Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 31-05-2018, 10:39   #1
nonickname
 
nonickname's Avatar
 
Reputacja: 1 nonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputację
[Storytelling - Sword&Planet] - Princeps

Sesja dla 2 graczy.

Setting: Sword and Planet.
To jest podgatunek fantasy eksploatowany kilka dekad temu. Światy Sword and Planet to te przepełnione zarówno magią jak i technologią. Dostęp do tej technologii często jest już ograniczony (ale nie jest to regułą), jest ona reliktem dawnych czasów, coraz trudniej ją utrzymywać w sprawności, nie mówiąc już o wytwarzaniu jej. Charakterystycznym elementem jest to, że społeczeństwa w tych światach przywołują na myśl bardzo odległe czasy, czasy hord barbarzyńców, nomadów, ale też starożytnych miast czy feudalnej europy. Planety są często egzotyczne, czasem wręcz baśniowe.
Przykłady: Masters of the Universe (He-Man), Diuna (po części), niektóre wątki świetnego filmu Heavy Metal z 1981 roku.



Mechanika: Raczej Storytelling.
Powodzeniem będę nagradzał dobre pomysły, choć nie zawsze. O sukcesie i porażce będzie stanowić głównie to czy dana akcja sprawi, że powstanie ciekawsza opowieść.

Tym kampanii: Zarządzanie.
Gracze wspólnie będą stawiali czoła przeciwnościom. Będą mieli realny wpływ na otaczającą ich rzeczywistość, ponieważ ich zadaniem będzie poprowadzenie małego państewka/plemienia/hordy/sekty ect. Będzie to zatem kampania z silnymi elementami zarządzania, podejmowania trudnych decyzji. To od tych decyzji zależeć będzie, czy bardziej wojenna, szpiegowska, czy polityczna. W związku z charakterem rozgrywki, czasem będą się zdarzały przeskoki, np tygodniowe, czy miesięczne, natomiast akcja może też zwalniać w niektórych momentach.

Gracz 1.
Przywódca.
To on będzie podejmował decyzje, jest liderem swego ludu.
Oprócz stworzenia historii postaci i opisaniem jej za pomocą kilku przymiotników, oraz tego w czym jest dobry a w czym zły, wybraniu (wymyśleniu?) rasy, musi jeszcze opisać charakter swoich włości i poddanych. Opisz jak doszedł on do władzy i co stanowi o jego potędze, pozwalającej mu rządzić .

Gracz 2.
Artefakt.
Gracz będzie grał samoświadomym artefaktem o mocy telepatycznej, związanym świętym przymierzem z liderem (gracz1). Twoim zadaniem jest opisanie magicznych właściwości jakie posiadasz (tak jak typowy magiczny przedmiot) jak i tego jakim przedmiotem jesteś (pierścień, miecz, rękawica itd).
Oprócz magicznych zdolności, posiadasz także wiedzę z zakresu ekonomii, spraw wojennych, dyplomacji i nie tylko możesz, ale wręcz powinieneś doradzać liderowi. Ostateczna decyzja zawsze jednak należy do niego. Masz także wiedzę na temat geografii i historii świata, jest tu jednak pewien haczyk. Jesteś bardzo starym przedmiotem, służyłeś różnym właścicielom długi okres czasu, także na innych planetach, czasem te wspomnienia zlewają się w jedno i trudno oszacować, czy twoje informacje są prawdziwe, czy należą do innego miejsca, czy może są zupełnie nowym, sztucznym tworem wynikłym z syntezy tych wspomnień.
Nie możesz otwarcie lub skrycie zbuntować się przeciwko swojemu właścicielowi, ale możesz oczywiście dać wyraz swojemu niezadowoleniu, starać się jakoś na niego wpłynąć, by uszczypliwy itd
Gracz 2 będzie czasem dostawał więcej swobody w tworzeniu opowieści, wspomagając MG.

Obowiązuje konkurs dobrych pomysłów.
Proszę zgłoszenia i pomysły zamieszczać tutaj.
Chciałbym zacząć grać w przyszłym tygodniu.
 
__________________
Arkham Radio

Ostatnio edytowane przez nonickname : 31-05-2018 o 14:03.
nonickname jest offline