Moje pierwsze zetknięcie z oWoDem miało miejsce całkiem niedawno. Tworząc pierwszą postać miałem narzucone: "wybierz dokładnie jedną wadę i jedną zaletę". Bardzo ostrożnie podszedłem do tematu, nie chcąc "popsuć" mojego pierwszego wampira. Wybrałem Merita i Flawa za 1 punkt.
Jednak później rozkręcałem się coraz bardziej.
System Wad i Zalet stał się dla mnie rdzeniem tworzenia postaci. Najpierw wybierałem coś z podręcznika, a później tworzyłem postać.
Wyczulone zmysły i nałóg tytoniowy złożył się na warszawskiego detektywa.
Lodowy dotyk i jedno oko były podstawą historii pewnego wampira-krzyżowca.
Dla mnie Wady i Zalety są przede wszystkim inspiracją.
Czy jakieś są wykluczające i uniemożliwiające grę? Nie. Choć spróbujcie sobie wyobrazić moją minę gdy dostałem zgłoszenia od dwóch graczy z wadą "ślepy" i jednego z wadą "niemowa".... Konia z rzędem temu, kto przeprowadzi tak epicką drużynę przez cała fabułę.
Inną skrajnością są powszechne wady. Zaczynamy sesję i nagle okazuje się, że 3/4 graczy ma Koszmary
A Merity? Wybieracie je dla smaku, czy z powodów mechanicznych? Jakie uważacie za najciekawsze? A jakie za przegięte? Czy czegoś nie dopuszczacie w swoich sesjach?