My nie mieliśmy k10, więc nakleiliśmy numerki 1-10 na k12 z
Super Farmera.
1. Czwarta edycja niedługo będzie miała premierę, ale na początek raczej poleciłbym pierwszą lub drugą edycję. Trzecia nie cieszy się - niestety - popularnością w Polsce, więc trudno znaleźć graczy/
Pierwsza ma więcej fajnych dodatków, ale dwójka jest zdecydowanie popularniejsza - na forum, czy na żywo, w żaden inny system RPG u nas w kraju tylu ludzi nie gra.
2. Zakładając, że wybierzesz drugą edycję, to tak jak pisze wyżej Clutterbane - tutaj krucho z naprawdę dobrymi, potrzebnymi dodatkami. Poleciłbym
Dziedzictwo Sigmara, bo to dosyć fajny opis Imperium (gdzie ma miejsce większość sesji WFRP), fajny gotowy scenariusz, kilka pomysłów na przygody i parę nowych profesji.
Innym dodatkiem wartym pieniędzy jest dla mnie
Groza w Talabheim. Mini kampania i bardzo fajny opis tytułowego miasta-państwa, z pomysłami na scenariusze, profesjami, itd.
3. Większość okołogrowej literatury to śmieciowe nowelki, ale z lepszych mógłbym polecić:
-
Posłaniec Śmierci i
Miasto Śmierci - chyba najbliższe klimatem sesji RPG i przygodom zwykłych chłopków-roztropków
-
Pradawna Krew
-
Runiczny Kieł
- i ewentualnie
Inwazja! i
Zimne ostrze zdrady - dwa zbiory opowiadań; problem z tymi jest taki, że są tam może po 2-3 dobre opowiadania, a reszta jest okrutnie słaba, nawet jak na standarty tego typu literatury
4. Informacje z podręcznika podstawowego wystarczą do 99% sesji, więcej wiedzy o świecie przyjdzie samo jak się pogra. Encyklopedyczne informacje potrzebne do zabawy raczej nie są.
A tak, to raczej polecałbym strony na FB/blogi poświęcone Warhammerowi, więcej inspiracji będzie z kontaktu z grającymi, a nie suchymi podręcznikami.