Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 24-05-2018, 22:35   #5
Warlock
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 26838 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
Argumenty trafne, ale trzeba pamiętać, że największą zaletą procentowej mechaniki jest jej przejrzystość - Ile mam szansy na powodzenie? 70%? W takim razie podejmuję się ryzyka! To wszystko bez żadnej zabawy w stopnie sukcesu, zbieranie jakiś tam "oczek", czy inne nowomodne rozwiązania przypominające w swej strukturze bardziej planszówki niż RPG. Bierzesz świeżaka i w parę minut wytłumaczysz mu podstawy, a on nie będzie siedział i patrzył na Ciebie z wyrazem wątpliwości na twarzy. To samo w BRP - od 1978 roku podstawa się nie zmieniła i system pozostaje równie łatwostrawny dziś, tak jak był wtedy.

Poza tym wzrosty są 5%, ale suma danej cechy już niekoniecznie wyraża tak równą liczbę z powodu różnych wartości początkowych. No i trzeba pamiętać, że k100, to nie nie tylko cechy, ale też same kości robią różnice. Dla mnie fakt, że w WFRP można grać za pomocą tylko jednej kostki (i nie całego wiadra jednego typu kostek), to strzał w dziesiątkę.

Ofc, to moja subiektywna opinia.

Ten system k6 trochę przypomina mi podobną mechanikę zastosowaną w The One Ring.
 

Ostatnio edytowane przez Warlock : 25-05-2018 o 13:36.
Warlock jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem