Light Sleeper znacznie ułatwia operowanie w dzień. Znika jedno z ograniczeń - limit puli kości. A drugie - spontaniczny samozapłon - można obejść przy użyciu dyscyplin Psychic Projection(5 kropa) / Subsume the Spirit(4) / Eminence of Shade(5+5) / Conquering Blood(5+5).
Iron Will i siła woli 7+. Średnia ilość sukcesów dla ST10 to mniej więcej 0. Niezależnie od puli kości. Więcej kości jedynie zmniejsza szansę na krytyczną porażkę( przy 10 kościach - czyli całkiem zacnej puli - jest to ponad 24%, o ile
moje źródło się nie machnęło). Dość żeby bardzo brzydko potraktować Malkavianina nadużywającego swojej Demencji.
Mole(Wtyka). Gracz bardzo sobie cenił tą zaletę, a i ja jako MG miałem wygodne narzędzie do szturchania koterii. Wyciągało na wierzch pytania o hierarchię wartości. Czy poświęcisz schronienie kumpla dla ochrony swojego informatora? Życie swojego ulubionego ghula?
Oracular Ability. Nie z przyczyn mechanicznych - podwójny rzut plus uznaniowość MG jest tutaj aż za dobrym hamulcem przed sypaniem niepodważalnymi proroctwami na lewo i prawo. Ale graczka zainwestowała punkty SW w parę pierwszych rzutów i zbudowała sobie markę na której później trzepała od wszystkich przysługi.