Wiara w Bogów spoza Mitologii jest szeroko tępiona na całym kontynencie. W mieście można zobaczyć też owiany tajemnicą Ośmiorgoróg.



Allsendrow

Allsendrow to obecnie średniej wielkości miasto, dawna stolica. Problem w tym, że nie przynosi już niemalże żadnych zysków. Niemalże wszystkie surowce naturalne zostały już wykorzystane. Ostatnią nadzieją są wciąż prosperujące kamieniołomy i mała szansa na nawiązanie handlu z klanami orków, stamtąd bowiem najbliżej do Aleksandrii. Przy południowej bramie miasta znajduje się karczma "Belka Starego Birtina". W zapomnianej, nieodwiedzanej części Starej Stolicy znajduje się Ciernisty Zamek, dawna siedziba królów. W środku niej mieściła się stara sala tronowa z Dębowym Tronem pośrodku. Ciekawostką jest, że dawniej miasto to nosiło nazwę Aleksandria.



Holidroop

Mała wioska położona na południe od starej stolicy. Zima panuje tu przez osiem miesięcy w roku, a jedyną nadzieją ludzi jest stary kościół Varosa, umieszczony w centrum wsi.



Wschodnie Brzegi

Brzegi Morza Lodowego, czyli miejsce niemalże zawsze skute lodem. Żyje tutaj prawdziwa biedota i nawet bandyci nie zapuszczają się w te strony, by rabować wieśniaków.



Nowy Ramdark

Mała wioska znajdująca się na szlaku handlowym prowadzącym od Starej Stolicy do Gild-Aldenu. Znajduje się tutaj tawerna Południca.



Stary Ramdark

Wioska jeszcze mniejsza niż Nowy Ramdark. Znajduje się kilka godzin drogi na wschód od niej.



Mongo

Miasto rzemieślnicze, specjalizujące się w tworzeniu machin oblężniczych. Mieści się na południowym-zachodzie Aleksandrii. Posiada własną autonomię, choć podlega władzy Króla.



Ssena

Miasto handlowe, mieszczące się w miejscu przecięcia Aleksandrii, Sułtanatu Higgordorhskiego i Wolnych Ziem. Posiada własną autonomię, choć oficjalnie podlega władzy Króla.



Piratessa

Miasto transportowe, które przecinają dwie duże rzeki: Kenna i Suwarek Bul. Posiada własną autonomię, choć podlega władzy Króla. Znajduje się blisko ziem Sułtanatu Higgordorhskiego.



Mroźne Wyspy

Nieliczne wyspy znajdujące się na Morzu Lodowym. Znajduje się tam kilka wiosek, jednak sama Aleksandria niemalże wyklucza to miejsce z map. Nic nieznaczące kawałki skał.



Trabut

Miasto zajmujące się wycinką drzew i obróbką tego surowca. Dobrze prosperujące i rozwinięte gospodarczo. Od niedawna posiadające własną autonomię, choć w dalszym stopniu podlega władzy Króla.



Persiwall Dredo

Największa w Aleksandrii szkoła magów. Miejscowość zamknięta dla podróżnych, odwiedzających i handlarzy, wymagająca wielu glejtów i pozwoleń. Szkoleni są tam wojskowi magowie, uczeni i taktycy. Całość pochłania dość duży budżet królestwa.



Ogriss

Miasto znajdujące się na szlaku między Patronute-Pal, a Pallenfal. Siedziba pomniejszych sprzedawców, rzemieślników, najemników i kowali. Niczym niewyróżniająca się miejscowość. Miasto handlowe, które odzyskało świetność po zniszczeniach wyrządzonych w trakcie Pysznej Wojny. Po wschodniej stronie miasta rozlokowanych jest siedem bram. Jest tutaj karczma "Pod Złotą Chmurką", a także "Trójząb Trytona".



Dom Krwawej Sowy

Gród położony pomiędzy Piratessą, a Pallenfal. Należy do Rodu Fendorów.



Dank Tonkh

Wioska położona przy granicy z terenami Sułtanatu Higgordorhskiego. Mieści się tutaj karczma "Pod Kowadełkiem".



Świnioryj

Pomniejsza wioska, w której wznosi się karczma "Sążny wpierdol".



Głuszyce

Mała wioseczka ze społecznością składającą się głównie ze starszyzny, znajdująca się na północnym-wschodzie Aleksandrii, na terenach spornych między wpływami miasta Gild-Aldenu, a własnościami okolicznej szlachty. Znajdowała się tutaj karczma "Bagienica".



Wolne Miasto Kanandan

Miasto znajdujące się rzut kamieniem od Persiwall Dredo,
często odwiedzane przez magów i studentów chcących zrobić sobie przerwę w pracy.



Zajazd "Królewski nurt"

Jeden z najwspanialszych zajazdów na Szlaku Amanda. Znajdował się na terenach granicznych między Belegardem, a Królestwem Aleksandrii.





Elfie Cesarstwo

Kolejne z państw Trójsojuszu. Jego stolica, Ash-Un, znajduje się niemalże na środku kontynentu, będąc również portem jeziora o tej samej nazwie. Jezior Ash-Uńskie jest bowiem największym jeziorem kontynentu, miejscem życia dziesiątek tysięcy trytonów i syren. Niegdyś Cesarstwo zajmowało prawie cały kontynent, jednak przez liczne wojny i inne czynniki znacznie straciło na potędze. Sprawia to, że stolica jest odcięta od swoich głównych portów czy miast, z których większość od lat pokrywa już mech. Niemniej jednak elfy ciągle podróżują między swoimi rozsypanymi po świecie osadami, pilnując gościńców.

Ash-Un

Stolica Elfiego Cesarstwa, granicząca od północy z Jeziorem Ash-Uńskim, największym jeziorem na kontynencie. Przy brzegu, w części portowej miasta, widnieje dumnie latarnia, która wskazuje drogę statkom na jeziorze.



Karczma "Wartki Potok"

Usadowiona w jednej z elfich wiosek karczma, gdzie można było dostać średniej jakości jedzenie i nocleg. Tereny wokół niej nie różniły się od innych, jakie można było zastać w małych, elfich osadach. Sama karczma mieściła się na południe od Ash-Un.



Toro-Dren

Swoista stolica starszych ras, głównie Minotaurów. Oczywiście nie ma tam wielkich budynków, ani zamków. Nie ma niczego, czego w jeden dzień nie dałoby się zwinąć, wziąć na plecy i przenieść w inne miejsce. Kraina ta położona jest na północ od jeziora Ash-Un. Starsze rasy prowadzą handel wymienny ze złotymi elfami, które kupują od nich skóry, futra, zioła oraz najpopularniejsze w Trójlesie: tytoń oraz suszone liście konopi. Toro-Dren zamieszkiwały Minotaury, gnomy, skrzaty oraz rasy, o których świat już zapomniał lub takie, które chciały, by świat o nich zapomniał.
Całe siedlisko składa się z kilkuset rozłożonych w różnych miejscach namiotów w kształcie stożków, uszytych z wielobarwnych tkanin, które nierzadko przedstawiały sceny z życia i historii domowników. Ozdobione są kolorowymi piórkami ptaków. Wokół namiotów wytworzyły się wychodzone ścieżki. Nikt nie odważa się z nich zbaczać, by nie naruszać rosnącej trawy, gdyż pasą się na niej króliki i świnki morskie- głównie szylkretowego umaszczenia. Po wschodniej stronie wioski uprawia się konopię oraz tytoń. Można tu także natrafić na rezerwat wielobarwnych ptaków. Najpopularniejszym gatunkiem są gołębie pocztowe Aed -najszybsze i najbardziej precyzyjne- są one używane w całym Trójlesie. Minotaury używają piór ptaków, by wytworzyć barwniki do farb, które są głównym towarem eksportowym Toro-Dren. Na północ od siedliska leżał jeden z pradawnych zagajników, gdzie wciąż natrafić można było na drzewce.



