Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 16-03-2018, 22:35   #198
Yellow King
 
Yellow King's Avatar
 
Reputacja: 1 Yellow King ma wspaniałą reputacjęYellow King ma wspaniałą reputacjęYellow King ma wspaniałą reputacjęYellow King ma wspaniałą reputacjęYellow King ma wspaniałą reputacjęYellow King ma wspaniałą reputacjęYellow King ma wspaniałą reputacjęYellow King ma wspaniałą reputacjęYellow King ma wspaniałą reputacjęYellow King ma wspaniałą reputacjęYellow King ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Warlock Zobacz post
Tak na logikę biorąc:
Poruszasz się z prędkością wierzchowca i masz z tego tytułu wolne akcje, ponieważ to nie Ty wydajesz je na ruch, tylko Twój koń (możesz wydać wszystkie akcje konia na poruszanie się, a później atak wielokrotny mieczem jeźdźca). Szarża (prędkość konia razy dwa) umożliwia Ci "przejechanie" po mniejszych od wierzchowca przeciwnikach. Można dodać tu jakieś obrażenia od tratowania (k10+siła wierzchowca). IMO w trakcie szarży broń kawaleryjska powinna zadawać podwójne obrażenia, bo nie ma co się oszukiwać - kawaleria to prawdopodobnie najskuteczniejsza formacja tamtej epoki. Atakując konnego powinieneś zdecydować kogo starasz się trafić - wierzchowca lub jeźdźca. W przypadku tego drugiego trafienie niektórych lokacji (choćby głowy), powinno być utrudnione lub niemożliwe w przypadku broni krótkiej.

A i jeszcze trzeba pamiętać o karach w przypadku strzelania z siodła, ale to zawsze powinien ustalać MG w zależności od okoliczności.

There you go... Zasady Mounted Combat wymyślone na poczekaniu (nie trudno zauważyć, że inspirowane D&D).
Popieram. Dodatkowo sądzę że broń kawaleryjska powinna być druzgocząca przy szarży, potem już nie - czyli wykorzystując cechę ciężki.
 
__________________
Prowadzę:
Kryminaliści: Ucieczka Termin: 04.05

You are in Carcosa now.
Yellow King jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem