Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 04-02-2018, 19:09   #1
Ranghar
 
Ranghar's Avatar
 
Reputacja: 1 Ranghar ma wspaniałą reputacjęRanghar ma wspaniałą reputacjęRanghar ma wspaniałą reputacjęRanghar ma wspaniałą reputacjęRanghar ma wspaniałą reputacjęRanghar ma wspaniałą reputacjęRanghar ma wspaniałą reputacjęRanghar ma wspaniałą reputacjęRanghar ma wspaniałą reputacjęRanghar ma wspaniałą reputacjęRanghar ma wspaniałą reputację
[Autorski] Mystia(2): Wątpliwe sojusze

Streszczenie pierwszej przygody

Ramara – stolica królestwa Mysti została zaatakowana przez hordy zielonoskórych, które w tajemniczy sposób dostały się do środka pod osłoną nocy. Spora część mieszkańców została wymordowana we śnie lub w pierwszych godzinach ataku. Części społeczeństwa udało się schronić w kanałach skąd prowadzą od kilku tygodni ruch oporu.

Tymczasem wywabione z królestwa gildie wpadły w śmiertelnie groźną pułapkę w dawnych kopalniach i musiały się przeorganizować . Wraz ze świeżo rekrutowanymi najemnikami ruszyły z ofensywą, jednak utknęli w walkach z wrogiem w gęstych lasach przed stolicą. W rezultacie mała grupka najemników została przeteleportowana do miasta za pomocą eksperymentalnej magii. Grupie udało się skontaktować z ruchem oporu i wspólnie przeprowadzają wypady mające pomóc odbić stolicę i uratować króla.

Podczas kilku tygodni zmagań zaszło dużo zmian u naszych najemników. Kleryczka Sybill Arunsun (Mag) zginęła z rąk minotaura i została odrodzona jako Walkiria Wszechstwórcy. Prowadzona wolą jednego z pierwszych bogów nawraca napotkanych przeciwników na swoją stronę i wskrzesza lojalnych towarzyszy. Jej oczy płoną boskimi płomieniami, a jej rosnący w liczbę wyznawcy oznaczają szaty symbolami płomieni, nosząc je z dumą jako symbol nowej nadziei. Ostatnio znana także jako Lady Orłów dzięki wyzwoleniu królewskiego gołębnika i wysłaniu orła z prośbą o pomoc.

Przy boku młodej kobiety kroczy prawie dwa razy starszy żołnierz, jej kochanek. Axim Jarnar (MTM) widział wiele bitew i przeżył o kilka za dużo. Wojownicy ruchu oporu opowiadają o nim legendy. Wpierw został okrzyknięty Równy Bykowi bo jako jedyny przeżył starcie z ogromnym minotaurem, który zabił wielu ludzi, w tym Sybill. Ostatnio żołnierz został ponownie zapamiętany jako Zdobywca Mostu, który uniemożliwił przybycie posiłkom wroga do miasta.

Esmond Lovis (Kerm) to mag, który przepłacił akt odwagi stratą ręki. W jej miejsce zyskał nową, przeklętą i ożywioną dłoń, wydającą z siebie nieludzkie jęki i wzdychania. Koścista dłoń co jakiś czas płata mu figle, ale także przywołała mu pomocnika w formie nieumarłego rycerza. Esmond po traumatycznych przeżyciach postanowił coś zmienić w swoim życiu, przeszedł trening na maga bitewnego, aby władać zabójczą magią, ale także trochę lepiej mieczem.

Olaf Feilan (Avitto) to kranoludzki kleryk, który trenowany przez kościół krasnoludzkiego boga Grungni stał się Demonologiem. Prześladowany przez zniszczenie jednego z kluczowych obiektów wiary w stolicy jest na tropie złodzieja ciał powiązanego z aktywnością demonów w stolicy.

Druyżyna w trakcie przygód znajdowała i traciła sprzymierzeńców. Aktualnie towarzyszą im wskrzeszeni z martwych ork wojownik i ludzki barbarzyńca oraz miejska harpia. Na misję zabierają też najemników, którzy miewają przydatne zdolności.

W trakcie swych przygód Walkiria nawróciła orczą księżniczkę Agako, która wyruszyła przejąć władze z rąk swojego ojca i zatrzymać wojnę lub ją wygrać w imieniu Wszechstwórcy.

Drużynie udało się także wysłać orła z wiadomością do sojuszniczych wojsk za murami miasta z informacją o zdobyciu mostu zwodzonego, który pozwoli wkroczyć posiłkom bezpiecznie do miasta.

Kończymy powoli jeden rozdział przygody i po zakończonej misji otwieramy w miarę płynnie następny z nowymi już graczami

Jak wygląda przygoda


Przygoda czerpie dużo z gier planszowych, karcianych, Pathfindera oraz X-COM. W rezultacie postacie poruszają się po mapkach mając punkty ruchu i życia oraz moce i zdolności. W bitwach interesują mnie krótkie i rzeczowe odpisy, tyle by zrozumieć co robi postać w jakiej sytuacji i czego używa do ataku. Po misjach postacie mają czas na dłuższe dialogi między sobą, na zakup broni i awansowanie. Przygoda ma swoją mechanikę gdzie + oznacza ilość szans (rzutów kością przy testach), a [] daje pewniaki, że np. zbroja obroni[2] punkty obrażeń. Mechanika co jakiś czas awansuje wraz z rozwojem rozgrywki, więc nie jest sztywna. Gra jest trudna bo wykonywane przez MG rzuty kością często dają efekty chybienia bronią lub masywnych krytyków i trafiają się przypadki, że postać wykrwawia się gdzieś, mając nadzieje, że ktoś z drużyny osiągnie cel misji lub przybiegnie z pomocą.