Ona

Miasto położone na wschód od Ash-Un.



Safajer

Osadza aleksandryjczyków położona na terenie Cesarstwa.





Belegard

Ziemie należące do krasnoludzkich klanów sąsiadują z Morzem Knulskim od wschodu. Znajdują się one w bardzo wysokich górach, gdzie największym ze szczytów jest Palec Torlofa, na którym wznosi się miasto Astul- święta stolica krasnoludów, gdzie wszystkie spory między klanami odkłada się na bok. Najsilniejszą pozycją w stolicy cieszy się klan Terrowitów. Belegard nie cieszy się zbyt wieloma imigrantami i odwiedzającymi. Mnóstwo kopalń, wspaniałe miasta, podział kastowy i jedna religia- wiara w Torlofa. To rzeczy, które łączą wszystkie klany krasnoludów. Jest to też trzecie, ostatnie państwo wchodzące w skład Trójsojuszu.

Astul

Królestwo Krasnoludów, stolica założona przez Torlofa na szczytach Gór Astulskich. Choć szlaki są bezpieczne, ze względu na trudne warunki, niewielu decyduje się na odwiedzenie tego miejsca. A warto. Z pewnością jest to najokazalsze z miast wschodu.



Cenita

Miasto, które nawiedzał niegdyś Moloch. Dziś można podziwiać tu jego pozostałości. Krasnoludy mieszkające tutaj zajmują się głównie połowem ryb z Morza Knulskiego.



Morze Knulskie

Morze, którego brzeg niemal całkowicie zajęły krasnoludzkie porty. Dostęp do niego rozciąga się od Gór Astulskich, do Bagien Heretyków, gdzie ponoć można jeszcze spotkać przedstawicieli Starszych Ras.



Bagna Heretyków

Bagna na dalekiej północy, które są naturalną granicą między Belegardem, a... Nieznanym. Wiele wieków temu kilka klanów odmówiło wyznawania wiary w Helma i Torlof przegnał je na te bagna, skąd wzięła się ich nazwa.



Klan Szych

Niewielki krasnoludzki klan położony w pobliżu Astul, jego przedstawiciele zajmują się tworzeniem ksiąg i wielkich bibliotek, są także wysokimi urzędnikami i możnowładcami.



Klan Ratrador

Jeden z prężnie rozrastających się klanów. Mieści się w nim kilkanaście fabryk golemów. Przedstawiciele tego domu są mechanikami, metalurgami i wynalazcami, rozsypali się po świecie szukając pieniędzy i doświadczenia.



Klan Wingelloth

Dość znany klan wśród krasnoludów. Zrodziło się w nim wielu potężnych magów oraz kupców. Taka mieszanka genów dała życie Gordessie Wingelloth, która napisała swoją książkę "Handel Magią".



Borma

Niewielkie miasteczko znajdujące się na granicy z Cesarstwem.




Sułtanat Higgordorhski

Kraina orków jest położona na południu: graniczy tam z Morzem Słonym oraz Górami Południowymi. Przed wiekami orkowie, gobliny, cyklopi, ogry i trolle zjednoczyły się, tworząc półokrąg z pięciu tzw. Ambasad (po jednej dla każdej rasy). W środku półokręgu powstała ogromna twierdza, Stalino-Daa Fort. W tej właśnie twierdzy jednoczy się horda, by podejmować decyzje o przyszłych wojnach i sojuszach. Choć granice są aktualnie otwarte dla wszystkich ras, słyszy się doniesienia o atakach sułtanatu na terytoria Gild-Aldenu. Nie wiadomo jeszcze, czy jest to spór lokalnych bandziorów, czy zaplanowane działanie orków.

Stalino-Daa Fort

Stolica Zjednoczonych Hord, otoczona półokręgiem pięciu miast.



Pull

Orkowe miasto handlowe, które najchętniej wita podróżników. Można tu zakupić niemalże każdy legalny (lub nie) towar na rynku. Jest jednym z pięciu miast otaczających Stalino-Daa Fort.



Dharodh Nagh

Orkowa ambasada w półokręgu miast obronnych, których środkiem jest Stalino-Daa Fort. W owej to ambasadzie można domagać się praw do prowadzenia większej działalności w jednym w pięciu miast Hordy bądź w samej stolicy. Aktualnie ambasadą rządzi Vorgak Twardy.



Orendorf

Wioska na terenach Hordy, będąca alibi dla działalności Jednostek Specjalnych Aleksandrii.



Juudo

Miejsce legendarnej bitwy między Jednostkami Specjalnymi Aleksandrii,
a jednymi z ważniejszych szych sułtanatu.





Ajhada

Małe państewko na południowym-wschodzie Trójlasu, graniczące z terenami Sułatanatu Higgordorhskiego i Aleksandrii. Stolicą Ajhady (czy też Nocnej Krainy) jest oczywiście Ajhada, a zrzesza ona pozostałości rasy Mrocznych Elfów. Słońce świeci tu jedynie pięć godzin w ciągu doby, zalewając świat bladym, przygaszonym światłem. Miasto jest bronione przez dwie wieże: Dir-Radori i Protu-Amo. Granice są tutaj zamknięte i niewiele osób z kontynentu wie, co dzieje się w tym miejscu. A prawda jest mroczna. Skupiają się tu bowiem najwięksi fanatycy, nekromanci i czarni magowie. Jest to przystań grzechu, gdzie dzieją się rzeczy złe i zmysłowe. Ponoć do miasta prowadzi siedem bram, będących odwzorowaniem siedmiu grzechów głównych.

Ajhada

Stolicą Ajhady jest miasto o tej samej nazwie. Budynki mają tutaj formę uciętego stożka, są pomalowane na czarno i nierzadko prezentują się na nich okazałe płaskorzeźby. Wśród wielu ulic, jest tutaj także Ulica Sztyletów, na której znajduje się zamtuz Lacrimosa, restauracja Es Strogree'dre Themo, jedna z większych galerii handlowych w stolicy oraz kilka miejsc bez tożsamości. Za centrum miasta uważa się Główną Świątynię Ezor, obok której widnieje restauracja Sett'amo Gradi. Konkuruje ona z przybytkiem Trance Trixti o miano najlepszej restauracji w państwie. Najbardziej wyrafinowanym burdelem w stolicy jest Er Domina Santi, który cieszy się patronatem miejscowego, mrocznego kleru.





Pustynia Szczepów

Najbardziej wysunięta na północ kraina, będąca domem nomadów- ludzi podobnych do Aleksandryjczyków, ale o czarnej cerze i czerwonych oczach. Znajduje się tu kilka wulkanów, kilka gór, kilka przeklętych miejsc i kilka prawdziwych miast na pustyni. Ludzie z tych rejonów są twardzi i przystosowali się do trudnych warunków. Niemniej jednak cenią sobie uczciwość i honor, a w walce są zaciekli. Handel wymienny i pozyskiwanie różnych zasobów z różnych miejsc sprawiło, że nomadzi mają namioty pełne niespodzianek. Mów się, że w ich oazach mieszkają nawet syreny.


