Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 06-04-2018, 20:58   #1
Yellow King
 
Yellow King's Avatar
 
[WFRP 2ed] Kryminaliści: Ucieczka

KRYMINALIŚCI: UCIECZKA



Wiosna 2522 roku kalendarza Imperium, niespełna półtora miesiąca przed punktem kulminacyjnym Burzy Chaosu.
Nieludzkie, bestialskie armie łupiące Ostland powodowały panikę nawet w miejscu - zdawało się tak odległym od konfliktu jak Kolonia Wydobywczo-Karna Middenheimu dzień drogi na północ od wcześniej wspomnianego Miasta Wilka. Mimo iż pieczę na papierze, i pod względem administracyjnym nad Kolonią ma Gildia Górnicza Middenheimu, to samym nadzorem zajmują się najemni strażnicy, pilnując by czasem nikt nie uciekł - i by nie doszło do buntu. Obie te rzeczy zapewne wisiałyby jak widmo nad kryminalistami pracującymi przy wydobyciu cennych kruszców, potem przetapianych na rynsztunek Regimentów Stanowych Middenlandu - gdyby nie okropne warunki w których przymusowi górnicy pracowali, i czternastogodzinne, wycieńczające organizm najtwardszego z karków zmiany. Oczywiście, wraz z nadchodzącymi armiami Niszczycielskich Potęg desperacja nadzorujących była coraz większa - więźniowie zaczęli ginąć nie tylko z wycieńczenia, czy tego że niepewny strop się nad ich głowami zawalił, ale także przez niepotrzebną przemoc najemników. Uwaga z każdym kolejnym dniem wszystkich innych poza samymi najmitami od Kolonii malała - ważny był tylko fakt dotarcia transportów kruszców do Middenheimu.

Na tą okazję czekali więźniowie, kryminaliści którzy nie trafili tutaj z przypadku.. pewnego dnia część wieloosobowych cel została przez kogoś otwarta - być może ktoś obyty zdobył wytrych, a może to była pomoc z zewnątrz. To nie miało dla nikogo znaczenia, bo rozpoczęła się zemsta - nienawistny mord na nielicznych strażnikach, i droga ku wolności..


Kilka słów na początek...


Tak jak zostało to napisane w temacie sondy - tak jak zostało to opisane w "prologu" zainteresowani będą się wcielać w tytułowych kryminalistów. Wydarzenia w Kolonii Karno - Wydobywczej rozpoczną się na początku buntu, gdy najmici są wyrzynani przez kryminalistów - i gdzieniegdzie stawiający jeszcze opór. Sen o wolności, walka o przetrwanie, rozboje, kradzieże, pogoń za bohaterami - to wszystko będzie obecne (mam nadzieję :P) na sesji. Trudno tutaj o dobrodusznych, osób w kolonii "za niewinność" też nie chcę. Nie muszę też chyba tłumaczyć że za garść jabłek ukradzionych z sadu też do takiego miejsca nie wsadzają.

Technikalia


1. Odpisy w standardzie - pięć dni dla Was, trzy dla mnie. Jeśli ktoś zasygnalizuje nieobecność to może "potem" do niej powrócić, małe opóźnienia są wybaczalne bo przecież jesteśmy ludźmi nie robotami. Przymykam oko na pierwszą nieobecność niezasygnalizowaną, przy drugiej postać staje się NPC-em. Jeśli ktoś tak po prostu sobie zniknie no to niestety dostaje czerwoną kartkę, i będę to brał pod uwagę przy następnych rekrutkach. Wzajemny szacunek to podstawa.
2. Gramy mniej-więcej z pełną mechaniką, improwizować oczywiście możecie - a ja będę to starał się zastosować do mechaniki. W walce robimy post na bieżącą rundę, albo dwie jeśli będzie to wszystko szło za wolno.
3. Korzystamy ze wszystkich oficjalnych podręczników + Career Compendium.
4. Oczywiście korzystamy z zasady pancerzy złożonych, w grę wchodzi kilka zasad domowych - odnośnie walki konno, niszczenia się broni, pancerzy itd.
5. Nie korzystamy z mechaniki obciążenia - robimy to "na oko". Za robienie za chodzącą zbrojownię oczywiście będę odpowiednio "wynagradzał".
6. Każda postać dostaje tylko i wyłącznie 1 punkt przeznaczenia. Nie korzystamy z punktów szczęścia, za ilość wyrzuconych PP przy robieniu postaci gracz dostaje dodatkowe 50pd za każdy punkt.
7. Łaska Shallyi wchodzi w grę, ustawiacie statystyki tak jak chcecie po otrzymaniu rzutów na PW.
8. Oczywiście rzuty są po mojej stronie, rzuty NPC są tajne - Wasze są opisywane w spoilerze.
9. Korzystamy z tej KLIK, delikatnie zmienionej przeze mnie karty. Kopiujecie ją na swojego g-doca i uzupełniacie.
10. Doc będzie bardzo szczątkowy, do jakichś szerszych dialogów "w chwili wytchnienia" postaci i być może walce pomiędzy postaciami.
11. Portrety w szerokości 200px na forum, w karcie na google docs w dowolnej. Strona picresize do przerobienia portretu to 2-3 minuty roboty.
12. Narracja trzecioosobowa. Posty wyjustowane. Dialogi od myślnika i kursywą. Myśli zaznaczacie cudzysłowem.
13. Postacie ze swojej profesji posiadają umiejętności i zdolności. Cechy drugorzędne i pierwszorzędne pozostają do wykupu, no i opcjonalnie druga umiejętność/zdolność z wyboru "to albo to".
14. 500 PD na start + 1 darmowe rozwinięcie na umiejętność/zdolność opcjonalną.

Postać

Będą to kryminaliści, osoby które zostały prawowicie skazane na zgnicie do końca swoich dni kopiąc kruszec na broń dla żołnierzy Middenlandu. Skala przestępstwa zatem musi być wysoka - albo skala tego, przeciw któremu takie dosyć poważne przestępstwo popełniono.

Rasy:
  • Człowiek - nie trzeba tłumaczyć,
  • Niziołek - raczej także nie trzeba się długo głowić dlaczego niziołek mógłby trafić do takiego miejsca - kwestia tego jakim cudem utrzymał się tak długo przy życiu, chyba że był stosunkowo świeżą "dostawą",
  • Krasnolud - nie ma mowy o jakichś honorowych krasnoludach, a te nie-honorowe wbrew pozorą istnieją, zwłaszcza te które urodziły się na terenach ludzi,
  • Elf - tu jest nacięższy orzech do zgryzienia. Osoba zainteresowana grą elfem musi mnie bardzo przekonać historią postaci, by takie coś mogło w ogóle działać.

Profesja ma pasować fabularnie. Czyli żadnych wędrownych czarodziejów, łowców wampirów i tak dalej. Oczywiście nie musi być stricte związana ze światem poza prawem - taki Gladiator który w amoku ukręcił łeb swojemu chlebodawcy też może działać.

W historii postaci muszą być zawarte odpowiedzi na te pytania:

- Skąd pochodzi postać?
- Za co została skazana?
- Jak długo pracowała w Kolonii? (czyli ile siedziała)


Postacie, o ile nie będą ze sobą powiązane bardziej fabularnie między graczami znają się tylko "z widzenia". Pobyt w Kolonii Karno-Wydobywczej nie zawiera czasu na wieczorek zapoznawczy.

Nie muszę chyba tłumaczyć że nie macie żadnego ekwipunku poza łachmanami, poza tym który postać otrzyma ode mnie już po starcie sesji.

Zapraszam!

Ilość osób "przy stole": do pięciu.

Jeśli coś pominąłem to proszę to mi wytknąć, albo ja sam to dopiszę w kolejnym poście i zedytuję ten. Rekrutacja trwa do przyszłego piątku - to jest
Piątek Trzynastego godzina 20.00. Lepszej daty nie mogłem sobie wybrać, prawda?

Zgłoszenia:
Reinhard -człowiek/oprych - Garm "Serdeczny",
Phil - człowiek/fanatyk - Rudiger "Kruk" Kleinmann,
Hakon - człowiek/najemnik - Kastor "Kastrat" Reibrung,
Molkar - rzuty wysłane,
Hen Cerbin - człowiek/fanatyk - "Żar",
Snigonas - rzuty wysłane,
Klejnot Nilu - człowiek/szlachcic - Conrad "Magnat" Laube,
Lord Melkor - rzuty wysłane, ?/drwal - ?
Obca - człowiek/hiena cmentarna - Harmaa Unwetter,
John Watherman - rzuty wysłane,
Bairdr - rzuty wysłane,
Zell - rzuty wysłane,
Icarius - rzuty wysłane,
 
__________________
Prowadzę:
Kryminaliści: Ucieczka Termin: 04.05

You are in Carcosa now.

Ostatnio edytowane przez Yellow King : 13-04-2018 o 20:45. Powód: Update
Yellow King jest offline