Wątek: Pomocy
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 31-12-2017, 15:48   #6
dzemeuksis
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
Lubię Oko, ale to nie jest dobra porada, moim zdaniem. Gdyby to chodziło tylko o prostą mechanikę, to wystarczyłby rzut monetą. Problemem niewypowiedzianym i niedorozumianym jest najczęściej struktura rozgrywki.

Ileż ja lat erpegowania straciłem na głupim wzorcu grania lansowanym przez ówczesne erpegowe czasopisma. Nie miałem wtedy pojęcia, że istnieją gry, które krok po kroku mówią, jak trzeba grać, tłumaczą strukturę rozgrywki, jak wspólnie budować opowieść, bez narzuconego z góry scenariusza i męczyłem się ze sposobem grania, który jest tylko jednym z wielu a do tego wybitnie mi nie pasującym.

Detero, po pierwsze to nie chodzi o system walk, tylko o sposób rozwiązywania konfliktów. Jak się zafiksujesz na walki, to będziesz każdą grę prędzej czy później do tego sprowadzał i ominiesz potencjał na piękne historie doskonale się bez walki fizycznej obywające.

Nie chcę wrzucać odnośników na potęgę do rzeczy, które mogą realnie pomóc w stawianiu pierwszych kroków, więc napisz, czy może być w języku Szekspira, czy tylko polskojęzyczne Cię interesują - to pozwoli zawęzić nieco listę.
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.
dzemeuksis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem