Cytat:
Napisał Wecker Yls Myślałem czy czasem jest opcja może na jakiegoś kradzieja, jeśli by można wisdom obniżyć do 12 czy nawet 10 i zwiększyć dexa i inteligencję? |
Ogólnie to OSR, więc nie ma co się zbytnio przejmować atrybutami. Jeśli podoba Ci się jakaś klasa, spełniasz wymagania (
prime requisite(s) na minimum 9 i czasami coś jeszcze), to będzie się grało ok.
Manipulowanie atrybutami jest zresztą ograniczone. Po wyborze klasy można jedynie podnieść prime requsite klasy (np. DEX złodzieja) o 1 punkt kosztem 2 pkt. innej cechy. Specjalizacja kosztuje. A że w czasie gry atrybuty rzadko pozostają takie same (ability drains, rany krytyczne, klątwy, choroby, itd.) nie jest to najlepszy deal.
Wziąłbym i tak pierwszy statblock i wtedy klasę zabójcy (STR i DEX jako
prime requisite), złodzieja (DEX) albo freebootera, czyli rozbójnika (w zależności od obranej "ścieżki" DEX i drugi atrybut). Tej trzeciej nie ma w SRD, ale jak mi podasz e-mail to udostępnię), podniósł ew. DEX do 13 kosztem CHA lub INT, żeby załapać się na +1 i +5% XP adjustment. Zabójca albo rozbójnik kroczący ścieżką hieny cmentarnej (expeditionary) lub bandyty (wayfarer) byłyby lepszym wyborem dla tego statblocka niż klasyczny złodziej.
PS Jednego złodzieja w drużynie już mamy (Płomiennołuski). Poza tym wojownika (Lord Melkor) i prawdopodobnie kupca (Wisienki). Alignmentowo raczej Neutral, może Neutral + Chaos.