Bardzo mi miło, że jest zainteresowanie!
Odpowiadając na pytania:
1. Rzuty. Tak jak napisał Cedryk - jeśli rzuty wypadną dobrze, możecie potraktować je jako miły bonus. Jeśli wypadną źle, macie siatkę bezpieczeństwa w postaci Point Buy. Chyba, że chcecie grać z rzutami gorszymi niż PB (zdarzyło mi się już)
2. Co do przestojów - jeśli dobrze zrozumiałam Cedrykowi nie chodzi o przestoje w naszej grze, tylko te już nagromadzone z "przebiegu" postaci? Zbyt skomplikowane to, bo nie tylko czas trzeba poświęcić, ale i przeszłą gotówkę, a skąd wiadomo ile tej gotówki było... Może lepiej umówmy się tak: jeśli macie jakiś pomysł na dodatkowe umiejki z racji XP, powiedzcie. Podumamy.
3. Podręczniki oficjalne! Dotyczy to klas, czarów, ras. Co do backgroundu możecie poszaleć i zrobić własny, nie zależy mi. Lubię korzystać z tej strony:
Frontpage - DND 5th Edition
4. Nekromancja: można myśleć. Pytanie tylko jak to przemycić w Thesk, które z założenia ma orientację w prawej górnej ćwiartce tabelki charakterów, znaczy się neutralno-dobre. Zatrudniają Was władze miasta! Pytanie też, jaką motywację ma nekromanta dołączając do wyprawy mającej na celu zbadanie i pozbycie się źródła złej magii.
Zaraz Wam wyślę rzuty