Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 01-01-2019, 20:14   #1
Phil
 
Phil's Avatar
 
Reputacja: 1 Phil ma wspaniałą reputacjęPhil ma wspaniałą reputacjęPhil ma wspaniałą reputacjęPhil ma wspaniałą reputacjęPhil ma wspaniałą reputacjęPhil ma wspaniałą reputacjęPhil ma wspaniałą reputacjęPhil ma wspaniałą reputacjęPhil ma wspaniałą reputacjęPhil ma wspaniałą reputacjęPhil ma wspaniałą reputację
[WFRP/1ed]Apokalipsa. Tom I


Stary Świat, rok 2547. Imperium ciągle odbudowuje się po ostatnim najeździe sił Chaosu, potężniejszym od wielu innych. Archaon przetoczył się przez sporą część ziem niczym potężna burza z piorunami i gradobiciem. Burza Chaosu minęła, ale zostawiła za sobą tylko śmierć i zniszczenie.

Imperium kiedyś utrzymywało się w jako takiej równowadze dzięki sieci wzajemnych połączeń, potrzeb i konfliktów trzech głównych ośrodków, Altdorfu, Nuln i Middenheim. Obecnie to ostatnie miasto nie istnieje, zniszczone i zmienione wojną niczym Praag wieki temu. Na imperialnej stolicy leży obowiązek przywrócenia północy dawnego blasku i siły, militarnej i finansowej. W tym czasie Nuln przeciąga powoli szalę wpływów na swoją stronę, bogacąc się jednocześnie na produkcji broni dla północnych prowincji. Karl-Franz I, ciągle panujący cesarz, posuwa się w latach coraz bardziej. Niektórzy poddają już w wątpliwość możliwość skutecznego rządzenia i podejmowania racjonalnych decyzji przez stetryczałego staruszka. Do przejęcia władzy i ustabilizowania sytuacji i władzy Altdorfu szykuje się jego syn, niosący imię swojego dziadka, cesarza Luitpolda I.

Tymczasem wrogowie Imperium, wewnętrzni i zewnętrzni, nie próżnują.

* * *

Wolfenburg, niegdysiejsza stolica Ostlandu

Świątynię Sigmara odbudowano jako jeden z pierwszych budynków zrujnowanych w trakcie oblężenia miasta. Wojska Archaona doszczętnie rozgrabiły i zrównały świątynię z ziemią. Po wojnie mieszkańcy znaleźli w ruinach znany im dobrze, i ciągle nietknięty naszyjnik – zwykły rzemień z żelazną zawieszką w kształcie młota. Legenda głosi, że pochodzi on jeszcze z czasów samego Sigmara, a nawet, że nosił on go na szyi. Do miasta miał go przywieźć pochodzący stąd Wolfgart Krieger, założyciel ugrupowania, które przekształciło się w Święte Oficjum, łowców czarownic. To był dla wszystkich znak opieki boskiej i świątynia stała się darem wdzięczności dla Sigmara.

Pewnej wiosennej nocy 2547 roku, kilka godzin po tym, jak słońce schowa się za szczytami Gór Środkowych, w wolfenburskiej świątyni Sigmara zdarzy się coś pozornie nieistotnego. Coś, co rozpocznie bieg zdarzeń zmieniających na zawsze Stary Świat.

Ktoś ukradnie naszyjnik z młotem.



Wstęp
Zapraszam do kolejnej rekrutacji. „Apokalipsa” to moja autorska kampania do WFRP. Napisałem ją jako swoiste podsumowanie chyba 25 lat z tą grą i tym światem, dla siebie i znajomych graczy. Sporo tu odniesień do rozegranych przez nas przygód. Nie wyłapiecie zdecydowanej większości z nich, ale to tylko ozdobniki, można grać bez ich znajomości. Moja historia może nie być do końca zgodna z kanonem. Nie jestem historykiem, jestem bajarzem.

Kampania długa i epicka (choć nie cierpię tego słowa), więc tempo narracji będzie raczej szybkie, żeby mieć szanse na zakończenie. Podzielona jest na parę scenariuszy, pierwszy z nich to „Trzy Księżyce” i do niego szukam właśnie 3-6 graczy. Przydadzą się gracze dojrzali, którzy lubią wspólne opowiadanie historii. Będę sprawdzał nie tylko KP, ale też notatki i historię wcześniejszych gier.


Założenia
- 1 edycja
- tempo odpisu – po 3-4 dni dla MG i graczy
- niezapowiedziane opóźnienia – nie wywalam, chyba że staną się notoryczne. Będę jednak za nie karał przykrymi niespodziankami. Walki staną się dla spóźnialskich trudniejsze, a ptaki zaczną im srać na hełmy
- długość odpisu – dość dowolna, gdzieś pomiędzy jednym zdaniem, a esejem
- mechanika będzie, choć oszczędna. Nie na wszystko rzucam, walki rzucam w 100%
- współpraca wewnątrz drużyny
- gramy na forum, googledoc niewykluczony dla dialogów


Karta Postaci
- avatar (200x300px) – przypominam, że to warhammer. Wolę nie widzieć nadobnych dziewic i emo młodzieńców. Chyba że ktoś koniecznie chce
- pełna mechanika (rzućcie 2k10 i k6 odpowiednią liczbę razy i rozdzielcie wyniki na cechy wg własnego uznania). Nie będę sprawdzać, ale jak zobaczę średnią rzutów na poziomie 18, mogę nabrać podejrzeń
- 700 PD na start
- opis (imię i nazwisko, profesja, wygląd, osobowość, cele itp.)
- ekwipunek
- historia (nie potrzebuję 20 stron i imienia kuzyna ciotecznego, ale jeśli ktoś chce, proszę bardzo)

Ciekawe postacie/karty mają pierwszeństwo. Udziwniony niekoniecznie znaczy ciekawy. Nie lubię maksymalizacji, lubię postaci z charakterem. Nie lubię zmian płci gracz/postać.

Raczej ludzie, i to z Wolfenburga. Ci będą mieli motywację najlepszą. Inne rasy – nie wykluczam, ale powinny mieć dobry powód do poszukiwań zagubionego przedmiotu. Znajomość postaci – wszystkie będą się znać mniej lub więcej. Jeśli ktoś chce bliskich znajomych zgłaszać, nie ma problemu. Potrzebuję kogoś mocno związanego z kościołem Sigmara (profesją bądź historią), przyda się mag i wojowniko-rangerzy. Łotrzy mniej, szczególnie że drużyna rusza z oficjalną misją. Szczurołapy i rajfury raczej się nie załapią.

Jeśli chcecie sprawdzić czy MG jest punktualny i zna język polski, można poszukać moich sesji przez mój profil.

Na KP czekam do 15.01.2019, 23:59. Pozostaję do dyspozycji w razie wszelkich pytań czy niejasności.

Zgłoszone KP:
- Obca - uczeń medyka/medyk (sprawdzone)
- Morfik - szuler/szarlatan (sprawdzone)
- Kerm - szlachcic (sprawdzone)
- Jessica Hyde - myśliwy/zwiadowca (sprawdzone)
- Shiv - żołnierz/łowca nagród (sprawdzone)
- Ronin2210 - milicjant/najemnik (sprawdzone)
- deszatie - zabijaka (100PD do wydania zostało)
- hen_cerbin - nowicjusz/kapłan Sigmara (sprawdzone)
- Gladin - wojownik podziemny/nowicjusz (sprawdzone)
 
__________________
Bajarz - Warhammerophil.

Ostatnio edytowane przez Phil : 15-01-2019 o 20:39.
Phil jest offline