Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 30-07-2007, 12:21   #1
Yaneks
 
Yaneks's Avatar
 
Reputacja: 1 Yaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputację
Harry Potter RPG

Witam.

Jak zapewne niektórzy wiedzą, wystartowała prawdopodobnie pierwsza na forum sesja osadzona w świecie Harrego Pottera. Żeby było wiadomo, na jakiej zasadzie działa opracowany przeze mnie system, zapraszam do przeczytania tego tematu.


1. Karta postaci
Karta postaci młodego/starszego adepta powinna zawierać kilka informacji mówiących co nie co o bohaterze gracza. Oto informacje, które powinny znaleźć się w tej karcie:
Imię i nazwisko:
Wiek:
Klasa (opcjonalnie, jeżeli postać uczęszcza do szkoły):
Krew: Czysta, połowiczna, mugolska
Specjalizacja (część 2. Zasady gry):
Pochodzenie (kraj, miasto, ulica, numer domu):
Lista zaklęć:

.2 Zasady gry
a) Specjalizacja:
Specjalizacja opisuje, w czym Bohater Gracza się specjalizuje. Oto lista dostępnych specjalizacji. Oczywiście MG na potrzeby sesji może ją poszerzyć, ale to rozwiązanie jest zalecane.
Transmutacja, eliksiry, obrona przed czarną magią, czarna magia, zaklęcia i uroki
Co daje specjalizacja? Po pierwsze, można wybrać tylko jedną. Specjalizacja powoduje, że postać uczy się zaklęć z danej specjalizacji o 50% krócej, niż w przypadku innych przedmiotów. Oprócz tego, podczas zdawania egzaminów z tego przedmiotu otrzymuje +30 do stopnia.
b) Egzaminy:
Wyniki z egzaminów liczymy w następujący sposób:
Ilość znanych zaklęć + Specjalizacja (opcjonalnie) + k100. Oznacza to, że jeżeli gracz zna 10 zaklęć z transmutacji i nie wybrał jej na swoją specjalizację, to:
10 + k100 (np. 50) = 60% Gracz zdał egzamin na 60%, co oznacza stopień zadowalający. Egzamin jest zdany dopiero wtedy, gdy postać uzyska min. 50% wyniku.
Oto lista stopni:
0-20% Trolli
21-40% Okropny
41-49% Nieodpowiedni
50-75% Zadowalający (zdane)
76-90% Powyżej oczekiwań
91-100% Wybitny
c) Zaklęcia
Nie ma skonkretyzowanej listy zaklęć, ale są to zaklęcia wymyślone oraz przedstawione w książkach Harry Potter. Wyróżnia się 3 stopnie zaklęć:
Prosty
Średni
Zaawansowany
Nauka ich trwa w następujący sposób:
Zaklęcia proste:
Na każdą godzinę ćwiczeń gracz uzyskuje 10% znajomości. Oznacza to, że jeżeli gracz ma 50% wyćwiczonego zaklęcia, ma 50% szansy na to, że zaklęcie mu wyjdzie. Ta zasada tyczy się każdego rodzaju zaklęć.
Zaklęcia średnie:
Na każdą godzinę ćwiczeń gracz uzyskuje 5% znajomości.
Zaklęcia zaawansowane:
Na każdą godzinę ćwiczeń gracz uzyskuje 1% znajomości.
d) Sposób gry
Na początku gracze muszą zdecydować/wylosować jaki rodzaj sprzętu posiadają: nowy, używany, zużyty. Nowe wyposażenie zwiększa % nauki zaklęć o 5% na godzinę, używany zachowuje neutralność, zużyty obniża o 4%. Dlatego ze zużytych ksiąg nie da się uczyć zaawansowanych zaklęć.
Długość różdżki nie ma znaczenia, ale MG może zadecydować, że taka a nie inna spowoduje obniżenie mocy zaklęć albo ich znajomości przez gracza.
Następnie należy wylosować dom gracza.
1-25% Gryffindor
26-50% Slytherin
51-75% Ravenclaw
76-100% Hufflepuff
To daje graczowi poczucie przynależności do grupy. Sposób gry jest dość trudny, ponieważ gracze, aby się ze sobą zaprzyjaźnić, muszą spędzać sporo czasu ze sobą, zwłaszcza, jeżeli są w innych domach. Dlatego większości czasu nie powinni spędzać w pokojach wspólnych, ale pałętając się po błoniach i zamku.
Gracze mogą się wzajemnie uczyć znanych zaklęć pod warunkiem, że nauczyciel ma co najmniej 70% znajomości danego zaklęcia.
Aby gracze byli razem, najważniejszy jest scenariusz przygody. Każda klasa w tym systemie ma przypisaną rolę dla gracza:
1-3 zapoznanie graczy z zamkiem i panującymi w grze zasadami
4-5 rozwinięcie znanych zaklęć oraz poznanie tajemnic zamku i zakazanego lasu
6-7 wybranie zawodu gracza oraz poznanie tajemnych, potężnych zaklęć
Po ukończeniu szkoły zaczyna się właściwa część gry. O ile w szkole gracze poznają tajniki magii i rozwiązują proste zagadki, o tyle po ukończeniu szkoły rozwiązują trudniejsze zagadki, aby osiągnąć cel. Może nim być zniszczenie złego czarnoksiężnika, przejęcie władzy nad ministerstwem albo zajęcie miejsca złego czarownika. To wszystko należy do MG, który ma za zadanie poprowadzić graczy ku zwycięstwu.

Bestiariusz zamieszczę później w innym temacie. Listy zaklęć ani poziomów magii nie umieszczam, ponieważ pozostawiam je dla decyzji Mistrza Gry.

Powodzenia, i zapraszam do korzystania z opracowanego przeze mnie systemu.


Żeby uniknąć kopiowania tego systemu do innych stron, pozostawiam tu moje dane osobowe. Jeżeli moderacja/administracja zdecyduje że nie powinno ich tu być, to niech to usunie.
Nick: Yaneks
Imię i nazwisko: Jan Stemplewski
Wiek: 16 lat
 
Yaneks jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem