Cytat:
Napisał AJT EDIT:
Pod tym linkiem widzę, że jest Ranger Conclave, zamiast Ranger Archetype. To powinienem zmienić? Nie jestem pewien, bo dalej pisałeś o archetype - Monster Slayer. W pozostałych nie zauważeyłem większych różnic do, tego co miałem do tej pory. |
Względem podręcznikowego tropiciela ogólne zdolności takie jak
primeval awareness powinny się różnić w wordingu - polecam sprawdzić. Jak będę miał chwilę wolnego czasu to Ci usystematyzuję trochę KP.
Gdybyśmy zaczynali na pierwszym poziomie czułbyś się pewnie trochę bardziej komfortowo z racji mniejszej liczby features, ale przed kolejnym awansem będziesz już jak ryba w wodzie.
Cytat:
Napisał Krieger Tak na kacu szybko: Gryf powinienem mieć chyba 22 HP (8 [pierwszy poziom kleryka] + 8 [2 x 4 za dwa poziomy czarodzieja] + 6 [3 x 2 CON mod]). Ma też proficiency z domeny na umiejkę Nature (bonus na +7) i zwykłe proficiency w History (+5). Tak, też wolałbym żeby było odwrotnie, ale żeby mieć wszystkie umiejki typu Wiedza musiałem przetasować je między backgroundami, klasami i umiejętnościami specjalnymi.
Robimy bondy międzypostaciowe? |
HP poprawione.
Mógłbyś dopisać, która umiejętność z czego wynika, żeby łatwiej mi się audytowało (bo Twoją postać to akurat będę chciał solidnie przetrzepać z racji multiclassu
).
Bondy - fajnie byłoby, gdybyście mieli jeden charakterystyczny ze światem gry, tj. organizacją czy NPC (pewnie już taki macie na KP), a drugi właśnie z którymś z BG. Jak zwykle polecam przykłady z
Dungeon World, np.
Cytat:
Fill in the name of one of your companions in at least one:
X owes me their life, whether they admit it or not.
I have sworn to protect X.
I worry about the ability of X to survive in the dungeon.
X is soft, but I will make them hard like me.
|
Druga sprawa - możecie też przechrzcić
Ideal na
Motivation i uczynić z tego faktycznie motywację do poszukiwania przygód. Te podręcznikowe Ideały nie zawsze niestety takie są. Jak jeszcze zadbacie o to, żeby Motywacje plus minus na siebie nachodziły, to już w ogóle będziemy mieli mocno zgraną drużynę.
Na alignmenty postaci specjalnie nie patrzę, konflikty "światopoglądowe" wolę budować na
kolorach z M:tG, bo unikają wartościowania na dobro i zło oraz dają więcej możliwości (standardowe prawo kontra chaos z D&D można opisać walką między białym a czerwonym, a przecież jeszcze są trzy inne kolory i kombinacje multikolorowe do dyspozycji
). Jak macie chwilę i chcecie wybrać kolorek - proszę bardzo. Organizacje występujące w grze też przypisuję do kolorów - Lordowski Sojusz jest w tym względzie biały jak śnieg.
W pierwszym komentarzu macie też do dyspozycji Dziennik, w którym będziemy wypisywać questy, w oparciu o które będą przyznawane Punkty Doświadczenia. Dodałem wątek z oficjalnego scenariusza na rozruch, ale liczę też na Wasze.
Nie wiem, jak się potoczy przygoda, dlatego zakładam plus minus czwórkę na tej
skali liniowości na start, z racji założenia, że gramy w Kopalnię, a później w którąś z oficjalnych kampanii wybraną przez Was. W zależności od Waszego komfortu i oczekiwań albo zostaniemy przy czwórce, albo pójdziemy w piątkę czy nawet szóstkę, ale równie dobrze możemy się ograniczyć do 3, 2 czy nawet 1.
Tyle w kwestiach takich bardziej rolplejowych.
W zasadach domowych nie dopisałem zasady o tym, że krasnoludowie ignorują konsekwencje z tytułu pierwszego poziomu obciążenia postaci.
Alarykowi się przyda.