Trochę gimnastyki z kinfiguracją i temat z sesją otwarty. Pierwszy termin odpisu ustanawiam na piątek, tj. liczymy kolejkę, jakby zaczęła się w najbliższy poniedziałek. Będę reagował mniejszymi postami na poczynania graczy czasami, kolejki liczymy od mojego większego odpisu.
Mam nadzieję, że nie pomyliłem graczy.
http://lastinn.info/sesje-rpg-warham...m-swiecie.html TE DOMOWE ZASADY
To są zasady, które chciałbym wprowadzić do sesji. Reinhard poparł w pm'ce.
- Trafienie w głowę zapewnia dodatkową kość obrażeń jak przy zasadzie druzgocący (wybieramy wyższy wynik). Kumuluje się z innymi podobnymi efektami.
- Akcje czysto obronne (Odwrót oraz Pozycja Obronna) zapewniają dodatkowe parowanie w rundzie. To parowanie nie wlicza się do limitu parowań.
- Przenoszenie lokacji trafienia: jeżeli jakaś lokacja nie jest możliwa do trafienia (np. jest ukryta za zasłoną), trafienie przenosi się do sąsiedniej lokacji. Zasada głównie do walki dystansowej i ukrywania się za zasłonami.
- Wybór lokacji trafienia: rzut na wybór lokacji jest oddzielny od rzutu na atak.
Hełm nie wlicza się do typu noszonego pancerza (średni dający -10 Zr i ciężki dający -1 Sz).
Po namyśle, nie zmieniałbym wartości na tabeli lokacji trafienia, jest ok.
I szczerze, nie wiem, czy przenoszenie lokacji trafienia nie jest w Warhammerze obecne. Nie znalazłem teraz.
Zrezygnowałem też ze zmiany zasad strzelania do zwarcia. Za długa się robiła gdy zdałem sobie sprawę, że trzeba i tak sporo interpretować zależnie od sytuacji. Pozostaje podręcznikowe
"weź -20 do US albo po trafieniu losujesz, kto oberwał".
MAŁE ADDENDUM
Nie wytłumaczyłem tego nigdzie jeszcze. Tabela doświadczenia w materiałach zawiera dwie wartości. Ta wartość drużynowa to będzie coś, co dostanie każda nowa postać. Indywidualne doświadczenie jest przypisane do danej postaci.
PS: tak, znudziło mi się robienie obrazka do każdego nagłówka.