Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 19-11-2017, 00:28   #1
Prince_Iktorn
 
Prince_Iktorn's Avatar
 
Reputacja: 1 Prince_Iktorn ma wyłączoną reputację
[SW Bestie&Barbarzyńcy] Fortuna i Sława - Rekrutacja uzupełniająca







...Prawdą jest, mój Książę, że imperia i królestwa są jak ludzie. Młode, silne, rozwijają się. Z czasem dojrzewają, zwalniają, dopada je znudzenie, stagnacja. Gdy dobiegają starości, tracą wigor i stają się łatwym celem dla tych młodych, sinych i pełnych ambicji. Gdy horda Valków najechała Imperium Faberterry, niewielu było w stanie uwierzyć w powagę zagrożenia. Lata później mieszkańcy dawniej potężnego Imperium patrzyli na krainy, które niegdyś były cześcią tego najpotężniejszego państwa świata, a za ich życia zyskały niezależność. Nowe państwa rodziły się wtedy na gruzach starego Imperium, w krwi i w bólu. Były to czasy zwątpienia, czasy strachu i wojny, choć także, o dziwo, nadziei. Były to czasy bestii, czasy barbarzyńców...
Z zapisów Lekcji Historii, ocalałych po pożarze Wielkiej Biblioteki w Syranthii


Witam wszystkich
Zgodnie z zapowiedzią, uruchamiam rekrutację dodatkową do sesji Bestii i Barbarzyńców.



Z założenia sesja ta jest warsztatami, znajomość settingu jest niewymagana, znajomość mechaniki także.


Cas trwania rekrutacji: mniej niż tydzień, kończymy 24.11, 25.11 będą wyniki
Poszukiwana ilość graczy: 1 lub 2, w ostateczności 3
Mechanika: Savage Worlds, mechanika jest używana. Rzuty wykonywane będą za ekranem MG, nie bedą wklejane z kostnicy ani innych programów.
Wszystkie uwagi mechaniczne już zawarte w komentarzach do sesji (link poniżej) obowiązują.
Długość sesji: Sesja przynajmniej na razie jest jednostrzałem, ale jeśli pod koniec graczom i MG się spodoba, to nie widzę problemu aby przedłużyć granie.
Google docs: Na razie nie ma, mechnikę opisujemy w komentarzach. Chciałbym utrzymać sesję bez gdoca jak długo się da, ale jeśli będzie wielka wola, to możemy go używać.
Odpisy: 4 dni dla was, 3 dni dla mnie. W razie różnych sytuacji możemy wydłużać lub skracać.
PvP: Nie lubię.
Zgłoszenia: Zgłaszamy sięw tym temacie, kartę postaci lub historię (nie musi być długa, maksymalnie 1/2 A4) poproszę na PW.

Link do sesji:
http://lastinn.info/sesje-rpg-fantas...a-i-slawa.html ([Savage Worlds] BiB - Fortuna i Sława!)
Link do komentarzy:
http://lastinn.info/komentarze-do-se...a-i-slawa.html ([Warsztaty Savage Worlds]BiB - Fortuna i Sława!)
Sama sesja zaczęła się od pytania w sondzie:
http://lastinn.info/sondy-rekrutacyj...-szuka-mg.html (Gracz szuka MG!)

Przydatne linki:
Savage Worlds jazda próbna: skrót zasad, z pomocą MG wystarczy do zrobienia postaci i grania.
http://wydawnictwogramel.pl/download/Jazda%20Probna.pdf
Fanowski dokument quickstart Beasts and Barbarians: skrót opisu świata po angielsku, sporo informacji na 2 stronach. Pewne interpretacje u mnie są inne (np. u nich Kyros bardziej przypomina Indie, a u mnie Egipt)
http://maker.e2ogame.net/download/bb_quickstart.pdf


O świecie:
Uniwersum pisane pod Sword&Sorcery. Świat na poziomie technologicznym mniej więcej starożytności, głównie w użyciu jest brąz, żelazo można zdobyć rzadko, dużą siłą są rydwany, łatwiej spotkać oszczepnika czy procarza niż łucznika (trudniej zrobić strzały) choć to też zależy od obszaru.


Główne "tematy" świata:


Ład vs Chaos – wielkie Imperia już upadły lub mocno się chwieją. Czy pomożesz im w upadku? Czy będziesz bronić cywilizacji przed bandytyzmem i potworami? Czy zdepczesz trony tego świata swoimi zakurzonymi sandałami?


Człowiek vs Magia – do czasu gdy pierwsi kapłani kowale boga Huliana uzyskali żelazo, czarownicy i kapłani-czarnoksiężnicy rządzili jawnie lub z ukrycia, a ich władzy i mocy nikt nie podważał. Mieli oni moc czynienia magii, rzeczy niemożliwych, ale za olbrzymią cenę. I w wielu przypadkach zależało im na utrzymaniu swojej władzy. W pewnym sensie blokowali oni rozwój wiedzy ludzkości. Po co uczyć się chirirgii, leczenia, jesli możesz iść do swojej świątyni i za krwawą ofiarę uleczyć swoją ukochaną osobę? Po tworzyć lepszą broń, jeśli kapłan-mag może zakląć twoją broń lub wesprzeć cię swoją magią? Hulian poprzez swoich kapłanów dał ludziom inną drogę. Dał im narzędzia do obrony przed magią i stworami zrodzonymi z magii. Nie pragnął krwawych ofiar, jedynie tego aby ludzie sami doskonalili się i stawali się lepsi. To jest przyczyną dla której po upadku Imperium Faberterry, zwanego Imperium Żelaza, ludzkość wróciła do brązu. Otóż żelazo (i w większym zakresie stal, ale stal jest niemal nie znana) może łatwo ranić magiczne istoty odporne na brąz i naturalne materiały (kamienie, drewno itp.) a kult Hordan i inne kulty demonów nie chcą aby ludzie mieli broń mogącą łatwo ranić ich potworne sługi.


