Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 04-09-2018, 23:21   #1
Amon
 
Amon's Avatar
 
Reputacja: 1 Amon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputację
Zwięzły opis jak zbudować postać w piątej edycji

Cześć, w planach mam edytować ten temat jak znajdę czas na dodanie tego i owego


CORE CONCEPT
Kim postać była za życia i co robiła, co robi teraz? To może wydawać się banalne ale przecież z czegoś trzeba żyć nawet jeśli się już nie żyje…

Teraz można zaopatrzyć się w kopię mojej karty i wypełniać:
CLAN AND SIRE
Klany się trochę zmieniły ale znów nie jakoś strasznie, na tym etapie warto tylko wspomnieć o tym, że Maklavianie mają dominate oraz o nowej wadzie Tremere.

Brujah
celerity, potence, presence

Gangrel
animalism, fortitude, protean

Malkavian
auspex, dominate, obfuscate

Nosferatu
animalism, obfuscate, potence

Toreador
auspex, celerity, presence

Tremere
auspex, blood sorcery, dominate
Bane: nie mogą żadnego wampira związać więzami krwi, choć oczywiście ktoś może związać ich.

Ventrue
dominate, fortitude, presence

Caitiff
to co zwykle

Thin-blood
nie możesz mieć pewności, że stworzysz potomka, zwiążesz kogoś krwią. Nie możesz uczyć się żadnych dyscyplin tak jak wampiry niższych generacji ale masz dostęp do nowej dyscypliny thin-blood alchemy. Poza tym, w zależności od nastroju w jakim jest człowiek (lub czasem zwierzę) z którego się napiłeś, uzyskujesz jedną kropkę w jakiejś dyscyplinie przypisanej temu nastrojowi. Ta moc utrzymuje się do czasu aż wypijesz inną krew.
Słońce nie rani cię tak jak wampiry niższych generacji, ponadto możesz jeść i pić jak człowiek, po prostu się tym nie najesz. Możesz też mieć seks i mieć z tego przyjemność. (Niektóre wampiry też mogą, no stress )


ATTRIBUTES
Dajemy jeden na ****, trzy na *** cztery na ** i jeden na *
Health = Stamina + 3; Willpower = Composure + Resolve.
SKILLS
Jednym ze sposobów jest wykorzystanie gotowych Skill distribution:
jack of all trades: jeden na *** osiem na ** i 10 na *
balanced: trzy na ***, pięć na ** i siedem na *
specialist: jeden na ****, trzy na ***, trzy na ** i trzy na *
Dodaj darmowe specialties do Academics, Craft, Performance i Science Skills, oraz weź jeszcze jedną jakąś specialty.
Jest też inny sposób, dodam go w edycji tego postu
DISCIPLINES
Masz trzy * do rozdania między dwie dyscypliny klanowe (lub jakiekolwiek jeśli jesteś Caitiff) trzeba dać dwie na jedną i jedną na drugą.
Teraz tak: Ilość kropek (*) w danej dyscyplinie dalej symbolizuje poziom w tej dyscyplinie. Czyli już na początku gry ma się drugi poziom w jakiejś dyscyplinie. Jednak za każdym razem gdy zdobywasz * wybierasz konkretną moc. Czyli mając dwie kropki w jakiejś dyscyplinie (**) ma się drugi poziom i dwie moce. To na pewno jest jakaś moc pierwszego poziomu, ale druga kropa może być mocą zarówno pierwszego jak i drugiego poziomu, zależnie co się wybrało. Kiedy ma się wystarczająco dużo doświadczenia by dodać trzecią kropkę, można wybrać z dowolnej mocy trzeciego, drugiego czy znów pierwszego poziomu.
PREDATOR
Trzeba wybrać rodzaj drapieżnika jakim się jest.

Alleycat
napadasz na ludzi dla krwi.
Dodaj specialty: Intimidation (Stickups) lub Brawl (Grappling)
Zdobywasz * w Celerity lub Potence
Tracisz * w Humanity
Zdobywasz *** w Criminal Contacts

Bagger
zdobywasz (jakoś tam) krew w pojemniku, może pracujesz w szpitalu, może kupujesz. Ventrue nie mogą brać tego sposobu
specialty: Larceny (Lockpicking) lub Streetwise (Black Market)
Zdobywasz * w of Blood Sorcery (tylko Tremere lub Obfuscate
Zdobywasz Feeding Merit: Iron Gullet (•••)
Dostajesz Flaw Enemy (••)

Blood Leech
Pijesz z innych wampirów… albo na nie polujesz, albo ci płacą albo jakoś inaczej…
specialty: Brawl (Kindred) lub Stealth (against Kindred)
Zdobywasz * w Celerity lub Protean
Tracisz * w Humanity
Zwiększasz o * Blood Potency
Dostajesz flaw Dark Secret: (••) Diablerist, lub flaw Shunned (••)
oraz Feeding Flaw: (••) Prey Exclusion (mortals)

Cleaver
Pijesz ze swojej śmiertelnej rodziny jeśli taką jeszcze masz lub założyłeś sobie nową, może zaadoptowałeś dziecko albo masz partnera przed którym ukrywasz to kim jesteś. A może oni wiedzą...
specialty: Persuasion (Gaslighting) lub Sub- terfuge (Coverups)
Zdobywasz * w Dominate lub Animalism
Dostajesz Flaw Dark Secret (•)Cleaver
Zdobywasz Advantage: Herd (••)

Consensualism
Pijesz tylko z tych którzy się na to godzą… co nie oznacza jeszcze, że musisz im mówić o co chodzi...
specialty: Medicine (Phlebotomy) lub Persua- sion (Victims)
* w Auspex lub Fortitude
Zdobywasz * w Humanity
Dostajesz Flaw Dark Secret (•) Masquerade Breacher
Dostajesz Feeding Flaw: (•) Prey Exclusion (non-consenting)

Farmer
Jesz zwierzęta
specialty: Animal Ken (Specific Animal) or Survival (Hunting)
* w Animalism lub Protean
Zdobywasz * w Humanity
Dostajesz Feeding Flaw: (••) Vegan

Osiris
Jesteś dla śmiertelnych celebrytą, głową kultu idolem czy coś w ten deseń. Karmisz się swoimi fanami, wyznawcami.
specialty: Occult (specific tradition) lub Performance (specific entertainment)
* w Blood Sorcery (tylko Tremere) lub Presence
Rodzaj trzy * pomiędzy Fame i Herd Backgrounds
Rozdaj dwie ** na Flaws Enemies i Mythic

Sandman
Żywisz się ludźmi w czasie ich snu
specialty: Medicine (Anesthetics) lub Stealth (Break-in)
* w Auspex lub Obfuscate
Zdobywasz * w Resources

scene queen
Jesteś częścią jakiejś subkultury, gangu, organizacji czy pewnej klasy i żywisz się jej członkami. Ci ludzie podziwiają cię i szanują z uwagi na twój status pośród nich.
specialty: Etiquette (specific scene), Leadership (specific scene), lub Streetwise (specific scene)
* w Dominate lub Potence
Zdobywasz Advantage: Fame (•) oraz Contact (•)
Dostajesz Influence Flaw: (•) Disliked (poza swoją subkulturą) lub Feeding Flaw: (•) Prey Exclusion (inna subkultura niż twoja)

Siren
Pijesz w czasie seksu...
specialty: Persuasion (Seduction) lub Subterfuge (Seduction)
* w Fortitude lub Presence
Zdobywasz Looks Merit: (••) Beautiful
Dostajesz Flaw Enemy (•) porzucony albo zazdrosny kochanek



ADVANTAGES
Wydaj siedem * na Advantages oraz dwa * na Flaws (dodatkowe poza tymi jakie dostałeś za predator type)

CONVICTIONS AND TOUCHSTONES
Wybierz od jednej do trzech Convictions i tyle samo Touchstones
Przykłady Convictions żywcem z podręcznika:
Nie zabijaj
Zabijaj tylko nikczemnych/w samoobronie/w uczciwej walce
Nie wystawiaj dzieci na przemoc
Szanuj bliźniego jak siebie samego
Chroń niewinnych
Odwaga jest najwyższą z cnót
Zawsze dotrzymuj słowa
Nikt mnie nie kontroluje
Żadnych narkotyków
Zawsze pomagaj kobiecie w potrzebie
itp


Touchstone to człowiek, który jest ważny dla wampira może to być np:
Wciąż żyjący partner lub kochanek
Dziecko lub dalszy żyjący potomek
Człowiek który wygląda jak ktoś kogo kochałaś za życia
Człowiek, lub potomek kogoś kogo podziwiałeś za życia
Człowiek powiązany z kimś kogo zabiłeś na początku bycia wampirem, choć nie chciałeś tego robić, nie chciałeś być potworem, bla bla bla...
Ktoś kto w twoich oczach jest wartościową osobą, obrońca zwierząt, lekarz, ksiądz (?) starsza pani z sąsiedztwa (??)
Ktoś kto reprezentuje coś co było dla ciebie ważne w śmiertelnym życiu i dalej jest
Ktoś kto opiekuje się rzeczami które cenisz: policjant patrolujący dzielnicę w której się wychowałeś, samotna matka która mieszka w twoim dawnym domu.

HUMANITY
Zaczynasz z 7 plus/minus predator type i inne zmienne.

SEA OF TIME
Teraz razem z mg i współ graczami decydujecie co gracie

childer: przemieniony w ostatnich 15 latach. Przeważnie: 14th, 15th, or 16th Generation (thin-bloods): Blood Potency 0, lub 12th i 13th Generation: Blood Potency 1

neonates: przemienieni między 1940 a dekadę temu Przeważnie: 12th i 13th Generation: Blood Potency 1
Każdy dostaje 15 punktów doświadczenia na starcie (tak doświadczenia, nie wolnych)

ancillae: przenieni między 1780 a 1940. 10th i 11th Generation: Blood Potency 2
Każdy gracz dostaje ** Advantages
Każdy gracz dostaje ** Flaws
Każdy gracz zmniejsza o * Humanity
Każdy gracz dostaje 35 punktów doświadczenia na starcie (tak doświadczenia, nie wolnych)
 
__________________
Our obstacles are severe, but they are known to us.

Ostatnio edytowane przez Amon : 08-09-2018 o 23:58.
Amon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem