Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 26-11-2017, 14:21   #1
Anonim
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Thumbs up [Tunelarz 2 Rekrutacja] Śmierć i Podatki


Wstęp fabularny:
- Śmierć i Podatki. - przywitał się z wami niesamowicie suchy Urzędnik Skarbowy o poważnej i ponurej zarazem minie. W swym czarnym jak smoła płaszczu z kapturem zbliżył się do was bezszelestnie chwilę po rozpoczęciu zasypywania trumny waszego dawnego przyjaciela Fryderyka, a pozostali żałobnicy rozeszli się. Spojrzeliście na niego, a on kontynuował:
- Z rejestrów wynika, żeście za nieboszczyka weszli w jego prawa jako wspólnicy spółki z ograniczoną odpowiedzialnością Tyróża. Tym czasem w jednej z nieruchomości tej spółki ukrywa się Marek Baksztalski, również wspólnik Tyróża sp. z o.o., wielokrotnie notowany przestępca skarbowy. Jako jedyni pozostający przy życiu, pozostali wspólnicy Tyróża sp. z o.o. spoczywa na was obowiązek doprowadzenia do Marka Baksztalskiego przed oblicze Urzędu Skarbowego albo do dostarczenia jego zwłok i wskazania jego majątku nadającego się do opodatkowania. W przeciwnym razie zostaniecie uznani za współsprawców i wraz z Markiem Baksztalskim będziecie solidarnie odpowiadać za jego długi skarbowe. - na koniec przedstawił wam rycinę przedstawiającą podobiznę Marka Baksztalskiego (którego zresztą niektórzy z was mieli okazję przelotnie poznać jako przyjaciela waszego przyjaciela), a także teczkę dokumentów Tyróża sp. z o.o. z dołączonym odpisem notarialnie poświadczonym własnoręcznego testamentu zmarłego wskazującego was jako spadkobierców jego praw jako wspólnika Tyróża sp. z o.o. i chatki położonej w Boguszewie. Dodatkowo otrzymaliście drobno zapisaną kartkę wymieniającą przestępstwa skarbowe popełnione przez Baksztalskiego. Następnie Urzędnik Skarbowy na odchodne powiedział, że informacja już została przekazana do placówki US w Boguszewie (w której leży przedmiotowa nieruchomość, w której ukrywa się Baksztalski) i już zupełnie na pożegnanie dodał - Śmierć i Podatki.

Żaden z was nie mógł od tak zbiec z Imperium Lunakry, czy umrzeć. Zbyt wiele relacji i interesów wiązało was do tej krainy. Poza tym o brutalnych metodach służby celnoskarbowej wobec uciekinierów - dłużników z terenów objętych Lunakrańskim Reżimem Podatkowym krążyły legendy.

Konkrety:
1. Odpisy codzienne. Gracze nie odpisują pomiędzy 20:00, a 22:00, bo wtedy jest przewidywany czas odpisu MG. Jeżeli z jakiegoś powodu nie wyrobiłbym się to odpis pojawi się około 17:00 następnego dnia.
2. Zaleca się, żeby gracze odpisywali jak najkrócej. Każdy gracz może odpisać dowolną ilość razy pomiędzy odpisami MG. Dialog też prowadzi się wypowiedziami forumowymi w temacie gry.
3. Fabuła jest prosta, ale pozostawia miejsce na odnalezienie własnej drogi do finału. Zwykła i domyślna droga nie wymagająca pomyślunku to po prostu przechodzenie do kolejnych komnat aż do finału. Główne zadanie: uregulować kwestie podatkowe związane z Baksztalskim. Osoba ta ukrywa się w Wieży opanowanej przez bandę goblinów i innych poczwar, a także nafaszerowaną pułapkami i innymi zagadkami.
4. Mechanika jest specjalnie stworzona do tej gry. Nie trzeba jej znać bardziej niż do stworzenia postaci. Mechaniki nie testowałem, ale poziomy trudności oparłem na mechanice Dzikich Pól.
5. Dla tych, których interesuje mechanika: zdolności specjalnych i zaklęć jest więcej niż zapisałem, a kwestie ekwipunku pozostawiłem już do gry. W czasie gry będzie można negocjować co do nowych zdolności specjalnych i zaklęć.
6. Jak ktoś chce grać czarownikiem to najważniejszymi Atrybutami czarownika są: I. Siła Woli, II. Wiedza.
7. Dla tych którzy pamiętają grę Lunakra Imperialis zauważą brak opisu ras i tamtych specjalnych zdolności. To było fajne, ale wymagałoby za dużo roboty przy Tunelarzu, dlatego nie ma tu mowy o żywych wampirach, leszych, wilkołakach i kotołakach.
8. Odpisując używajcie POGRUBIENIA nazw postaci innych jeżeli chcecie zwrócić uwagę innych graczy, a KURSYWY żeby zaznaczać słowa wypowiedziane przez waszą postać. Wszystko pozostałe zwykłymi literami, a jak wystarczająco zaznaczycie co jest wypowiedzią, a co nie jest wypowiedzią to i brak kursywy można przeżyć (choć jednak nalegam do stosowania, bo w przypadku wątpliwości zostanie uznane, że postać nie powiedziała na głos słów niezapisanych kursywą).

