Rozgrywka
Gramy korzystając ze skomplikowanego systemu pistania postów, którego nieprzestrzeganie będzie się wiązało z
poważnymi konsekwencjami... albo i nie, różnie to bywa. Nie musisz pisać za każdym razem, ale podejmujesz przy tym pewne ryzyko.
Po pierwsze, piszemy krótkie posty na forum, codziennie. Pięć zdań wystarczy. Czasem wystarczy nawet mniej. Paranoia to nie gra na długie opisy, rozwinięte
backstory i tak dalej.
Oprócz tego pojawi się dedykowany
google doc na dialogi.
Tylko i wyłącznie dialogi. Jest to miejsce na drużynowe ustalenia, jak i dialogi z NPCami, które na forum zwyczajnie zajęłyby zbyt długo.
Dialogi są wiążące - możecie (ale nie musicie) wklejać ich fragmenty do swojego posta. Dla przykładu, jeśli RaKniebo-R-AKK-2 trzyma w ręku pikającą bombę, a w pliku na dialogi zawarty jest następujący dialog:
Je-R-NMO-4: Hej, daj mi to! Też chcę posłuchać, jak pika!
RaKniebo-R-AKK-2: Okej, spoko.
To Je-R-NMO-4 może w swoim poście opisać, że bierze bombę od RaKniebo-R-AKK-2 i się jej przygląda. Albo ją wrzuca RaKniebo-R-AKK-2 do plecaka, gdy ten nie patrzy, i zaczyna uciekać ile sił w nogach.
Hej, RaKniebo-R-AKK-2 zgodził się oddać tykającą bombę? Zgodził.
Jeszcze raz powtórzę, w pliku z dialogami nie umieszczamy nic poza samymi dialogami. Żadnych akcji. Będę go przeglądał, ale nie będę ingerował w dyskusje pomiędzy waszymi klonami.
Oprócz tego każdy klon otrzyma swój własny WikiKOM,
z którego użytkowania będziecie musieli złożyć raport podczas debriefingu.
Zasadniczo nie korzystamy z prywatnych wiadomości. Zawracanie głowy Komputerowi będzie traktowane właśnie w ten sposób - jak
zawracanie głowy Komputerowi. Wiecie, czym to grozi...
Jednak jeśli robicie coś, czego nie widzą inne klony (bo znajdują się w innym miejscu bądź
nie chcecie, żeby to widziały), to macie obowiązek wysłać ukrytą część właśnie poprzez wiadomość prywatną.
Moje posty będę wysyłał tylko poprzez prywatne wiadomości. Dlaczego? Ponieważ będą się one różniły w wielu miejscach drobnymi szczegółami w zależności od odbiorcy. Gdybym opublikował wersję "dla wszystkich", a potem wysłał każdemu wiadomość z dodatkowymi informacjami, to nie dość, że wiedzielibyście,
które dokładnie informacje są znane tylko wam, a jeszcze zasugerowałbym, że są to
ważne informacje.
Nic bardziej mylnego.
Informacje
Jeśli ktoś nie posiada podręcznika, Komputer pomoże znaleźć materiały niezbędne do stworzenia postaci... To jest te materiały, które obejmuje
twój poziom uprawnień.
Uwaga! Dane w pamięci Komputera są, oczywiście, w języku angielskim. Komputer posiada podprogramy tłumaczące, ale niektóre pojęcie, zwłaszcza nazwy własne, mogą nieco się różnić od nazw, z którymi mogliście się spotkać. Niezależnie od sytuacji, używanie nazw niezatwierdzonych przez Komputer oznacza zdradę.
Co...? "Polski"? Brzmi jak rosyjski, mały komunisto. Będę miał cię na oku.
Zgłoszenia należy nadesłać w przeciągu dziesięciu dniocykli, ale Komputer przychylniej patrzy na tych, co nie każą mu czekać do ostatniej chwili...
Co powinno znaleźć się w zgłoszeniu
Po pierwsze, powinniście zacząć od imienia swojego klona.
Ale jeszcze ważniejszy jest opis postaci. Dobry opis powinien zawierać w sobie wygląd, historię, cechy charakteru oraz jaką rolę w drużynie spełnia wasz klon, w czym chcielibyście się specjalizować. Taki opis pozwoli mi zaingerować, gdy rzuty będą szły nie po waszej myśli - tak, żebyście nie skończyli z klonem zupełnie nienadającym się do stylu gry, który sobie uwidzieliście...
jeśli akurat będę miał dobry humor. Na opis obowiązuje limit długości - jest to pięć wyrazów.
Następnie możecie wybrać, czy chcielibyście powierzyć swoje atrybuty Mistrzo... znaczy się, losowi, czy też wolelibyście dostać 40 punktów do dowolnego rozdysponowania. W przypadku wybrania opcji nr 2, do zgłoszenia dodajecie swoje atrybuty.
Następnie zgłaszacie, czy chcielibyście należeć do jakiegoś tajnego stowarzyszenia i/lub posiadać mutację. Możecie też zasugerować, do
jakiego stowarzyszenia i
jaką mutację, ale pamiętajcie - to tylko sugestia.
Jest jeszcze jedna rzecz, którą kategorycznie
musicie zawrzeć w zgłoszeniu - informacja o tym, czy kiedykolwiek graliście bądź prowadziliście sesję Paranoi. Koniecznie zgłoście mi też, jeśli przeczytaliście
cały podręcznik.
Nie żartuję.
To wszystko. Nie wykonujecie żadnych rzutów, zajmuję się tym ja. Oczekujecie na wiadomość zwrotną, w której zawarta będzie karta waszego klona. Umiejętności będziecie mogli sobie wybrać po jej otrzymaniu.