Przy pisaniu odpowiedzi wylogowało mnie
Od razu co polecam:
W tym systemie nie ma tzw "dump-stats", tzn. każda cecha jest ważna.
Najogólniej poziomy cech i umiejętności przedstawiają się następująco:
brak umiejętności - osoba kompletnie niewyszkolona w danej dziedzinie. MG może odmówić w ogóle wykonania testu.
k4 - podstawowe przeszkolenie - np. uczeń szkoły ochroniarskiej (strzelanie), chłop w settingu fantasy (walka)
k6 - przeszkolony zawodowiec w danej dziedzinie - np. młody policjant, giermek
k8 - doświadczony zawodowiec w danej dziedzinie - np. starszy policjant (lub początkujący SWAT-owiec), starszy giermek (młody rycerz)
k10 - początkujący elitarny w danej dziedzinie - np. początkujący członek SAS lub Delta Force, doświadczony rycerz.
k12 - elitarny - doświadczony członek SAS lub Delta Force, Rycerz Gwardii Królewskiej.
To tak dla świadomości jaki jest Twój potencjalny poziom poziom postaci, istotne są też przewagi jakie się dobiera.
Co do przewag, polecam
Szybki (odrzucasz karty inicjatywy poniżej 5) i przewagi których nazw teraz nie mam jak sprawdzić jak brzmią w wersji polskiej, w angielskiej to
Level Headed i
Improved Level Headed. Te dwie przewagi sprawiają że losujesz odpowiednio dwie lub trzy karty inicjatywy i działasz na najwyższej.
Ponieważ w tym systemie Inicjatywa zmienia się z rundy na rundę, generalnie te przewagi są bardzo dobre dla wojowników.
W samym BiB dobra przewaga to
Loincloth Hero/Bikini Heroine (Bohater w przepasce/Bohaterka w bikini?) - jeśli nie zamierzasz się opancerzać.
Wzór karty dowolny, może być tu lub na PW, jak Tobie bardziej pasuje.
Na forum krótko grałem w savage, jest tu jakiś standardowy wzór karty, chyba w panelu sesji, więc żaden specjalny program nie jest wymagany.
Dla jasności polecam najpierw zrobić postać na poziomie Nowicjusz a potem rozwijać ją do poziomu Doświadczony (łatwiej ogarnąć co się zmienia i kiedy).