Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 04-12-2017, 18:57   #5
Lord Cluttermonkey
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Komtur Zobacz post
No wiesz można przygotować wiele rzeczy wcześniej, ale skoro jest to sandbox, to może się zdarzyć, że gracze wyjdą poza ramy przygotowane prze MG. Co wtedy? Jak sobie poradzić? Przygotować kilka alternatyw wcześniej na taki wypadek?

No i druga kwestia, jaką mechanikę użyć?
Z mojego (bardzo skromnego) doświadczenia wiem, że gracze (a graczki w szczególności) nie lubią długich przeciągających się walk i kulania tonami kostek na obrażenia. Wolą bardziej szybkie i dynamiczne starcia gdzie wiele się dzieje. Choć może to tyczy tylko moich graczy nie wiem. Mechanika Dungeon World pasuje do tego rodzaju starć i ogólnie ułatwia robotę MG w kwestii potworów, ale brakuje jej pewnej intuicyjności jako całość. Nie wiem może to kwestia pewnych wyuczonych nawyków które trudno zmienić.
Graj w co lubicie.

Prowadzisz tak samo jak każdą inną sesję w której BG robią coś nieoczekiwanego. Zamiast sandbox podstaw: sesja w której gracze wybrali sobie cel. A że na dobrą sprawę nie ma różnicy, kto ten cel wybiera, póki wszyscy się na ten cel zgadzają, nie ma co teoretyzować o słowie bez większego znaczenia. Sandbox w którym gracze chcą pokonać króla nieumarłych nie różni się od sesji, w której gracze chcą pokonać króla nieumarłych.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 04-12-2017 o 19:17.
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem