Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 07-06-2019, 17:00   #2
Aro
 
Aro's Avatar
 
Reputacja: 1 Aro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputację
Górska kolonia

Liczebność: ~130 osób (głównie ludzie i krasnoludy)
- 20 zbrojnych (obecnie 10)
- 20 myśliwych/zwiadowców
- 50 górników (obecnie ~20)

Osobistości:
- Thormir Reigson - przywódca osady z ramienia Kompanii Górniczej, los nieznany
- Eleonora Norcross - najemniczka i przywódczyni zbrojnych, obecnie przewodzi osadzie
- Maria Halvey - mintaryjska najemniczka, przewodzi zwiadowcom i myśliwym
- Merryn Gelneck - gnom, zarządca magazynu
- Rhea Tartys - aasimarka, kapłanka Lathandera

- Lefric Czerwony - krasnolud, kowal
- Rodrik Morade - alchemik i absolwent derluskańskiej Akademii
- Willem Norcross - pół-elf, syn Eleonory i jeden ze zwiadowców


Górnicza osada ulokowana jest w połowie wąwozu prowadzącego do kotliny i otoczona przez kamienne klify i dwie drewniane palisady. W większości zapełniona przez drewniane chaty i budynki, jak i kilka namiotów. W zachodniej ścianie wydrążona jest grota, której górny poziom podzielony jest między siedzibę Rhei, krasnoludzkie alkowy i farmę ziół. Dolny poziom dominuje podziemna rzeka i “łaźnie”.


***



KRÓLESTWA GRANICZNE / POGRANICZE


Królestwami Granicznymi określa się tereny żyżnych nizin pomiędzy Jeziorem Pary i stepami Shaar. Wbrew temu, co sugeruje nazwa, ziemie te są rozbite na multum państewek o różnych ustrojach i tytulaturach. Przez niestabilność regionu, jakiekolwiek próby stworzenia szczegółowych i dokładnych map są z góry skazane na porażkę. Zachodnią granicę Pogranicza wyznacza wybrzeże Lśniącego Morza, północną - Jezioro Pary, południową - stepy Shaar, a wschodnią - Góry Ogniste. Alamontyr jest najdalej wysuniętym na wschód miastem, słynącym z utalentowanych rzemieślników. Największym i najbogatszym miastem jest Derlusk, port na Jeziorze Pary, zwane również Miastem Muzyki i będące jedynym na Pograniczu centrum kultury. Żywność jest głównym towarem eksportowym Królestw - efekt sprzyjającego klimatu i żyznych gleb - i jej nadmiar najczęściej ląduje w państwach Przesmyku Vilhońskiego. Mimo urodzaju, ziemie Pogranicza są słabo zaludnione i liczba ludności oscyluje w granicach pięćdziesięciu tysięcy.


DERLUSK


Największe miasto Pogranicza (ok. 15 tys. mieszkańców). Port, leżący w kotlinie parę mil od ujścia rzeki Starth, jest jednym z najbardziej ruchliwych na Jeziorze Pary. Od północy i zachodu otoczony jest Smoczym Grzebieniem, zbocze którego usiane jest kopalniami, w większości wydobywającymi pospolite metale. Derlusk stanowi centrum kultury i sztuki Pogranicza; słynie z artystów wszelkiej maści, Świątyni Wiedzy (wielkiej biblioteki) oraz jedynej w tych stronach enklawy Czerwonych Czarodziejów. Władzę nad portem sprawuje dziewięciosobowe Konsylium, wybierane przez najbogatszych kupców.

Bogowie: Bogowie Wiedzy i Inwencji, Waukeen, Selune, Valkur, Mystra, Torm


ALAMONTYR


Najdalej wysunięte na wschód miasto Pogranicza, utrzymujące się głównie z rybołówstwa, górnictwa i rzemiosła. Alamontyr położony jest u podnóża Gór Ognistych i utrzymuje bliskie kontakty z Bazaltową Halą. Miasto znane jest również ze swych rzemieślników i faktorii, będąc jednym z nielicznych ośrodków handlu na Pograniczu. Nominalnie miastem i okolicznymi ziemiami zarządza Lord Protektor, lecz w rzeczywistości polityką sterują gildie rzemieślnicze oraz kompanie kupieckie.

Bogowie: Gond, Valkur, Selune, Tyr


BAZALTOWA HALA


Krasnoludzkie państwo rozciągające się pod zachodnim grzbietem Gór Ognistych. W dużej mierze odizolowana od świata, jedyną częścią Hali dostępną dla ogółu jest Czarna Przystań, połączona kanałem z Jeziorem Pary. Port utrzymuje kontakty handlowe z Derlusk, Alamontyrem i Innarlith.


GÓRY OGNISTE


Pasmo górskie rozciągające się od Jeziora Pary aż po Puszczę Chondal. Zachodnia część masywu zdominowana jest głównie przez kopalnie i górnicze wioski, sponsorowane przez Derlusk i Alamontyr. Złoty Trakt, łączący południowy Faerun i państwa Morza Wewnętrznego, biegnie przez tą część pasma. Wschodnia część gór usiana jest shaaryańskimi grobowcami i ruinami, chronionymi przez koczownicze plemiona stepów. Góry, zwłaszcza ich północne zbocza, są również wylęgarnią bandytów, potworów i zielonoskórych.
 

Ostatnio edytowane przez Aro : 08-06-2019 o 17:45.
Aro jest offline