Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 04-12-2017, 18:36   #4
Komtur
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
No wiesz można przygotować wiele rzeczy wcześniej, ale skoro jest to sandbox, to może się zdarzyć, że gracze wyjdą poza ramy przygotowane prze MG. Co wtedy? Jak sobie poradzić? Przygotować kilka alternatyw wcześniej na taki wypadek?

No i druga kwestia, jaką mechanikę użyć?
Z mojego (bardzo skromnego) doświadczenia wiem, że gracze (a graczki w szczególności) nie lubią długich przeciągających się walk i kulania tonami kostek na obrażenia. Wolą bardziej szybkie i dynamiczne starcia gdzie wiele się dzieje. Choć może to tyczy tylko moich graczy nie wiem. Mechanika Dungeon World pasuje do tego rodzaju starć i ogólnie ułatwia robotę MG w kwestii potworów, ale brakuje jej pewnej intuicyjności jako całość. Nie wiem może to kwestia pewnych wyuczonych nawyków które trudno zmienić.
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem