Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 19-01-2019, 14:43   #3
Czudak
 
Czudak's Avatar
 
Reputacja: 1 Czudak ma z czego być dumnyCzudak ma z czego być dumnyCzudak ma z czego być dumnyCzudak ma z czego być dumnyCzudak ma z czego być dumnyCzudak ma z czego być dumnyCzudak ma z czego być dumnyCzudak ma z czego być dumnyCzudak ma z czego być dumnyCzudak ma z czego być dumnyCzudak ma z czego być dumny
UWAGI DO EKWIPUNKU
(nie zmieściły się w poprzednim poście przez limit znaków)

UWAGA v1.0! Wszystkie premie wynikające z ekwipunku i atrybutów (broń [bronie], pancerz, specjalne szkolenia, cecha, artefakty/endemity/relikwie, inne) kumulują się.

UWAGA v1.1! Każda broń może być mistrzowsko wykonana, co potęguje jej moc, zapewniając kumulatywne ekstra +1 do atrybutu [WALKA] wręcz/dystansowa, doliczane do podstawowej wartości zależnej od kategorii broni. Kosztuje to 30 szt. elektrum, a tak sporządzony oręż jest naprawdę wybitnej klasy (jak we Władcy Pierścieni, możesz się pokusić o nazwanie go, czy zrobienie z niego rodowej pamiątki). Ta zasada nie dotyczy pocisków ani broni rzucanej.

UWAGA v1.2! Pancerze i tarcze też mogą być wyjątkowo zacnie wytworzone, co dopomina się o 20 szt. elektrum, a zmniejsza wymagania pancerza (włączając tarcze) w poszczególnych atrybutach o 1 (w każdym jednym). To również najlepszej próby sprzęt, godny noszenia prywatnego miana.

UWAGA v1.3! Nie da się zakupić "mistrzowsko wykonanych" artefaktów lub endemitów na start.

UWAGA v1.4! Jeśli osobnik jest zmotywowanym na bycie mistrzem broni dystansowej, może sobie swoją wyspecjalizowaną cechę przekuć w "Wyrobnik Amunicji". Robi to czego można po jej nazwie oczekiwać: gwarantuje absolutnie bezproblemowe (bez złośliwości czy testów ze strony MG) tworzenie/pozyskiwanie pocisków jednego typu, a pasujących do wybranej broni dystansowej.

UWAGA v1.5! Nie trzeba wydawać całości hajsu. Może ktoś, gdzieś tam, będzie miał używanie z waluty "powierzchniowców", a może nawet będzie opcja handlu. W każdym bądź razie, jeśli nie chcesz, nie ma musu przewalenia wszystkiego od razu; daję ci cynk, abyś nie czuł presji szaleństwa zakupów.




RESZTA

Szczegóły, które przez 90% czasu znajdują się w gestii Mistrza Gry, a nie jego graczy, lecz parę detali może dla nich okazać się pomocnymi, więc zostały w tym miejscu spisane. Plus inne drobnostki.



Można zaobserwować, że opisy w dziale "Postacie" to takie klasyczne kromki chleba z masłem z "Lochów i Smoków", więc większość która kiedykolwiek operowała w powiedzianym systemie, szybko ogarnie jak atrybutami mniej więcej dopasować sobie postać by odpowiadała ich wyobrażeniom. Trochę siliłem się na oryginalność z nazwami cech, więc alternatywnie można użyć szablonowej matrycy SZBIMC (Siła, Zręczność, Budowa, Intelekt, Mądrość/Siła Woli/Percepcja, Charyzma).

Test to (rzut 1k8 + wartość odpowiedniego atrybutu + inne premie) kontra dany ST.

Wszystkie testy będą posiadały skalę trudności (ST) ustanowioną przeze mnie, a zależną od poziomu skomplikowania danego wyzwania; sporne testy będą tylko w walce i interakcji z BNami. Wartości ST i wyniki moich rzutów nie będą jawne, bowiem to najkrótsza droga do przeciągających się dyskusji, których mocno nie trawię. Dla ułatwienia dodam, że bazową wartością atrybutu WALKA potworów i BNów będzie 10, plus 1 na każdy "poziom" podziemi. NEGACJA (może się wrogom i BNom przydać w pewnych sytuacjach) wynosi połowę tak obliczonej WALKI (zaokrąglone w dół). Oczywistym jest, że pewne wyjątkowe monstra i postaci będą miały większe wartości tych atrybutów pochodnych (chociażby z racji ekwipunku, jak BG). Poszczególne statystyki THZBRU dla poczwar i jednostek tła pozostają moim sekretem. Nie ma "krytycznych" sukcesów i porażek.

Ktoś spostrzegawczy może zauważyć, że po co w ustępie o atrybutach podałem definicje możliwego przeznaczenia przy każdym z osobna, jeśli i tak w najważniejszej części (czyli w zmaganiach bojowych, czy opieraniu się postępującemu wpływowi podziemi) będzie stosowany ogólny współczynnik następczy? A to dlatego iż osobne sprawdziany siły, budowy i zręczności już na starcie wymuszają trzy różne rzuty i testy, a tak jest tylko jeden, choćby na ten przykład; zsumowanie siły, zręczności i budowy, czy bonusów ze sprzętu jako określenie czyjegoś potencjału bojowego to uczciwy skrót logiczny w świecie abstrakcyjnych przymiotów (tak samo czyjegoś intelektu, mądrości i charyzmy w odniesieniu do sfery mentalnej). Relatywna szybkość rozgrywki to coś, co zawsze wychodzi na plus w roleplejowaniu online, jak już się rozpocznie.

Posłowie dla mechaniki: wszelkie braki w ustępach powyżej będą uzupełniane zwyczajowym polotem MG, wiedzą wyniesioną z innych systemów RPG (choć najwięcej grałem w D&D [Advanced 2nd Edition i 3.0/3.5], The Dark Eye [Czarne Oko, ale duża ilość sesji była po angielsku] oraz Eclipse Phase [sci-fi, też angielski]), plus improwizacją, choć to w interesie graczy będzie kreatywna aplikacja atrybutów i twórcza interakcja z otoczeniem. Mimo iż duża część, to jednak nie całość mechaniki jest zbudowana na zasadach D&D, bo oczytani znajdą i odniesienia do Neuroshimy, Talismau: Magia i Miecz, Ultimy Underworld, czy nawet Drakensang, czyli do gier fabularnych, komputerowych i planszowych.




UWAGA!!!


Jeśli ktoś chciałby wziąć udział, ale odstrasza go Discord (plus szczątkowe forum), bo preferuje (tylko) forum, to niech mi o tym wspomni! Jeśli gros chętnych będzie chciało w pełni klasycznego PBFu, to ja nie widzę przeszkód. Z mojej strony naciskam na Discorda i omnipotencję, aby było wiadomo, że mam klarowną wizję jak to ma wyglądać i jak to prowadzić. Od dawna bowiem wiadomo, że jak dasz komuś wybór, to część dokona wyboru nieprzewidzianego, czyli żadnego, dlatego we wstępie nie ma "możemy zagrać tu albo tu, twój wybór". Daję tę opcję na odchodnym, bowiem po przeczytaniu całości (lub pobieżnym przestudiowaniu), łatwiej będzie ci go dokonać, czyż nie?
 

Ostatnio edytowane przez Czudak : 27-01-2019 o 21:09. Powód: Nie używamy czerwonego koloru :) Ale przygaszony niebieski może być, dla wykończeniówki posta?
Czudak jest offline