Mam nadzieję, że mogę odpisać na wątek z 2008 r.
Z punktu widzenia Magów Tradycji Technokracja jest głównym przeciwnikiem, natomiast nawet podręcznik do 2 edycji (opisujący zasadniczo Technokrację jako czarnych charakterów) wskazuje, że Technokracja wyrosła ze szczytnej idei ochrony Mas przed siłami nadprzyrodzonymi, który w dużej mierze zrealizowała. Po drugie 2 Tradycje - Wirtualni Adepci i Synowie Eteru, są renegatami z Technokracji.
Nie czytałem podręczników do kolejnych edycji, ale z tego co słyszałem Technokracja nabrała w nich więcej odcieni szarości - zasadą nie jest już raczej Pogrom, lecz zimna wojna pomiędzy Technokracją i Tradycjami.
Zresztą z punktu widzenia Śpiących świat na który decydujący wpływ ma Technokracja jest chyba dużo bezpieczniejszy niż świąt pełen magii i potwórów. Ochrona Śpiących przed nadnaturalnymi zagrożeniami, takimi jak chociażby Maruderzy i Nephandi, jest na pewno bardzo chwalebna (chociaż Tradycje też się tym zajmują). Mój największy kontakt z Magiem to była właśnie gra grupą agentów Technokracji z różnych Konwencji, których główną motywacją była ochrona Śpiących. Był tam wątek z korupcją wewnątrz Technokracji (komórka Nowego Porządku Świata, która była wrogo nastawiona do jednostki do której należały postacie graczy i sabotowała jej działania) natomiast głównym wątkiem kampanii (niestety nieskończonej) była walka z inwazją Nephandi. |