Odpisy pojawiają się raz lub dwa na tydzień, jeśli odpiszę mi większość graczy i mam wolny czas to zamieszczam kolejny post.

Rekrutacja (kogo szukam)


Proszę o zgłoszenie się do rekrutacji aktualnie grających graczy, którzy chcą kontynuować z nami zabawę w następnym rozdziale przygody.

Przyjmę nowych graczy do przygody. Myślę, że tak maksymalnie do 5, aby było nas w sumie 12.

Jeśli jesteś świeży na forum i nie masz doświadczenia w rpg to nie jest przygoda dla ciebie. Przygoda jest trudna, bo przeciwnicy awansują wraz z graczami. Większość graczy i wrogów ma 3 poziom postaci, a świeżaki startują od 1 poziomu, gdzie dwa lub trzy trafione ataki od wroga mogą was zabić. Świeży gracze już mnie trochę za dużo razy zawiedli w tej przygodzie.

Jeżeli jesteś graczem, który potrafi poruszać się na forum, masz czas odpisać w ciągu kilku dni, potrafisz iść na kompromisy dla dobra drużyny i nie awanturujesz się o zasady czy wyniki rzutów kośćmi oraz potrafisz w przerwach między misjami popisać w docu to zapraszam serdecznie.

W grze wybierz przedstawiciela swojej płci, ułatwi to potencjalne romanse.

Możliwe postacie


Klasy postaci:
Łotrzyk – sprawny zwiadowca wykrywający pozycje przeciwników, eliminujący pojedyncze cele z ukrycia, wyszukuje i rozbraja pułapki.
Druid – Łącznik pomiędzy światem natury, a cywilizacją. Może wybrać jedną domenę (ziemi, powietrza, ognia, wody, zwierząt, roślin, pogody), której służy i z której czerpie dodatkowe zaklęcia, albo związać swoje losy ze zwierzęcym towarzyszem, który wraz z nim awansuje na następne poziomy.
Paladyn – Święty rycerz na misji zwalczania zła zleconej przez bóstwo, któremu służy. Używa zdolności udzielonych mu przez Sarenrae.
Księżniczka – Wpływowa następczyni tronu i przywódca ludu, przez wielu traktowana z najwyższym szacunkiem i czcią równą bogom. Charyzmatyczna i inteligentna postać wpływająca na najbliższe środowisko słowami, gestami i mocą majestatu.
Rzemieślnik – Zdolny pracownik mistrza kuźni wyrabiający trwalsze i lepsze przedmioty od tych powszechnie dostępnych. Za dnia wyrusza na ekspedycje po cenne materiały, a po nocach wykuwa nowy lub ulepsza starszy sprzęt. Postać z dużą inteligencją i siłą.
Alchemista – Uczony specjalizujący się w eliksirach z magicznymi właściwościami, w mutagenach zmieniających jego cielesne właściwości i w bombach potrafiących zranić lub wpłynąć na zachowanie przeciwnika.
Wiedźma – Kobieta o wielkiej mądrości i wiedzy zdolna wykorzystać moce tajemnych ksiąg i przepisów. Często poszukuje przedmiotów i mocy należących do dawniej żyjących wiedźm. Na starcie musi się określić z jakiej dziedziny posiada księgę, do wyboru jest czarna magia, magia natury, magia z innych wymiarów, prorocka magia i biała magia.

Rasy:
Ludzie (+1 Punkt Życia),
Elfy (+1 Punkt Magii),
Krasnoludy (+1 Punkt Zbroi)
Nawrócone przez orczą księżniczkę Agako orki (+1PŻ i atak dwoma toporami) i gobliny (+1 Punkt Staminy i walka improwizowana) zaczynające wyznawać Wszechstwórcę.

Drobne rasy: (dla graczy z wysoką reputacją na forum)
Pixie – drobne, ciekawe świata i wesołe istoty ze skrzydłami jak u motyli i ubrane w liście. Charyzmatyczne z drobnymi zaklęciami i dobrą odpornością na magię.
Sprite – bojowe wróżki ze skrzydłami ważki, zdolne dotykiem poznać emocje celu, dobrzy łucznicy.
Brownie – Skrzat domowy znający się na ziołach, gotowaniu i prostym rzemiośle.
Ożywiona wypchana zabawka – Masz osobowość dziecka, przy którym się wychowałeś. Pobudziła cię do świadomości magia, dusza zmarłego lub wpływy z innego świata. Posiadasz premię do charyzmy za bycie słodkim pluszakiem i zręczności do skradania.
Homunculus – Jesteś konstruktem stworzonym z gliny, popiołu i krwi przez postać z dużymi pokładami magii. Wyglądasz jak skrzyżowanie nietoperza i jaszczurki, masz skrzydła, ciało nieodczuwające głodu, ale muszące spać, jesteś odporny na magie umysłu i potrafisz porozumiewać się telepatycznie.

Karta postaci


Imię i nazwisko:
Płeć:
Wiek:
Rasa:
Klasa:
Wygląd:
Dane o postaci:
(historia i dalszy kierunek rozwoju postaci).

Wszelkie statystyki i umiejętności przydzielam już ja w karcie postaci, gdy przyjmę do sesji.

Pierwsza rekrutacja trwa do końca następnego tygodnia, czyli do końca 11 lutego. Z osobami, które się zgłoszą zrobimy misję wprowadzającą do świata, a gdy stara drużyna zakończy obecne misje zaczniemy wspólną kampanię.

Do tego czasu będzie trwała druga rekrutacja dla potencjalnych spóźnialskich.

Do przygody przyjmę raczej po jednej klasie postaci z wyżej przedstawionych, nie będziemy ich dublować.

Zgłaszajcie się do rekrutacji podając nad jaką klasą i rasą myślicie.
 
Ranghar jest offline