Cytat:
Napisał AJT Jako, że to dla mnie początki w piąteczce, a i wiele więcej kroków nie dokonałem generalnie w D&D, to wszelkie uwagi, sugestie i pomoce, przyjmę z otwartymi rękoma
W poniedziałek zakończę doca z KP. W nawiązaniu do akapitu wyżej, bardziej obeznani mogliby podpowiedzieć, co się drużynie może przydać, to dokupię. |
Hej
Moja sugestia jest taka, żebyś nie myślał póki co dużo o zasadach, szczególnie podczas walki. Jako gracz po prostu opisuj, co robi Twoja postać, a ja zajmę się całą resztą. Rzuty i formuły będą jawne (bo zdarza mi się pomylić lub o czymś zapomnieć), więc z czasem się wyrobisz.
Niziołek waleczniak (~ stout halfling) to jeden z najlepszych wyborów do klasy tropiciela, więc tu już wygrałeś życie.
Skup się na DEX, WIS i CON - w skrajnej wersji wyjdzie
coś w tym stylu, ale pewnie chcesz być ciut bardziej charyzmatyczny i silny sądząc po poprzedniej wersji postaci. Polecam jako favored enemy wybrać stworzenia humanoidalne (łapią się pod to orkowie, gobliny i wiele innych, ale także ludzie, itp.), bo najpospolitsze. Fighting style oczywiście archery. Z zaklęć pierwszego poziomu rzuć okiem na hunter's mark, hail of thorns i absorb elements (XGtE).
W kwestii zdolności ogólnych dla rangera korzystaj proszę z zaktualizowanej wersji klasy (
link), w kwestii zdolności z archetypu monster slayer oczywiście znajdziesz je w XGtE.
Na czwartym poziomie jak weźmiesz atut crossbow expert to będzie naprawdę dobrze. Atut będzie Ci potrzebny do strzelania z dwóch kusz pistoletowych naraz. Póki co możesz tylko z jednej, więc w sumie zaopatrzyłbym się w lekką kuszę (na teraz) i dwie kusze pistoletowe (na później).
I to tyle, naprawdę zoptymalizowana postać w mniej niż 1000 znaków.
Skrótowiec z Waszych KP będzie
w takim Excelu. Na pierwszy rzut oka widać, że skradanki nie będą mocną stroną tej drużyny...