Scroma Derimma

Ogromna dżungla na zachodzie. Podczas pierwszej wędrówki krasnoludów, jeden z klanów pozostał w Elfim Cesarstwie i oba gatunki skrzyżowały się. Tak powstali Krossi, którzy następnie ruszyli w stronę Scroma Derimmy. Mieszkają oni na granicy dżungli, tworząc małe osady, z jednym tylko miastem- Avantrio. Scroma Derimma mieści w sobie wiele gatunków roślin i zwierząt, które znaleźć można tylko tam. Najniebezpieczniejsze są jednak tamtejsze smoki, znacznie groźniejsze od elfich. Dosiadają ich Krossi Jeźdźcy, którzy uważani są za najlepszą formację bojową w Trójlesie.

Jęczydoły

Niewiele wiadomo o tej wsi, która umieszczona jest wgłąb dżungli. Szkolono tu najwybitniejszych zabójców potworów, w tym samego Wernyhorę.



Smokoszczep

Niewielka wioska położona blisko granicy ze Scromą Derimmą. Posiada wieżę obserwacyjną, karczmę "Pod Hakami", kilkanaście domów mieszkalnych, jeden sklep oraz Świątynię Mirandę. Na południu wioska sąsiaduje z tzw. Ziemiami Mebby, gdzie nikt się nie zapuszcza.




Olbrzymi Kanion

Oddziela Scromę Derimmę od elfickich portów. Schodzą do niego najodważniejsi łowcy przygód, gdyż na dnie nie ma ani wody, ani pożywienia. Ponoć żyją tam jeszcze legendarne bestie, jedne z pradawnych. Oczywiście sam kanion mieści w sobie sieć tuneli i jaskiń, często ze sobą połączonych, gdzie pewnie mają swoje leże jakieś potwory.


Góry Gryfów

Góry Gryfów znajdują się na północnym-zachodzie od Elfiego Cesarstwa. Na północy graniczą z Pustynią Szczepów. Krainę tę zamieszkują w dużej mierze Starsze Rasy, które strzegą drogi do elfich portów na zachodzie.

Wulkan Stro-Un

Jest to wygasły już wulkan, który niegdyś zamieszkiwały Pradawne Demony. Tales doprowadził do jego wybuchu i wyczerpał cały tamtejszy ogień. Obecnie okolice wulkanu obfitują w żyzne gleby, które Starsze Rasy wykorzystują do uprawy roślin.





Wolne Ziemie

Tereny na zachód od Królestwa Aleksandrii, zamieszkiwane przez Starsze Rasy. Wedle starych obyczajów, żaden władca nie może rościć sobie do nich praw.


Milken

Kraina na północy, gdzie gęsty las Gronto-Am ustępuje miejsca Pustyni Szczepów. Roślinność jest uboga, głównie małe krzewy, trawy i mięta. Gdzieniegdzie wyrastają pojedyncze palmy, które rodzą kokosy. Ludzie zamieszkujący Milken, element napływowy, w swoich ogrodach uprawiają kiwi, ananasy oraz bardzo kwaśne i cierpkie, przypominające żółte jabłuszka- owoce pigwy. Te ostatnie są popularne w całym Trójlesie, a w szczególności na dworach i zamkach, jako bardzo ekskluzywny dodatek do herbaty. W Milken pigwy padają ofiarą zachłanności małych małpiatek, które nie zważają na to, jak bardzo drogi jest ten owoc na południu. Oprócz wszędobylskich i ciekawskich małpiatek, wszędzie wręcz pełzają ciemnofioletowe węże i skorpiony. Nie są agresywne, jednak przez magiczne właściwości, lśnią i świecą w ciemności. Często lądują w terrarium, jako zwierzaki hodowlane lub na patelni, jako obiad. Odpowiednio przygotowane, mają bardzo chrupiącą skórkę i mięsisty, pożywny środek.

Millodre

Osada najdalej wysunięta na północ, pół dnia drogi od pustyni. Zamieszkują ją głównie badacze i archeolodzy. Mieszkańcy to element napływowy, rasy mieszane, choć głównie są to krasnoludy.


 

Ostatnio edytowane przez Alchemiczny : 04-08-2017 o 18:55.
Alchemiczny jest offline