Wątek: Pathfinder cRPG
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 30-09-2018, 02:22   #5
Avdima
 
Avdima's Avatar
 
Reputacja: 11236 Avdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputację
Gra niedawno wyszła. Wygląda bardzo ciekawie, dobrze przenosi zasady PF do gry komputerowej (nie jest to 1:1, pozwolili sobie na drobne uproszczenia i zmiany, ale jest ich bardzo mało i mają sens). Kolekcja featów jest bardzo trafna i pozwala na dużo ciekawych buildów, ale ledwo liże potencjał papierowego rpg - naturalnie, nikt o zdrowych zmysłach nie będzie przenosił setek featów z papierowej wersji. Gameplay jest solidny, bardzo w duchu Baldur's Gate (dużo bardziej niż Pillars of Eternity), ale...

Gra ma trzy poważne wady:

1) Skopany balans. Jest dużo przeciwników i są napompowani bonusami nawet na najbardziej standardowym poziomie trudności. Dla zbliżonego do papierowej wersji doświadczenia, należy zaniżać poziom trudności...

Do tego od samego początku jesteśmy zasypywani walkami z łotrzymaki, którzy potrafią błyskawicznie rozpruć nam całą drużynę atakami z ukrycia, jeżeli nie ogarniemy dobrze mechaniki (mówimy o ogarnianiu dobrze mechaniki od dosłownie pierwszych minut gry). Taki atak z flanki działa zawsze gdy przynajmniej dwie postacie atakują jeden cel, niezależnie od położenia, a ta właśnie flanka pozwala na ataki z ukrycia. Jest jeszcze inicjatywa która dziwnie działa, ale nie chce mi się o niej rozpisywać.


2) Gra jest okropnym bugfestem. Rzeczy nie działają, są bugi które psują grę (dosłownie, np. permanentie obniżają statystyki postaci), jest masa mniejszych bugów (źle liczone premie, błędne tooltipy itp). Wszystkim tym bombardowani jesteśmy już od kreacji postaci (powtarzające się umiejętności, takie bez żadnego opisu).


3) Walka jest niezrozumiała dla kogoś, kto nie czytał papierowej wersji. Pomijając bugi, bo przez nie bym błądził jak we mgle gdybym nie znał systemu (błędne tooltipy, bardzo niejasno opisane tworzenie postaci), walka to mały chaos. Wiem co się dzieje tylko dlatego, że znam podręczniki, ale nadal niektóre rzeczy nie mają sensu, jak wspomniana wcześniej flanka.



Przez sam punkt 2 ostrzegam: trzymajcie się od tej gry z daleka. Testów chyba nie robili żadnych, taki bugfest od startu jest niedopuszczalny. Nie płaćci za możliwość testowania tej gry. Poczekajcie przynajmniej pół roku, albo i dłużej. Podobny stan gry widziałem w przypadku Heroes of Might and Magic 7, patchowali to przez lata (i nigdy nie skończyli). Widzę wyraźnie potencjał, chcę w to grać, ale gra zwyczajnie nie jest skończona i daleko jej do tego.

Moja ocena to trzy "bugfesty" i pół "niegrywalny" w skali "niedopuszczalny".
 
Avdima jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem