Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 29-12-2017, 14:03   #1
Raga
 
Raga's Avatar
 
Reputacja: 1 Raga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputację
Mutant Chronicles - wywiad środowiskowy

Witajcie.

Sonda jest trochę nietypowa i chaotyczna (jest tego za dużo, a ma być zrozumiale), ale mam nadzieję, że będzie owocna.
Ma ona na celu przedstawienie Wam raczej mało znanego systemu, w którym się specjalizuję.
Żeby nie spamować podam linki do istniejących już materiałów, a tylko obuduję je dodatkowymi informacjami.

Moje założenia, są takie:

1) Świat:
Mutant Chronicles - 2 edycja z 1997 roku.

Nazwa systemu jest myląca.
Gracze nie są mutantami. Mutacje nie są widoczne w społeczeństwie. Mutacje nie dają supermocy.
Jeśli już występują to są efektem prawdopodobnie chorób, ale z czasem pojawia się ich coraz więcej.
Okładka mówi, że jest to techno fantasy.
Akcja ma miejsce w alternatywnej (czyli mało prawdopodobnej) przyszłości naszego świata.

Opis popełniłem w pierwszym poście sesji jaką już prowadzę na lastinn.
http://lastinn.info/sesje-rpg-inne/1...on-1-luna.html
Informacje zawierające dokładniejszą historię opisane w poście #15.
Zapoznanie się z nimi będzie mocno przydatne.

Na żywo prowadzę sandboxa w tym świecie od paru lat.
Moje sesje nawet jeśli są jednostrzałami to zawsze są przeze mnie uwzględnione w linii czasowej.
Czyli jest duże prawdopodobieństwo, że jakieś ważniejsze wydarzenie lub NPC miało już coś wspólnego z innym graczem.

2) Rodzaj rozgrywki
Dowolny, będzie dostosowany do deklaracji i postaci graczy oraz ich ilości (wyjaśnienie na końcu).
Mogą być krótkie wpisy, ale może być storytelling.
Trochę już siedzę w świecie więc możliwości mają pełną rozpiętość.
Ze względu na pewne fundamenty budowy świata będę wymagał konsultacji przy wpisach graczy.

4) Karta postaci...
Stosuję pełną kartę postaci.
Zostanie stworzona w kooperacji ze mną.
Udostępniona graczowi.

5) ...i mechanika
Znajomość mechaniki nie jest konieczna do gry i jest w całości po mojej stronie.
Ważne jest żeby gracz wiedział w czym jest dobry, a w czym nie (na podstawie karty postaci).
Umiejętności mają zakres 1-18 + modyfikatory z archetypu.
Rzucamy k20, gdzie "1" to absolutny sukces, a "20" to porażka.
Na potrzeby wersji forumowej jeśli umiejętność z modyfikatorami sytuacyjnymi ma wartość ~11 to się udaje.


Tutaj nie ma poziomów, a gracz sam deklaruje wiek postaci.
Im postać starsza tym ma więcej umiejętności, ale umiejętności są zależne od cech.
Wartość umiejętności nie może przekroczyć wartości cechy na której bazuje.
Maksymalne wartości cech są ograniczone poprzez efekty starzenia.
(Czyli masz o czymś duże pojęcie, ale ciało już nie to)

6) Archetypy dla pochodzenia postaci (takie wstępnie proponuję)
Procentowy skład społeczeństwa podaję dla Luny (wolnego miasta na księżycu, podręcznikowo proponowany start dla gracza) - na rodzimych światach oczywiście dominuje rdzenna populacja i freelancerzy

Freelancerzy - niezrzeszeni, około 40% populacji, Motto korporacyjne: "Lepiej żeby zginęło 10 freelancerów niż jeden korporacyjny"
Korporacje:
Capitol - 20% populacji, korporacja wywodzi się z rejonów Ameryki Północnej (wszyscy są "równi", ale liczą się pieniądze, sława i wpływy)
Mishima - 10% populacji, korporacja wywodzi się z rejonów Japonii (Podział społeczeństwa jak za czasów feudalnej Japonii i Samurajów)
Bauhaus - 9% populacji, korporacja wywodzi się z rejonów od Francji po Rosję (Społeczeństwo podzielone jest na rodziny szlacheckie, klasę średnią i robotniczą)
Imperial - 6% populacji, korporacja wywodzi się z Wysp Brytyjskich (Społeczeństwo podzielone klanowo, duża nieufność ze względu na historyczne międzyklanowe konflikty, wynikająca z tego ogromna biurokracja)
Cybertronic - 1% populacji, korporacja przeciąga na swoją stronę (dobrowolnie lub nie) najbardziej światłe umysły z pozostałych korporacji. (Mentalność... hmm... coś a'la Robocop - większość ma wyprany i/lub elektroniczny mózg.)

Jeśli ktoś miałby ochotę na Bractwo lub Heretyków to też istnieje taka możliwość, ale na początek będzie to głębsza woda gdyż wymaga lepszej znajomości świata (więcej konsultacji).

Dodatkowa uwaga.
Każda z tych frakcji jest Praworządna-Dobra czyli uważa, że ma do wszystkiego prawo i chce zrobić sobie dobrze. Tak poważnie to dobre bywają tylko jednostki i zdarzają się po każdej ze stron (no może z wyjątkiem Heretyków).

Moje oczekiwania:
Jeśli ktoś przebrnie przez to co napisałem wyżej (z opisem świata włącznie) i byłby zainteresowany to chciałbym dowiedzieć się jakiego typu sesja w tym świecie by go mogła zainteresować, wokół jakiej frakcji miałaby się skupiać, oraz w jak dużej ekipie chciałby zagrać - im bardziej szybka i prosta rozgrywka tym może być większa ekipa.
Oczywiście spodziewam się pytań.
 
__________________
Walls of stone do not a fortress make. But they're not a bad start.

Ostatnio edytowane przez Raga : 29-12-2017 o 15:24.
Raga jest offline