Przy czym są to moje własne wnioski odnośnie motywów świata. Nie są one opisane wprost w żadnym do tej pory wydanym podręczniku czy dodatku.


Bardzo ogólnie i pokrótce o krainach:


Imperium Faberterry – niegdyś potężne, obecnie podupadłe i dekadenckie. Wzorowane na Imperium Rzymskim, Grecji.
Tricarnia – Federacja miast-państw założona przez uciekinierów ze starożytnego Keronu, króestwa opartego na wyznawaniu demonów. Z lekkim przymrużeniem oka powiedziałbym, że wzorowana na scenie z namiotu Xerksesa z filmu "300" i armii perskiej z tego filmu
Syranthia – jest dla Imperium Faberterry tym, czym Grecja była dla Imperium Rzymskiego, centrum kultury, filozofii i wiedzy. Mają największą bibliotekę świata, Bibliotekę Syranthijską, tórej wysłannicy przemierzają świat zbierając wiedzę.
Kyros – pustynne królestwo, oparte o rolnictwo wokół oaz i wzdłuż rzek.
Sawanny Kości Słoniowej – kraje południa, królestwa czarnych barbarzyńców.
Lhobhan – tereny Jadeitowych ludzi. Piraci, triady i tongi, kung-fu wuxia mnisi podążający drogą do oświecenia itp.
Nordheim – barbarzynia Kraina olbrzymich gór, starożytnych puszcz, olbrzymich zwierząt. Stąd pochodzą najtwardsi barbarzyńcy z północy.
Lud Kurchanów – Ludzie mieszkający w ruinach starożytnych miast i grobowców jakiegoś nieznanego, pradawnego (starszego jeszcze niż Keron) imperium. Często malują i tatuują się w niebieskie wzory. Tacy trochę celtowie.
Kaledowie – Jak piktowie z opowiadań R.E. Howarda. Okrutni, oddający cześć mrocznym mocom. Kto wejdzie do ich lasów ten już nie wyjdzie. Niedostępni dla graczy.
Pigmeje – Tak jak piktowie tylko na dalekim południu i z ciemną skórą. I oni i piktowie to tak naprawdę potomkowie niewolników z Keronu którzy uciekli po upadku tego imperium.
Daleki Wschód – Valkowie. Czyli mongolska horda plus oddawanie czci demonom.
Bliższy Wschód – Ekul, Ekram, Zandor, Jalizar itd. miasta i prowincje imperium dalekie od kultury imperialnej, które dodatkowo teraz mieszają się z wpływami Valków. Najbliżej by im było do np. Armenii, Sarmacji, Rusi itp.

Edit: Pominąłem jeszcze dwie większe frakcje
Ascaia- Wyspa Amazonek. Wyspa która wieki temu słynęła z okrucieństwa mężczyzn wobec kobiet, aż pewnej nocy miarka się przebrała. Kobiety wymordowały swoich oprawców i przysięgły że nigdy nie będą poddanymi mężczyzn. Same Amazonki inspirowane serialem Xena Wojownicza Księżniczka.
Caldeia- Miasto-państwo na dalekim południu założone przez Caldeiosa, uciekiniera z Tricarnii. Główny towar eksportowy to niewolnicy i khav (silnie uzależniający narkotyk wywołujący otępienie).

Edit 2: Po poście Kerma zorientowałem się, że ominąłem jeszcze jeden region.
Rubieże-Duży obszar federacji miast-państw z jednym, Felantium, największym, które pełni rolę stolicy. Jest to obszar pomiędzy Imperium Faberterry a Nordheimem i Ziemiami Ludu Kurchanów. Tutaj wpływy i osadnictwo cywilizowanego Imperium mieszało się z barbarzyńskimi sąsiadami. Rezultatem jest niespotykana nigdzie indziej mieszanka siły i dzikości barbarzyńców z ogładą i sprytem ludzi cywilizowanych. Ze swoimi barbarzyńskimi kuzynami wcale nie żyją w zgodzie, wprost przeciwnie, często muszą odpierać najazdy. Spokojniejsze relacje mają z Imperium, dla którego są niejako buforem chroniącym ich przed najazdami.

Zapraszam

Edit 3
Zgłoszenia:
Kerm- dosłana karta i historia
Mike- dosłana karta i historia
Slan-

 
__________________
-To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację.

Ostatnio edytowane przez Prince_Iktorn : 21-11-2017 o 18:12. Powód: Literówki, literówki, literówki...
Prince_Iktorn jest offline