Tworzenie Tunelarza - Skrót jak wam się nie chce czytać zasad:
1. Wybrać nazwę postaci. Mile widziane słowiańsko, łacińsko lub biblijnie brzmiące, ale mogą być i inne, aczkolwiek BNi mogą reagować na brzmiące wyjątkowo obco nazwy.
2. Uporządkować pakiety Atrybutów od najważniejszego do najmniej ważnego: (Siła, Zręczność, Atrakcyjność), (Spryt, Percepcja, Wiedza), (Siła Woli, Szczęście, Wytrwałość), (Charakter, Charyzma, Manipulacja) i napisać, czy Atrybuty są w danym pakiecie równoważne, czy może któryś ma być wyższy niż pozostałe.
3. Jakiej rasy jest postać? Nie ma to znaczenia mechanicznego, ale ma fabularne. W Boguszewie dominują ludzie, ale mogą być tam i inni. Dla fabuły znaczenie mają następujące rasy: ludzie, gobliny (tylko goblin będzie mógł negocjować z goblinami z Wieży; gobliny same w sobie nie są postrzegane jako złe przez ludzi) i elfy (podobno Wieża była własnością elfów, więc może została urządzona w elfickich stylu i taka wiedza przydałaby się).
4. Wybierz pochodzenie
a) Góry Wurisz - wśród gór Wurisz skąpanych w śniegu i kamiennych zboczach życie myślące, zwierzęce i roślinne jest podzielone na dwie niemal równe części: Tych co są Silni i Tych co są Sprytni. Góral Wurisz musi wybrać czy pochodzi z Podziemi czy Powierzchni oraz wybrać czy twoja postać jest nastawiona na Siłę czy na Spryt.
b) Kambrozja, Wiecznie Zielone Miasteczko Akademickie - każdy mieszkaniec tego miasteczka zna się w większym stopniu na czarach niż początkujący czarownik skądkolwiek indziej. Tam nawet czyszcząc kibel używa się czarów. Zaczynasz z dwoma czarami zamiast jednym.
c) Zapomniana Przystań - na mglistym wybrzeżu stoi olbrzymi port, do którego statki nie docierają od dwustu lat. Wśród rozpadających się budynków wciąż mieszkają plemiona pamiętające dawne czasy świetności. Tawerny wciąż goszczą u siebie marynarzy i piratów, choć te typki w życiu nie było na morzu i co najwyżej pływają łódkami na wybrzeżu. Ten styl życie zahartował ich. Wybierz czy bardziej cenisz sobie Zręczność czy Charakter i Charyzmę.
d) Chlewy Bulrathi - starożytna rasa Bulrathi została magicznie wyniesiona do poziomu istot myślących bezpośrednio ze świń. Dość szybko zemścili się na fanach wieprzowiny zajmując rozległą równinę, na której urządzili Chlewy - miejsca hodowli istot myślących przeznaczonych na rzeź. Bulrathi od dawna przestali istnieć, ale Chlewy do tej pory służą jako centrum rozrodcze przeróżnych ras. Klatki nie mają zamków, ale wciąż posiadają system wodopojów i karmników napełnianych co pewien czas przez korzystających. Tereny różnych ludów szybko zmieniają się - wystarczy coś opuścić na dzień, a okazuje się, że już ktoś zajął. Naruszanie terenu prywatnego zagrożone jest szybką śmiercią, dlatego wszyscy są tu czujni.
e) Mulgrossa - na brzegu rzeki Mulgrossy żyje bardzo dużo istot myślących zorganizowanych w niewielkie księstewka rządzące się różnymi zasadami. Żadne księstwo nie uzyskało na tyle dużej przewagi, żeby podbić cały teren, choć co jakiś czas ktoś próbuje. Walki toczą się tu na porządku dziennym. Osoby z Mugrossy mają zwiększoną Zręczność LUB gracz może wymyśleć sobie księstwo, którego styl uzasadniałby bonus do innego Atrybutu.
5. Czy postać ma być nastawiona na magię, na walkę fizyczną, czy równoważna pod tym względem?
6. Wybierz sobie typ zaklęcia (a jeżeli twoja postać jest z Kambrozji i/lub nastawiona na magię to wybierz dwa) spośród: Defensywa, Mechanizmy, Leczenie, Przedmioty, Ucieczka, Ofensywa, Magia Podatkowa.
7. Prześlij obrazek postaci w formacie 150 na 150 pikseli albo większy z którego będę mógł wyciąć. Obrazek powinien zawierać twarz postaci.
8. Opcjonalnie napisz kilka zdań o postaci, a w tym relacje z nieboszczykiem. Fryderyk był człowiekiem, podróżnikiem i był bardzo towarzyski.

Jeżeli ktoś ma ochotę przebrnąć samodzielnie przez pełny proces tworzenia postaci to tutaj są zasady:
Tunelarz Zasady 7
Tunelarz Karta Postaci
Poprzedni temat rekrutacji ([Tunelarz] Lochy Złamanej Fajki)
 
Anonim jest offline